Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhät luulevat, että verojen maksaminen ei koske keskituloisiin tai varakkaisiin?

Vierailija
18.06.2023 |

Kyllä se kirpaisee joka hemmetin kuukausi nähdä miten iso summa menee ihan muille.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kirpaise. Se on yhteiskuntarauhan hinta.

Vierailija
2/11 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt ihan samaa. Toinen mitä olen ihmetellyt on se, että pidetään hirveetä meteliä kansan osasta, joka tällä taloudenhoitotavalla on miinusmerkkisiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/11 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo lähes 4 tonttua kirpaisee, ilmeisesti se on vas&sdp määräämä rangaistus koska meni opiskelemaan ja halusi tulla hyväksi työssään.

Vierailija
4/11 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät luule, mutta ymmärtävät että vähemmän se kirpaisee jos jää verojen jälkeen käteen 2500 kuin jos jää 1000.

Vierailija
5/11 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät luule, mutta ymmärtävät että vähemmän se kirpaisee jos jää verojen jälkeen käteen 2500 kuin jos jää 1000.

Niinpä

Vierailija
6/11 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule mutta yrittäkääpä itse elää mukavasti 1200 netolla.

Vierailija
7/11 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on lähinnä käytettävissä olevasta rahasta, ei niinkään siitä kirpaiseeko se verotus. Lisäksi oikeustaju riitelee siitä mikä työ on niin paljon arvokkaampaa kuin toisen työ. Nämä ovat niitä asioita joita ihmisten oikeustaju ei kaikissa tilanteissa hyväksy.

Vierailija
8/11 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luule mutta yrittäkääpä itse elää mukavasti 1200 netolla.

Mulla on 1200 brutto...

Vierailija
9/11 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisiin kuuluu hyvin eri taustaisia henkilöitä, joista osa on kuulunut tai tulee kuulumaan keskituloisiin tai ylempiin palkansaajiin. Sen vuoksi he kyllä tietävät verotuksesta, esim. opiskelijat, eläkeläiset, pienituloiset akateemiset.

Itsekin olen ollut pienituloinen, kuten suurinosa joskus opiskelleet ovat olleet. Silloin kuin kesätyöstä tai pienestä lisätienististä veroja lähti, kyllä se tuntui. Eipä taida olla paljoakaan tukia tai tuloja, joista veroja muistettaisi tässä maassa ottaa.

Vierailija
10/11 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kirpaise. Se on yhteiskuntarauhan hinta.

Milloin tämä "yhteiskuntarauha" alkaa näkymään esim. Helsinginssä?

Vierailija
11/11 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verojen pienentäminen on koko kansan asia ja Suomen etu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän