Kuka ostaa lapselleen yli 1000 euron merkkilenkkarit? Ei ihmekään että ryöstöjä tapahtuu...
Mikä tahansa yli tonnin esine teinin kädessä, yllä tai jalassa on helppo varastaa. Myös narkkaårit on kovin kiinnostuneita näistä!
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ostaisin lapselleni 2000 € lenkkarit niin ne ovat hänelle ostetut. Eivät kenellekään muulle.
älä laita lastasi vaaraan, vievät kengät jalasta ja moksivat "kaupanpäälle".
Siinä voi lähteä hampaat, tulla aivovamma tai lähteä henki jos joku haluaa vielä ennen teiden erkaantumista taputella ryöstettyä.
jos nuori harrastaa urheilua ja ja vanhemmilla on niin paljon rahaa etteivät tietä mitä ylimääräisellä tehdä, niin voi ostaa parhaimpia mahdollisia urheiluvälineitä. toki jos ei urheile, niin urheilulenkkarit on turhia. näistä asioista on media kirjoittanut sen verran paljon että oman turvallisuuden takia jalkaan kannattaa laittaa jotkut jalkineet joita muotitietoiset pitäisivät noloina.
Vierailija kirjoitti:
jos nuori harrastaa urheilua ja ja vanhemmilla on niin paljon rahaa etteivät tietä mitä ylimääräisellä tehdä, niin voi ostaa parhaimpia mahdollisia urheiluvälineitä. toki jos ei urheile, niin urheilulenkkarit on turhia. näistä asioista on media kirjoittanut sen verran paljon että oman turvallisuuden takia jalkaan kannattaa laittaa jotkut jalkineet joita muotitietoiset pitäisivät noloina.
Mistä urheiluvälineistä nyt oikein puhut? Lenkkarit ovat ihan normaalit jalkineet. Ei niitä käyttääkseen urheilla tarvitse :D
Hommaa sitten lapsille piraatti tuotteita kun nuokin sitten tuntuu kelpaavan.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa, kun jengiläiset alkaa ryöstämään liikennevaloihin pysähtyneen autoilijan, saattaa useampikin kantasuomalainen tajuta ongelman ytimen.
Kuinka kuvittelet, ettei muka muualta tänne muuttaneita ryöstettäisi? Heitähän vasta on helppo ryöstää, koska monella ei ole yhtä suurta luottoa minkään maan poliisiin kuin kantislapsilla ja -nuorilla. Asenteet virkavaltaa kohtaan opitaan usein kotoa vanhempien asenteita seuratessa. Jos vanhempi jopa pelkää poliisia lähtömaansa kokemuksista johtuen niin on selvää, että lapsi voi luulla suomalaisten poliisien olevan samanlaisia kuin vanhemman lähtömaan poliisit ovat olleet.
Tämän kerron siksi, että olen ystävystynyt lasten kautta tänne päässeeseen naiseen, jota poliisia vastaavat rais ka sivat ja pahoinpiteli vät lähtömaassa. Nainen pakko nai tettiin jo teininä ja hän yritti paeta mieheltään monta kertaa. Mies maksoi kytille ja antoi ilmeisesti luvan rangaista karannutta vaimoa.
Nainen onnistui pakenemaan rajan yli naapurimaahan ja sielläkin hänet rais iin ja pahoinpideltiin. Lapsi meinasi kuolla nestehukkaan pakopatikan ja pysäytyksen vuoksi. Nainen sai vettä lapselle ja paineli ilman rahaa p - leirille kysymään apua. Sielläkin vartijat ra is kasivat naisia, jotka kävivät pimeän tulon jälkeen vessassa.
Nainen pääsi Suomeen ja hän ei vieläkään luota vartijoihin tai poliiseihin. Hän alkoi harrastaa täällä itsepuolustuslajia ja löysi sieltä ensimmäiset suomalaiset ystävät. On selvää, etteivät kaikki suomalaiset käännynnäisetkään hyväksy häntä normaalina ihmisenä kun hänellä ei ole jotain ukkoa vahtimassa siveyttä.
Hän ei halua olla missään tekemisissä oman synnyinuskontokuntansa edustajien kanssa ja pelkää, että miehensä voi löytää hänet täältä. Ja tosiaankin tietää, että kuka tahansa suurempi, vahvempi tai isompi porukka voi ryöstää hänet tai hänen lapsensa. Vaikka ihan siellä risteyksessä. Eivät ulkonäön piirteet ole naiselle mikään suoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kansalaisilta viedään tuet ja ansiosidonnaiset, tuollaiset varastelut tulevat lisääntymään. Kosahtaa rikkaiden Orpon kannattajien nilkkaan.
No ei ne kyllä tuilla eläviä suomalaisia ole, jotka näitä ryöstöjä tekevät. VALOJA PÄÄLLE!
Ihanko tosissasi luulet, etteikö ilmiö muka yleisty valtavirran vaihtoehdoksi pikavipille?
