Mistä liikaunisuus kertoo?
Nukkuu n. 7-12h yössä. Nukkuu sikeästi, satunnaisesti vain herää kesken yöllä. Jatkunut jo yli 10 vuotta. Voiko kieliä mt-ongelmista ja mistä?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap luulee, että 7h/yö on liikaunisuutta? Kun ei edes 12h vielä sitä ole.
Aikuinen joka nukkuu yli 9 tuntia jatkuvasti, nukkuu liikaa.
Aikuinen, joka nukkuu 7-12 tuntia yössä, ei nuku jatkuvasti yli 9 tuntia. Siksi ap ei kärsi liikaunisuudesta, vaan nukkuu ihan normaalin määrän. Unentarve luonnollisesti vaihtelee monestakin eri syystä.
Nukkuu jatkuvasti yli 9h. Harvoin alle sen.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota asioista selvää ennenkuin huutelet.
Otin jo. Siksi kyselin, miksi ap luulee ihan normaalin unimäärän olevan liikaunisuutta. Kun sekään ei tosiaan ole liikaunisuutta, jos välillä nukkuu 7 tunnin sijaan 12 tuntia. Katsos kun ihminen ei ole robotti, vaan unentarve vaihtelee. Vasta sitten on kyse liikaunisuudesta jos JATKUVASTI nukkuu yli 9h/ vuorokausi. Ap:han ei niin tee, koska hän kertoi nukkuvansa 7-12h. Se ei ole jatkuvasti yli 9h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen joka nukkuu yli 9 tuntia jatkuvasti, nukkuu liikaa.
Aikuinen, joka nukkuu 7-12 tuntia yössä, ei nuku jatkuvasti yli 9 tuntia. Siksi ap ei kärsi liikaunisuudesta, vaan nukkuu ihan normaalin määrän. Unentarve luonnollisesti vaihtelee monestakin eri syystä.
Nukkuu jatkuvasti yli 9h. Harvoin alle sen.
AP
Eli puhuu aloituksessa paskaa tai ei tunne numeroita. Katsos kun 7 ja 8 eivät ole yli 9. Eikä jatkuvasta tarkoita sitä, että välillä nukkuukin vähemmän.
Se voi kertoa niin monesta eri asiasta, että ei täällä arpomalla syytä löydy. Mene lääkäriin, jos olet huolissasi.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta kiinnostaa. Kärsin ahdistuksesta, epäily ADHDsta, välillä myös masentaa hetkellisesti. Olen itkuinen välillä ja toisinaan todella onnellinen. Nukun kesällä vähemmän kuin talvella, kuitenkin myös tuon 7-12h.
Bipolaarit nukkuu liikaa.
Mulla on aivovamma ja se tekee tuon, että nukun 8-12 tuntia yössä ja sen lisäksi satunnaisesti parin tunnin päiväunet.
Tätä nykyä lääkäriin ei pääse sitten millään. Luuleeko joku, että pääsee, kun kertol välillä nukkuvansa kaksikintoista tuntia?
Itse yhdistän nykyisen väsymyksen esivaihdevuosiin. Nukun ehkä 8 h tai 8 h 15 min yöllä ja useimpina päivinä melkein tunnin päikkärit. Muuten en jaksa. Ihan peffasta.
Olen 47.