Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvi-ihmiset

Vierailija
17.06.2023 |

Olen ihan nyyppä kaikissa kukka-asioissa. Nyt kuitenkin innostuin istuttamaan gladioluksen sipuleita ja ovatkin kasvaneet komeiksi. Istutaan ne nyt ulos, mutta kun ovat tosiaan noin puoli metriä pitkiä, niin tarvitsevat tukea. Voiko sitomislankana käyttää esim villalankaa, vai pitääkö olla jotain erityistä narua? Varmasti ihan pöljä kysymys monen mielestä, mutta tämä onnnistumiseni on niin harvinaista, etten halua mokata tässä vaiheessa. :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

istutan*

Vierailija
2/10 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hjälp.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitääkö ne taimet nyt istutettaessa kastella ihan läpimäriksi? Löysin ristiriitaisia neuvoja.

Vierailija
4/10 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villalanka on aivan liian ohutta ja vahingoittaa varsia.

"koska gladiolukset ovat korkeita ja niiden kukinnot painavia varsinkin sateella, ne vaativat usein jotain tukea. Tueksi käyvät puukepit tai pajukehät. Ruukkuun tiuhaan istutetut gladiolukset voi sitoa nipuksi vaikkapa kauniilla nauhalla"

https://www.schetelig.com/gladioluksen-kasvatus

Vierailija
5/10 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"koska gladiolukset ovat korkeita ja niiden kukinnot painavia varsinkin sateella, ne vaativat usein jotain tukea. Tueksi käyvät puukepit tai pajukehät. Ruukkuun tiuhaan istutetut gladiolukset voi sitoa nipuksi vaikkapa kauniilla nauhalla"

Niin. Istutan ruukkuun, mutta mitä tuo "kaunis nauha" sitten on?

Vierailija
6/10 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Istutan ruukkuun, mutta mitä tuo "kaunis nauha" sitten on?

En edes tajunnut, että nauhan pitää olla kaunista. Minulle olisi riittänyt ihan esimerkit sopivista naruista.

Vierailija
7/10 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kasvi-ihmiset eivät itsekään tiedä. No mie otan riskin. Leikkaan jostain vanhasta trikoopaidasta suikaleita, koska villalanka ei käy. Tosin sehän ei välttämättä ole kaunis, kuten minua ohjeistettiin. Vai pitäisikö minun tosiaan ottaa se kaunein nauha minkä löydän? Taitaa olla lahjanarua.

Vierailija
8/10 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Se on tärkeää, että nauha on kaunis, kuten ohjeistuksessa lukee. :D

Vierailija
9/10 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että kysyt kasvi-ihmisistä jotka ovat pitkiä ja honteloita, miten ne tuetaan kepillä. Melkein luonnonhenkiä. Mutta onkin kyse ilmeisesti puolimetrisistä kasveista. 

Vierailija
10/10 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leveällä lahjanarulla laittaisin. Minä en ole oikeastaan koskaan saanut niitä kukkimaan, joten en taida olla paras neuvoja tässä asiassa.