En minä mitään sellaista sanonut luulevani. Kerroin vain sinulle, että ei ole ihan suomalaista alkuperää nämä ryöstelijät. Suomalainen on keskimäärin ihan liian tunnollinen ryhtyäkseen tuollaiseen. Laittaa enemmin puolet petäjäistä puuron sekaan kuin menee kaduille riehumaan. Mieti nyt mitä naapuritkin sanoisi, jos esim. minä, keski-ikäinen ylipainoinen perheenäiti, lähtisin leikkimään jotain gangstaa :D
Moni sinun kaltaisesi ei ehkä riehu kadulla, mutta tuottaa nettiin maksaville asiakkaille eroottista sisältöä. Osa saa lisää voita leivän päälle myymällä yksityisiä nettisessioita kotoaan käsin.
Jos vauraus riittää syyksi kähveltää toisilta, niin on niitä parempiakin kohteita, kuin lapsen kengät.
Mä ihmettelen sitä, että eikö nämä tonnien merkkikamppeita lapsilleen ostavat vanhemmat ymmärrä, että asettavat sillä lapsensa vaaraan tulla pahoinpidellyksi, ryöstön yhteydessä? Siinä voi joku vielä päästä hengestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kansalaisilta viedään tuet ja ansiosidonnaiset, tuollaiset varastelut tulevat lisääntymään. Kosahtaa rikkaiden Orpon kannattajien nilkkaan.
No ei ne kyllä tuilla eläviä suomalaisia ole, jotka näitä ryöstöjä tekevät. VALOJA PÄÄLLE!
Ihanko tosissasi luulet, etteikö ilmiö muka yleisty valtavirran vaihtoehdoksi pikavipille?
En minä mitään sellaista sanonut luulevani. Kerroin vain sinulle, että ei ole ihan suomalaista alkuperää nämä ryöstelijät. Suomalainen on keskimäärin ihan liian tunnollinen ryhtyäkseen tuollaiseen. Laittaa enemmin puolet petäjäistä puuron sekaan kuin menee kaduille riehumaan. Mieti nyt mitä naapuritkin sanoisi, jos esim. minä, keski-ikäinen ylipainoinen perheenäiti, lähtisin leikkimään jotain gangstaa :D
Moni sinun kaltaisesi ei ehkä riehu kadulla, mutta tuottaa nettiin maksaville asiakkaille eroottista sisältöä. Osa saa lisää voita leivän päälle myymällä yksityisiä nettisessioita kotoaan käsin.
Mitäpä sitten jos tekeekin niin? Ei luulisi olevan sinulta tai keneltäkään muultakaan pois. Täysin laillista toimintaa. Toisin kuin ryöstely, joka on ketjun aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Miten tuo nyt liittyy siihen, että nuorisolta ryöstetään lenkkarit jalasta?
Vierailija kirjoitti:
Tonnin lenkkareita lapsilleen hankkivat ovat harvinaisen tyhmää väkeä. Eivät tajua, että jollakin merkillä kusetetaan heiltä älyttömiä summia.
Toisilla se elintaso ja arvomaailma on niin eri.
Minun veli on miljonääri ja se näkyy kaikessa ja myös lapsissa. Eivät he ajattele, että 1000e kengät on kalliit.
Minun mies oli veljeni kyydissä aikoinaan ja ajoivat hurstin leipäjonon ohi, niin minun veli kysyi, että mikäs jono tossa on.. Mies sanoi, että leipäjono. Oli siinä ihmetellyt, että suomesa on leipäjono ja asia oli siinä. Mies oli mielessään ajatellut, että ei rikasta kiinnosta ja näe mitään mikä ei häneen liity. Toiset voi ostaa mitä vaan ilman ihmettelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä näille merkkilenkkareille ja muille asusteille tapahtuu sitten kun ne on ryöstäjällä? Käyttääkö ryöstäjä niitä itse, vai myykö eteenpäin? Onko tällaiselle tavaralle oikeasti olemassa jotkin markkinat? Tämä on hämmentävä ilmiö.
kai niitä torissa voi myydä tai fb..vai vaihtavatko johonkin? Mut joo itseänikin ihmetyttää tää näytöskulttuuri, jossa teinit kiskoo menemään tonnin lenkkareissa tai lv/gucci-messenger-laukussa. Itse keskituloisena työssäkäyvänä en iske sellaisia summia asusteisiin vaikka välillä suht. näyttävästä tyylistä tykkäänkin. Miten nää lapset alkaa aikuisena ostamaan tavaroita kun opintotuesta ei pysytkään kerrallaan irrottamaan yli 1000e johonkin kivaan. Peruspalkansaaja joutuu sellaisiin menoihin kuitenkin hetken säästämään. Parilla sadalla saa jo kuitenkin hyviä ja laadukkaita kenkiä/laukkuja tms.
Mä en edes tunnista mitään lenkkareita tai laukkuja minkä merkin ne mahdollisesti ovat.
