Jäätelön kalorien laskeminen
Eikö vaan, että jäätelön paino lasketaan painon mukaan? Samoin kuin monen muun elintarvikkeen?
Sain kuulla väitteen, että kalorit kuuluisi laskea tilavuuden mukaan, litroissa. Mutta jäätelö pysyy saman painoisena silloinkin, kun se sulaa, joten eikö paino ole se ainoa luotettava tapa?? Tunnen oloni hulluksi, koska olen nyt yksi kahta vastaan :D Laskinko tämän muka aina väärin?!
Kommentit (9)
Jos täytyy jäätelön kaloreita laskea, niin kannattaa suosiolla jättää syömättä.
Painon mukaan. esim 6kpl pakkauksessa yksi tuutti painaa noin 70g. Sitten vaan kaloria taulukosta katotaan mitä siinä on kaloreita. noin 200kcal per 100g
No mitä se paketti jäätelöä sanoo siellä ravintosisällön kohdalla, millilitroja vai grammoja? Joissakin on molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Painon mukaan. esim 6kpl pakkauksessa yksi tuutti painaa noin 70g. Sitten vaan kaloria taulukosta katotaan mitä siinä on kaloreita. noin 200kcal per 100g
Kiitos! Näin ajattelinkin :D
- ap
En tiedä kaloreista mitään, mutta liian paljon olen jädeä syönyt, aina joku uusi maku kädessä, sen pitää loppua NYT.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kaloreista mitään, mutta liian paljon olen jädeä syönyt, aina joku uusi maku kädessä, sen pitää loppua NYT.
Ollaanko sama henkilö..
Viis kaloreista. Jäde on ihanaa. Mutta ei sitä tarvii paöjon kerralla syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaanko sama henkilö..
Voipi olla, juuri taas tänään katselin uutuusjäätelöitä, kieltämättä sen ON LOPUTTAVA tai vatsa kasvaa ja tulee ikävä itseinho, no, toiset sortuu tupakkaan ja viinaan, minä näköjään sitten jäätelöön, se vaan jotenkin maistuu näin kaamean kuumalla ja viilentää, toki vain hetkeksi. Kahvi ja jäätelö on myös hyvä yhdistelmä.
Siis ei että paino lasketaan, vaan kalorit!! Se on tämä helle..
- ap