Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookin ilmaisryhmät

Vierailija
14.08.2023 |

Me laitettiin viikonloppuna varaston ja kaappien raivauksen yhteydessä täysin käyttökelpoista, mutta itselle turhaa tavaraa facebookin roskalavaryhmään. Kaikki varattiin heti ja syntyi jopa jonoa.
Vaan oikeasti, olen järkyttynyt siitä säätämisen määrästä, mitä hakijoiden kanssa oli!! Ohareita, lähden heti hakemaan eiku en lähdekään, kulkeutuuko 20km päähän ilmaiseksi, voin ottaa jos tarkistat ja mittaat kymmenen eri juttua jnejne.
Onko tämä tosiaan normisettiä, kun hyvää hyvyyttäsi annat tavaraa eteenpäin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisryhmissä enemmän ohareita kuin myyntiryhmissä, kun tavarasta ei tarvitse maksaa mitään. Ja usein siellä päivystää tietyt henkilöt, jotka varaavat kaiken ja sitten miettivät, kannattaako lähteä hakemaan jälleenmyyntimielessä.

Vierailija
2/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista, kannattaa laittaa kamat pihalle sateen suojaan ja ilmoittaa, että menee ekalle kuka hakee ne pihasta. Niin ei tarvitse venkslata noiden hupivarailijoiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran annoin erään asian ilmaisryhmässä. Sen varasi heti joku mutta ennen kuin haki sen meni monta viikkoa ja sääti ja sääti koko ajan asian kanssa. Perui haun viime tipassa jne. Loputtomien viestittelyjen jälkeen lopulta haki asian sitten mutta päätin etten koskaan enää anna yhtään mitään. Henkilö ei edes kiittänyt.

Säätämiseen jne. meni yksinkertaisesti vain hermot. 

Vierailija
4/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran annoin erään asian ilmaisryhmässä. Sen varasi heti joku mutta ennen kuin haki sen meni monta viikkoa ja sääti ja sääti koko ajan asian kanssa. Perui haun viime tipassa jne. Loputtomien viestittelyjen jälkeen lopulta haki asian sitten mutta päätin etten koskaan enää anna yhtään mitään. Henkilö ei edes kiittänyt.

Säätämiseen jne. meni yksinkertaisesti vain hermot. 

Mulla meni yksi tuote pilalle, kun lähdin työmatkalle ja hakijan piti tulla noutamaan se sillä aikaa pihalta. Nimenomaan itse halusi toimia noin, jotta saisi tavaran vaikka itse lähdin reissuun. Arvatkaa vaan oliko hakenut ja sillä välin oli tietysti alkanut sataa. Esti mut, kun laitoin viestiä asiasta.

Vierailija
5/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Itsekin annoin paljon tavaraa ilmaiseksi vuodenvaihteessa ja niistä tuli jopa tappelua, että kuka ehti ensin laittamaan av. Yksi ottaja haistatteli minulle yv:llä, kun olin ilmoittanut tavarasta toisessakin ryhmässä ja joku sen siellä olikin jo varannut. Säännöt eivät kieltäneet ja asian olin maininnut myös tekstissä.

Huomasin myös, että luetun ymmärtäminen on surullisen monella ihan hakusessa. Todella moni varaaja peruikin sitten osoitteen saatuaan, kun totesivat että "ai, se onkin noin pitkällä, en mä sieltä asti hae, kulkeutuuko paikkaan x?" Ilmoituksessa siis luki, että nouto paikasta x, joka lähimmilläänkin kaupunkia on 25km päässä, mutta silti tuli ihmisille yllätyksenä, kai oli vain kauhea kiire saada varattua ja vasta sitten lukea teksti, jos lukivat lainkaan. Tämän jälkeen aloinkin antamaan osoitteen vasta, kun ottaja oli kulkemassa ohi, kerroin siis paikan suurinpiirtein ja sitten vasta annoin osoitteen, tiedä mitä urkkijoita noissakin ryhmissä on.

Vierailija
6/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia. Itsekin annoin paljon tavaraa ilmaiseksi vuodenvaihteessa ja niistä tuli jopa tappelua, että kuka ehti ensin laittamaan av. Yksi ottaja haistatteli minulle yv:llä, kun olin ilmoittanut tavarasta toisessakin ryhmässä ja joku sen siellä olikin jo varannut. Säännöt eivät kieltäneet ja asian olin maininnut myös tekstissä.

Huomasin myös, että luetun ymmärtäminen on surullisen monella ihan hakusessa. Todella moni varaaja peruikin sitten osoitteen saatuaan, kun totesivat että "ai, se onkin noin pitkällä, en mä sieltä asti hae, kulkeutuuko paikkaan x?" Ilmoituksessa siis luki, että nouto paikasta x, joka lähimmilläänkin kaupunkia on 25km päässä, mutta silti tuli ihmisille yllätyksenä, kai oli vain kauhea kiire saada varattua ja vasta sitten lukea teksti, jos lukivat lainkaan. Tämän jälkeen aloinkin antamaan osoitteen vasta, kun ottaja oli kulkemassa ohi, kerroin siis paikan suurinpiirtein ja sitten vasta annoin osoitteen, tiedä mitä urkkijoita noissakin ryhmissä on.

