ketään ollut samassa tilanteessa? (miehen agressiivisuudesta)
Mulla in mies joka on hyvä isä, osallistuu lastenhoitoon, ei ravaa iltaisin missään, viihtyy perheen parissa yms...mutta kuitenkin...
Raivostuu välillä suunnattomasti pikkuasioista, ei suostu keskustelemaan ja antaa vastahyökkäyksen heti jos yrittää jostain antaa kritiikkiä eikä tosiaan osaa ottaa sitä vastaan.
Joskus on hermostunut niin että on mua läppässytkin...nyt pari kertaa myös lapsia läppässyt kun ovat oikein kovin kikunneet...
Ei nyt kovin hyvin selitetty tilanne,mutta jos jollain olis vastaavaa niin mielelläni kuulisin ajatuksia...
Kommentit (3)
näyttää olevan. Ehkä hänen lapsuudenkodissa käyttäydyttiin noin. Kerro selvästi, ettet hyväksy tuota. Kukaan ei ole täydellinen. Kaikilla menee väsyneenä hermot joskus. Onko hän ylirasittunut? Anna hänelle lepoaikaa enemmän, jos näin on. Kerro, miltä käytös vaikuttaa ja lasten läpsäyttely on oikeasti rikos, vaikka olisi muuten maailman paras isä.
Jos ei puheella tajua itse hankkia apua omaan käytökseensä, niin kiertoon vaan. Et ole missään vastuussa hänen tekemisistään. Lapsiasi sinun toki kuuluu suojella. Sanot ihan suoraan, että seuraavasta läppäsystä teet ilmoituksen niin poliisin kuin sossuunkin ja haet eron. Turha tommosessa tilanteessa on pohtia, että kuinka kauan tätä pitää kestää. Kenenkään ei kuulu/tarvi sietää moista kohtelua.
itse keskustelisin tiukkaan sävyyn miehelle hänen käytöksestään, osaa ottaa kritiikin vastaan tai ei. Ehdottaisin vihan hallinta kurssia, tai jotain vastaavaa ammattiapua, saisi puhua tukahdutetuista tunteistaan. Jos ei muu auta niin samat sävelet kuin lasten kanssa: uhkailu-kiristys-lahjonta. Voisit myös sanoa rehellisesti että sinua esim. pelottaa jättää lapset hänen huostaansa jos hän suuttuu ja läpsäyttää taas heitä..