Sain palkankorotuksen
Tänään sain itselleni puhuttua 700 euron palkankorotuksen. Puhuin firman omistajan kanssa, että eikös olisi jo aika tarkastaa tuota minun palkkaa, kun on monta vuotta menty vain niillä liittokohtaisilla korotuksilla.
Omistaja myönsi, että olen hyvä työntekijä ja haluaa pitää minut talossa. Odotin vähän pienempää korotusta, mutta hän sanoi suoraan nostavansa liksaa 700 eurolla kuussa, etten menisi kilpailijan leipiin.
Kannatti todellakin avata suunsa ja pyytää ilman nöyristelyä lisää liksaa. Jäi hyvä fiilis, enkä aio kyllä vähään aikaan kurkkia aidan toiselle puolelle. Pysyn talossa ja teen parhaani.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen vahvasti yleensä on joku max euro tunti.
Riippuu paikasta. Vastuullisille esihenkilöille voidaan nostaa palkkaa kerralla ihan kunnolla.
Kyllä se taitaa alasta riippua. Puolisoni saa vähintään kolminumeroiset korotukset aina pari kertaa vuodessa ja on se toisinaan ollut nelinumeroinenki kerralla. Minä taas olen sellaisella alalla että se muutama kymppi on suurin mitä ikinä tulee...
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikä ala?
Luokanopettaja
Vierailija kirjoitti:
700e palkankorotuksen kun saa niin siitä jää käteen max 300e koska verottaja on suomessa hyvin ahne.
Jää siitä noin 350€. Ja jos joku on sitä mieltä, ettei halua nettona 350€ kuukaudessa lisää, niin ok, lasketaan hänen palkkaansa 700€, koska nettovaikutus on hänelle vain mitättömän vähän.
Vierailija kirjoitti:
Minäpäs en saanut, vaikka pontevasti pyysin.
No sitten kannattaa hakea muita töitä, kun tulee sanomaan että on lähdössä niin kummasti voikin palkka nousta
Minäpäs en saanut, vaikka pontevasti pyysin.