Ihmisen toimeliaisuus lisääntyy kummasti kun hänellä on alle kymppi rahaa tilillä ja vatsassa kurnii
Enää ei teekään mieli loikoilla sohvalla kaljaa nauttien vaan pitäisi tehdäkin jotain. Ai ei vai? Yleislakko! Kaljaa työttömille!
Kommentit (30)
Käy ryöstämässä pari mummoa Eirassa, eiköhä sillä saa taas ryypättyä pari viikkoa.
Rikoksilla saa helpommin rahaa kuin rehellisellä työllä.
Vähissä rahoissa ja nälässä oleminen eivät todellakaan saa aikaan minkäänlaista toimeliaisuutta. Päinvastoin; se lamauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Silloin löytyy motivaatiota kerätä pulloja tai leikata naapurin nurmikkoa jotta saa rahulia 👍
Eipä muuten kannata. Otetaan se vähäkin pois mitä on saanut.
Eivät ns. normaalin elämän haluavat fyysisesti ja henkisesti terveet ihmiset tänäkään päivänä elele millään toimeentulotuella, vaan yrittävät etsiä töitä. Sitten taas se työhön kykenevä kansanosa, joille sopii mainiosti niukalla sossun tuella eläminen (eli ne ns. lusmut), tuskin muuttavat elämäänsä millään rakentavalla tavalla.
Ei se reilu parikymppinen jonne, jota ei duuni tai opiskelu kiinnosta, näillä toimilla mihinkään vääntäydy. Hankkii sitten vähän lisätienestejä enemmän tai vähemmän kyseenalaisilla tavoilla.
Ei lisäänny, vaan alkaa säästää elintoimintoja ja energiaa joten alkaa nukkua siihen asti kunnes rahaa tulee
Et ilmeisesti ole ollut niin ahtaalla että tulevaisuus näyttää synkältä. Ei ne pullonkeräysrahat ja taskurahatyöt ketään pelasta. Päivittäinen kituuttaminen on niin raskasta että siitä ulos pääsyyn menee sitten vaikka valtion hotelliin jos mitään muuta ei ole enää tarjolla. Ymmärrätkö yhtään mitään. Puhelinmyyjäksi provikkapalkalla joka voi olla 0€. Silläkö pitäisi rehellisen elää ja vapaalla kerätä pulloja? Tämäkään ei toimi. Kokeiltu on.
Vierailija kirjoitti:
Joo, juoksumakkarat ja - kaljat tulee aina tuolloin haettua kaupasta.
Minä olen tehnyt jo muutaman vuoden ajan kiljua. Tälläkin hetkellä on "poika" porisemassa. Toivottavasti käyminen loppuu viimeistään ylihuomenna niin se ehtii joten kuten kirkastua juhannukseksi. Jäi nimittäin vähän viime tippaan tekeminen. Kuukaudessa ostan yhteensä ehkä vain kymmenisen kaljaa, ja nekin ykköstä. Tupakkaa en polta ja olen todella nuuka raha-asioissa. Siksi minulla onkin säästössä ihan mukava summa.
Kyllä, naapurin jannukin vääntäytyi liikkeelle ja alko välittämään kannabista jonkun kaverinsa "palkollisena" kun rahat loppuivat tyystin.