Sä olekin boomeri
Tiedä häntä, mua ei vaan yksinkertaisesti huippumuoti, vaatteet tai jalkineet ja niiden merkit ole koskaan kiinnostaneet niin paljon enkä käytä juuri käsilaukkuakaan. Käyttötarve ja -mukavuus ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Hommaa sitten lapsille piraatti tuotteita kun nuokin sitten tuntuu kelpaavan.
Sitten se lapsi saa köniinsä sen takia kun käyttää piraatteja.
Ja mua ottaa päähän kun joka vuosi joutuu ostamaan kasvavalle lapselle (alle 10v) uudet kumisaappaat, sandaalit, crocsit, tennarit/lenkkarit, välikausikengät, talvikengät, sisätossut, monot, luistimet ja pahimmassa tapauksessa vielä juhlakengät.
Itse en toisen pitämiä kenkiä jalkaani laittaisi, niin ei laita kyllä lapsenikaan.
Mutta se, että joku laittaa tonnin yksiin lenkkareihin, jotka ehkä jäävät vielä pieniksi jossain vaiheessa...?
Tyhmä on se joka maksaa...
Vierailija kirjoitti:
Laittaa kysymään että kuinka paljon neljän vuoden aikana on tehty varallisuuden siirtoa rikkaille kaikkien muiden kustannuksella... tämä esimerkki osoittaa sen että kuilu on jo valtava rikkaiden ja muiden välillä, kiitos hallinnon 2020-2023 ja loput suomalaisten rahat on samalla siirretty superrikkaiden tileille maailmalle...
Eliittikö täällä alapeukuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä näille merkkilenkkareille ja muille asusteille tapahtuu sitten kun ne on ryöstäjällä? Käyttääkö ryöstäjä niitä itse, vai myykö eteenpäin? Onko tällaiselle tavaralle oikeasti olemassa jotkin markkinat? Tämä on hämmentävä ilmiö.
kai niitä torissa voi myydä tai fb..vai vaihtavatko johonkin? Mut joo itseänikin ihmetyttää tää näytöskulttuuri, jossa teinit kiskoo menemään tonnin lenkkareissa tai lv/gucci-messenger-laukussa. Itse keskituloisena työssäkäyvänä en iske sellaisia summia asusteisiin vaikka välillä suht. näyttävästä tyylistä tykkäänkin. Miten nää lapset alkaa aikuisena ostamaan tavaroita kun opintotuesta ei pysytkään kerrallaan irrottamaan yli 1000e johonkin kivaan. Peruspalkansaaja joutuu sellaisiin menoihin kuitenkin hetken säästämään. Parilla sadalla saa jo kuitenkin hyviä ja laadukkaita kenkiä/laukkuja tms.
Mä en edes tunnista mitään lenkkareita tai laukkuja minkä merkin ne mahdollisesti ovat.
Sä olekin boomeri
Tiedä häntä, mua ei vaan yksinkertaisesti huippumuoti, vaatteet tai jalkineet ja niiden merkit ole koskaan kiinnostaneet niin paljon enkä käytä juuri käsilaukkuakaan. Käyttötarve ja -mukavuus ratkaisee.
Ok boomer.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaa kysymään että kuinka paljon neljän vuoden aikana on tehty varallisuuden siirtoa rikkaille kaikkien muiden kustannuksella... tämä esimerkki osoittaa sen että kuilu on jo valtava rikkaiden ja muiden välillä, kiitos hallinnon 2020-2023 ja loput suomalaisten rahat on samalla siirretty superrikkaiden tileille maailmalle...
Eliittikö täällä alapeukuttaa?
Ihan vain ihmiset, jotka eivät ruikuta turhasta. Se, jos jollain lapsella on tonni lenkkitossut, ei liity mitenkään tuohon mitä sinä sekoilit. Tonnin nyt saa kasaan köyhempikin aika helposti.
Ro*1*skaväki on sitä mieltä että on väärin jos "ökyilijät" ostavat kalliita tuotteita, ja pitävät ymmärrettävänä ellei suorataan oikeutena kun heiltä varastetaan.
Tällaista elämänkatsomusta sitten opetetaan lähiö-Nicolle ja lähiö-Jannicalle.
Nämä ovat sellaisia ihmisiä jotka löytäessään kadulta lompakon jossa on 10 000 euroa käteisenä, varastaisivat rahat.
Sitten rikkaiden pitäisi "antaa" lisää ihmisille jotka veisivät heiltä rahat ja kengätkin jalasta, jos sen voisi tehdä ilman riskiä jäädä kiinni.
Aikuinen opiskelijapoikani käyttää periaatteesta ihan marketin perusvaatteita, koska ei halua tulla ryöstetyksi. Hän nauttii myös yöllä ulkona kävelystä ja ei aio muuttaa tapojaan siksi, että Tinderissä tulisi vähemmän matcheja kun ei ole merkkivaatteita päällä. Hän huomautti, että nykyään on helppo tehdä vaikka valeprofiili Tinderiin ja katsella sieltä niitä, joilla on merkkitavaraa varastettavaksi.