Tämä toimii myös toisinpäin: jotkut kaukana asuvat varaavat ja pyytävät jemmaamaan tavaraa heille ensi viikon torstai-iltaan, kun ovat kaupunkiin tulossa. Sitten suuttuvat, jos tuo ei onnistu, vaan eka hakija saa. Mä olen kantapään kautta oppinut, ettei mitään kannata varailla kenellekään, jos haluaa sujuvasti päästä romuista eroon.

Vierailija
7/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä toimii myös toisinpäin: jotkut kaukana asuvat varaavat ja pyytävät jemmaamaan tavaraa heille ensi viikon torstai-iltaan, kun ovat kaupunkiin tulossa. Sitten suuttuvat, jos tuo ei onnistu, vaan eka hakija saa. Mä olen kantapään kautta oppinut, ettei mitään kannata varailla kenellekään, jos haluaa sujuvasti päästä romuista eroon.

Itsekin lopetin muutamien ohareiden jälkeen varaamasta. Kerroin ilmoituksissa, että varaan tavaraa 30min siitä, kun on sanottu että lähtee nyt hakemaan. Hupivarailijoita ei sen jälkeen noihin tavaroihin tullut. Seuraavalla kerralla olin fiksumpi ja ilmoitin, että klo x nostan tavarat ulos paikassa x, tarkan osoitteen saa yv:llä, en varaile, mittaile, kuvaile ym. enempää, itse saa mennä penkomaan kasasta mitä haluaa, poistan ilmoituksen kun kaikki/suurin osa mennyt. Vein ison kasan tavaraa tien päätyyn, annoin osoitteen kahdelle ihmiselle, 16 ihmistä sitä pyysi, joten kävin katsomassa ennen kuin annoin sen kaikille. Mitään ei ollut jäljellä, aikaa oli mennyt 20min.

Vierailija
8/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sinänsä ihan sama jos joku hakee itselle turhat tavarat jälleenmyyntiin, mutta ärsyttää just nämä tietyt roskalavaryhmien päivystäjät jotka kärppänä varaamassa (joskus noita ainakin meillä päin saattaa olla pari-kolmekin jonossa) ja yv:n jälkeen alkaa tarkempi tenttaus "ovatko veitset fiskarsia? jos eivät, en ota" jne. Eli kartoittavat tuotteiden jälleenmyyntiarvoa ja jos kokevat ettei sellaista ole, eivät hae. Paljon enemmän tulee myös ohareita näiden kanssa.

Jos mahdollista, kannattaa viedä hyväkuntoiset turhat tavarat jonnekin hyväntekeväisyyskirpputorille. Toki vaatii sen yhden vientireissun, mutta saa kerralla kaiken nurkista pyörimästä ja tuotto menee hyvään tarkoitukseen.

Vierailija
9/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökeröä käytöstä ilmaisryhmissä on myös heillä, ketkä etsivät tavaroita. Ehkä pahimpia nämä tapaukset "meille tulee huomenna kissan-/koiranpentu ja tarvikkeet puuttuvat, ei ole varaa ostaa kaupasta".

Vierailija
10/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut  ihan normaalia säätämistä, mutta en lähde koskaan siihen säätämiseen mukaan. Vastaan vain, että tulet ihan koska haluat yöllä tai päivällä ja tavara odottaa pihalla katoksen alla kun kerkeät. Tai jätesäkissä sateelta suojattuna. LAitan vain kuvan, että tällainen mytty tai katos ja siitä otat. Kaikki on haettu.

Ne, jotka heittäytyvät hankalaksi, laitan heti estoon. Ilmainen tavara on ilmaista ja siinä ei ole terapiapalvelua erikseen. 

Vierailija
11/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on myös näitä "olen muuttamassa ja tarvitsisin uuteen asuntoon vaaleanharmaan sohvan, mustan sohvapöydän, valaisimia, vaalean maton, vaaleat verhot, pyykinpesukoneen, imurin ja TV:n. Minulla ei ole autoa, joten tuothan tavarat kotiovelleni kaupunginosaan X".

Vierailija
12/13 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia ilmoitukseen laitetaan "menee ensimmäiselle hakijalle, ei varauksia". Nuo jonoksi asti varaavat ovat nimittäin niitä, jotka varaavat ensin ja vasta sitten miettivät tarvitaanko asiaa.

Vierailija
13/13 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungin ilmaisryhmässä on lähes poikkeuksetta tietyt pari-kolme tätiä haukkana haalimassa kaiken mahdollisen tarjolle tulevan tavaran vauvan tarvikkeista potkukelkkoihin. Ovat joko hamstraajia tai jälleenmyyjiä. Noiden vuoksi moni laittaakin nykyään ilmoitukseen "päätän itse kenelle annan" tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan