Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työnteko pitää tehdä kannattavaksi, niin oliko hallituksella muuta mahdollisuutta?

Vierailija
21.06.2023 |

Olemme varmaan kaikki (paatuneita lorvijoita lukuunottamatta) samaa mieltä siitä, että työnteosta pitää saada palkka, joka kannattaa. Ihaninta olisi, että palkka olisi niin hyvä.

Palkkoja on paha korottaa, koska niihin ei ole rahaa. Maa ei voi ottaa enempää velkaa, eikä kaikilla yrityksillä ole rahaa. Ja muutenkin sitten alkaisi inflaatio juoksemaan kovemmin.

Eli mitä muuta mahdollisuutta hallituksella oli kuin leikata tuista, jotta työnteosta tulee kannattavaa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotimaisia työttömiä voisi tukea kouluttautumaan uudestaan, mutta ei nyt sentään. Annetaan keppiä jollei mene töihin, vaikkei työnantajat ole yhtään innokkaampia palkanmaksajia. 

Sieluni silmissä näen maireasti hymyilevän Orpon Aterix tyylisesti roomalaisessa kaleerilaivassa paukuttamassa rumpua, kun kahleissa olevat orjat soutavat ja nahkaruoska soi. 😁

Meillä on Suomessa ilmainen koulutus. On myös paljon kaiken maailman erikseen työttömille osoitettuja koulutuksia . Miksi työttömät eivät kouluttaudu?

Mitä olen nähnyt niin kaikki koulutukseen halukkaat eivät opiskelemaan mahdu. Nythän Orpon hallitus on aikeissa puuttua aikuiskoulutukseen, enkä usko, että ainakaan tuplaamalla resursseja.

Olen itse amk:ssa töissä jatkuvan oppimisen parissa. Sinne on työnnetty viime vuosina aivan älyttömiä rahamääriä ja tiedetään, että tämä on suuntaus jatkossakin. Luulen, että tässä on jokin pitkäaikainen visio, jolla saadaan aikuiset jatkuvasti kouluttautumaan.

Vierailija
22/24 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppu peliss' Suomen verokiila on liian kova.

Saannoista pitaa luopua, jotta verotus voi laskea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään pakko ei ole tehdä mitään sosiaaliturvan leikkauksia. Se on pelkkää aatteen paloa.

Jos somaaaliperhe saa kymppitonnin kuukaudessa, siitä saa ja pitää leikata rajusti.

Jos kuu olisi juustoa? Toisaalta yksinasuvalta Helsinkiläiseltä sosiaaliturvan leikkaus on 70 € tai enemmän.

Tarkoittaa vähintään 13 % vähennystä tuista. Laskekaas palkansaajat tuntuisiko tuo teidän elämässänne?

Vierailija
24/24 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksajat loppuvat kesken nykyisessä hyvinvointivaltion mallissa eikä laskujen kasautumista vuoreksi eteiseen voida jatkaa velkarahalla. Itsensä etsimistä voi edelleen tehdä, mutta ei enää muiden piikkiin yhtä helposti kuin ennen.

https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/02b688ff-c349-46aa-a671-418f371…