Tiedättekö ketään, jolla on ollut helppo elämä?
Ei epäonnea rakkaudessa, ei rahahuolia, ei sairauksia, traumoja?
Toisille kertyy kaikki mahdollinen, ja toisille ei mitään, vaikka lähtökohtaisesti olosuhteet olisivatkin näennäisesti samat.
Kommentit (25)
Minulla on ollut kaikki helppoa. Toki kärsin vaikeista paniikkikohtauksista sekä ahdistuksesta . Olen myös taistellut alkoholismia vastaan yli 20 vuotta . Silti koen olevani onnekas ja minulla on hyvä olla . Puolisoksi en ole kelvannut eikä ole ystäviä . Silti on kaikki tarvittava .
Onko liian helppo elämä elämää ollenkaan? Sehän se vasta elämää on kun ratkaisee polulleen tulleet haasteet, siinä on elämän tuntua
Vierailija kirjoitti:
En usko että kukaan säästyy vastoinkäymisiltä. Toisille niitä tulee yhtämittaa, toiset pääsevät vähemmällä, se on totta. Esim oman lapsen kuolemasta ei niin vaan nousta.
Vastasyntynyt vauva otetaan hätääntyneeltä äidiltään ja heitetään teuraaksi, jotta ihmiset joita ei ole liikaa voivat lutkuttaa sille tarkoitetun maidon.
Helppo elämä ei ole elämä lainkaan. Suuri osa merkittävistä elämänkokemuksista jää silloin pois.
Minua kiusattiin koko peruskoulun ajan, jonka takia jouduin vaihtamaan koulua kaksi kertaa, jouduin kotiopetukseen (joka ei onnistunut, koska opetusta ei ollut), jäin luokalleni. Kotiolot olivat huonot. Ystäviä ei ollut. En koe pelini olevan menetetty. Olen sittemmin opiskellut kaksi tutkintoa, haen kolmanteen, töitä olen tehnyt ja melko kelvollinen miesystäväkin on. Sekä niitä kavereita. Kukaan ei kiusaa, paitsi täällä netissä.
N40