Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienyrittäjä: yleinen tapa työntekijöillä oli sopia ennakkoon ketkä ottaa perjantaina sairauslomaa, kun pitää lähteä mökille

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että olen juhannuksen jälkeen maanantaina työkunnossa, mikä olisi hyvä "sairaus" nyt kun koronaa ei enää oteta vakavasti?

Vierailija
2/3 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että olen juhannuksen jälkeen maanantaina työkunnossa, mikä olisi hyvä "sairaus" nyt kun koronaa ei enää oteta vakavasti?

Selkävaiva on kuin ässä hiassa. Ei voi oikeen todentaa ja vuodelepoon vaan 😉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä. Eikä kukaan maksa yrittäjälle itsellekään sairauspäivistä, miksi yrittäjän tarvis maksaa muille? Ja vielä tuplasti kun työt jää joko kokonaan tekemättä tai sitten ne pitää tehdä itse / maksaa muille ylitöistä. Tätä niin harva työntekijä tulee ajatelleeksi kun ajatusmaailma on se että yrittäjät riistää aina ja työntekijällä on vaan oikeuksia.

Näin vähän kärjistetysti toki. Itse olen Suomen mittakaavalla isossa organisaatiossa töissä ja toki arvostan ihan kauheasti palkallisia (sekä lapsen että omia) palkallisia sairauspäiviä eikä niitä ole tullut käytettyä lainkaan väärin vaan tarpeeseen ja harvakseltaan. Mies pienyrittäjä ja eipä ole tainnut kymmenen vuoden aikana pitää yhtään saikkupäivää, pikkasen on kynnys korkeammalla kun tavan duunarilla tuo kotiin jäänti kun vähän kolottaa : )