Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko saavasi potkut, kun tuo laki astuu voimaan?

Vierailija
18.06.2023 |

Itse arvelen saavani, koska olin leikkauksessa ja pitkällä sairauslomalla. Tulen lentämään pihalle sillä samalla sekunnilla, kun laki astuu voimaan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Hoidan työni kunnolla ja yritys on sen verran luotettavan työnantajan maineessa ettei ole mitään halua pistää pätevää työvoimaa pihalle.

Eikä tämä fakta muuksi muutu vaikka kuinka alanuolta taotte 😊

Vierailija
2/22 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan niin aivan sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja niin saa moni muukin

Vierailija
4/22 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap liioittelee. Ei tuo uudistus tarkoita, että mitään syytä ei tarvita. Edelleen asiallinen syy on oltava, ja irtisanomista edeltää varoitukset jne. Siitä poistuu vain, että asiallisen lisäksi syyn on oltava painava.

Vierailija
5/22 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska pätevää työvoimaa on hankala saada.

Vierailija
6/22 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on  joku syy, kuten firman konkurssi, niin varmaan minäkin saisin potkut. Mikään ei ole ikuista. Tuskin saan potkuja sen takia että se on mahdollista.

Olen saanut potkut kahdesti nuoruudessani. Ei se estätyt hakemasta ja saamasta uutta työpaikkaa. Nimenomaan paremapaa sellaista.

Vierailija
7/22 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Hoidan työni kunnolla ja yritys on sen verran luotettavan työnantajan maineessa ettei ole mitään halua pistää pätevää työvoimaa pihalle.

Eipä se kuule ole siitä työn jäljestä kiinni siinä vaiheessa kun kokemuslisät on tapissa ja katsovat että alat olla aika kallis työntekijä ja puolet nuoremman vastavalmistuneen saa paljon halvemmalla. Siinä kohtaa olet turvassa vain jos olet todella aivan poikkeuksellinen lahjakkuus ja alalla on valtava pula tekijöistä. Näitäkin toki on, mutta ei joka alalla eikä joka työpaikassa. Useimmat meistä ovat korvattavissa.

Vierailija
8/22 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan tehdä työni vähän paremmin, niin potkut eivät uhkaa.

Vierailija
9/22 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse esimiehenä nuoleskelen jo huuliani.

Vierailija
10/22 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin monilla voi olla huono omatunto työssä käymisestään. Onko vain luotettu, että eihän ketään potkita pois, vaikka ei mitään tekisikään.

Jos hoitaa työnsä, niin tuskin on huolta.

Vierailija
11/22 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap liioittelee. Ei tuo uudistus tarkoita, että mitään syytä ei tarvita. Edelleen asiallinen syy on oltava, ja irtisanomista edeltää varoitukset jne. Siitä poistuu vain, että asiallisen lisäksi syyn on oltava painava.

Ongelma on se että tällä hetkellä kukaan tässä valtakunnassa ei oikein tiedä, mitä tarkoittaa asiallinen mutta ei-painava syy. Et sinäkään. Helpompaa ulosheittämistä se tarkoittaa joka tapauksessa.

Vierailija
12/22 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätijälle ei yleensä ole tarvetta. Vain tyhmä tekee enemmän töitä mitä tarvitsisi tehdä.

Vierailija
13/22 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä se kuule ole siitä työn jäljestä kiinni siinä vaiheessa kun kokemuslisät on tapissa ja katsovat että alat olla aika kallis työntekijä ja puolet nuoremman vastavalmistuneen saa paljon halvemmalla. Siinä kohtaa olet turvassa vain jos olet todella aivan poikkeuksellinen lahjakkuus ja alalla on valtava pula tekijöistä. Näitäkin toki on, mutta ei joka alalla eikä joka työpaikassa. Useimmat meistä ovat korvattavissa.

Meinaat että se puolet nuorempi vastavalmistunut on yhtä kompetentti kuin kokenut? Joo on siinä pieni ongelma jos niin on - sille vanhalle maksetaan tyhjästä!

Vierailija
14/22 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se että tällä hetkellä kukaan tässä valtakunnassa ei oikein tiedä, mitä tarkoittaa asiallinen mutta ei-painava syy. Et sinäkään. Helpompaa ulosheittämistä se tarkoittaa joka tapauksessa.

Mitä tarkoittaa asiallinen ja painava syy.

Vierailija
15/22 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Meidän alalla on työvoimapula ja hyviä työntekijöitä on vaikea saada. Olen ollut yli 10v samalla työnantajalla ja olen ns luottotyöntekijä. Ei niillä ole mitään tarvetta musta päästä eroon.

Vierailija
16/22 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaan minä olen se joka potkii.

Vierailija
17/22 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat että se puolet nuorempi vastavalmistunut on yhtä kompetentti kuin kokenut? Joo on siinä pieni ongelma jos niin on - sille vanhalle maksetaan tyhjästä!

Et sitten osaa tuon vertaa lukea?

Vierailija
18/22 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Saikutan äärimmäisen harvoin ja vain silloin kun olen oikeasti kipeä. Olen joustava, ahkera, nopea, taitava ja itseäni kehittävä työntekijä. Minut voi laittaa oikeastaan mihin vaan työhön, sellaiseenkin mitä en ole ennen tehnyt, ja työt tulee tehdyksi. Minulla on nopeat hoksottimet ja kyky oppia asiat kerrasta. Uskallan myös kysyä, jos jokin asia jäi epäselväksi enkä lähde arvailemaan.

Vierailija
19/22 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon koska en jaksa mennä tuntia aikaisemmin työpaikalle vain ollakseni siellä 50 minuuttia etuajassa ja saavun siksi julkisilla aina 10 minuuttia myöhässä työajan alkamisesta.

Vierailija
20/22 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olen ollut töissä täällä vuosikaudet ja olen ollut luottotyöntekijä, mutta ei siinä työvoimapula, kokemus ja luotettavuus paljon paina, kun tilalle voi ottaa jonkun arjalaisen terveen superihmisen.

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän