Opiskelija, millä meinaat jatkossa pärjätä?
Kohta vain rikkailla kokoomuspenikoilla on varaa opiskella?
Kommentit (108)
Veikkaampa et varastelu lisääntyy tulevaisuudessa!
Perustelepa tätä hieman. Opintotuki säilyy, opintolaina säilyy, mahdollisuus osa-aikatöihin säilyy eli mikä muka huononee? Ei saa asua Punavuoressa kaksiossa valtion laskuun?
Muutan varmaan kadulle tai alan saikuttamaan tai käyn töissä ja opinnot viivästyy 20 vuodella. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä siitä tiedät, ethän ole edes opiskellut peruskoulun pitemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Perustelepa tätä hieman. Opintotuki säilyy, opintolaina säilyy, mahdollisuus osa-aikatöihin säilyy eli mikä muka huononee? Ei saa asua Punavuoressa kaksiossa valtion laskuun?
:DDD moniko prosentti opiskelijoista asuu Punavuoressa? Suomessa on kaikki vaan liian kallista muutenkin; ja mitäpä niillä tunnetuilla korkeilla veroilla saadaan? Junarata Turkuun?
Miksi opiskelija elää lainalla syöden halvinta makaroonia ja pitäisi vielä töissäkin käydä?? Voin kielenopiskelijana sanoa ettei omalla alalla onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha paskaa! Mitä sinä minun opiskelustani tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Vain ahne boomer voi ajatella näin, kaikilla tulee olla yhtä kurjaa nyt ja jatkossa!
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei riitä niitä "osa-aikatöitä" jatkossa, ei edes nytkään. Ja mitenkä, nollasopparilla ja kun kutsu tulee niin oletkin luennolle menossa? Kaikilla aloilla et voi olla pois eli jos pisteet ei kerry niin voivoi; eipä tule opintotukiakaan.
Ostan köyttä. Mt-puolelta en tule mitään saamaan kiitos soteleikkausten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha paskaa! Mitä sinä minun opiskelustani tiedät.
Se näkyy tuottamistasi apukoulutasoisista lauseenrakenteista. Lisäksi huudat kuin paraskin viervasemmistolainen.
Ja jo pelkästä teksistä voi sen "haistaa", että et ole käynyt myöskään suihkussa kohta kolmeen viikkon.
Olen vaan ihan sairaan onnellinen että mun opiskelija onnistui saamaan todella kivan osa-aikatyön vain viikko sitten.
Niiden saaminen takuulla vaikeutuu entisestään nyt.
Hänkin asuu vielä kotona. Mikä on tietenkin tyhmää mutta taloudellisesti kannattavaa.
Myyn itseäni kokkarisedille, tykkäävät nuorista tytöistä ja pojista.
Vierailija kirjoitti:
Olen vaan ihan sairaan onnellinen että mun opiskelija onnistui saamaan todella kivan osa-aikatyön vain viikko sitten.
Hänkin asuu vielä kotona. Mikä on tietenkin tyhmää mutta taloudellisesti kannattavaa.
Niin ja erityisen pskaa niille jotka niitä töitä oikeasti tarvii. Kaikilla ei vanhemmat kustanna asumista, enkä edes kettuile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja erityisen pskaa niille jotka niitä töitä oikeasti tarvii. Kaikilla ei vanhemmat kustanna asumista, enkä edes kettuile.
Ko paikka oli ihan yleisessä haussa.
Eihän opiskelijoiden tukiin tule muutoksia? Ja jossain väläyteltiin, että tulorajat nousisivat, jolloin homma helpottuu entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskelijan äiti.
Hän asuu kotona, saa parisataa kuussa opintorahaa ja käy jonkin verran töissä.
Niin me toimitaan myös tän toisen kanssa joka on nyt lukiossa.
Niinkö? Täysikäisellä ei ole päätösvaltaa omiin asioihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän opiskelijoiden tukiin tule muutoksia? Ja jossain väläyteltiin, että tulorajat nousisivat, jolloin homma helpottuu entisestään.
Asumistuki pienenee huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei riitä niitä "osa-aikatöitä" jatkossa, ei edes nytkään. Ja mitenkä, nollasopparilla ja kun kutsu tulee niin oletkin luennolle menossa? Kaikilla aloilla et voi olla pois eli jos pisteet ei kerry niin voivoi; eipä tule opintotukiakaan.
Suomessa on työvoimapula ja erityisesti osa-aikatöitä on tarjolla aivan älyttömästi.
Olen opiskelijan äiti.
Hän asuu kotona, saa parisataa kuussa opintorahaa ja käy jonkin verran töissä.
Niin me toimitaan myös tän toisen kanssa joka on nyt lukiossa.