Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis poistuuko osa-aikatyötä tekeviltä se 300euron suojaosa??!!

Vierailija
17.06.2023 |

Pitääkö tosiaan paikkansa että jatkossa ei voi enää tienata 300e ilman että se vaikuttaa työmarkkinatukeen?

Kommentit (247)

Vierailija
121/247 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ei tarvi olla kummoinen ennustaja että kohta nähdään ensimmäiset kunnon mellakat suomessa

Mistä syystä? Ai kun ei jaeta lainarahaa niille jotka ovat kotona, siis asunnossa jonka maksaa muut? Erikoiselta kuullostaa. Sitten vasemmistolainen politiikka on ollut suuri virhe.

Vierailija
122/247 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ei tarvi olla kummoinen ennustaja että kohta nähdään ensimmäiset kunnon mellakat suomessa

Mistä syystä? Ai kun ei jaeta lainarahaa niille jotka ovat kotona, siis asunnossa jonka maksaa muut? Erikoiselta kuullostaa. Sitten vasemmistolainen politiikka on ollut suuri virhe.

Tulee erittäin paljon häätöjä ja ulosottoja ja kun viimeiset tuet viedään niin nälkä tulee tekemään vihaiseksi..orpo polarisoi nyt kansaa tavalla jota ei ole tehty koskaan vuoden 1917 jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/247 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lusmuilijoille tulee nyt hätä. Eikö oikeasti yhteiskunta enää tue kotona makaamista

No nythän Petteri & co. tekee työnteosta nimenomaan mahdotonta meille osatyökykyisille. Tässä on ihan tarkoitukselliset 1930-luvun metodit ja ajatusmallit takana: meidät halutaan pois "loisimasta", 3 metriä mullan alle.

Vierailija
124/247 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen. Eikö osa-aika töissä olevilla ole siis enää jatkossa oikeutta asumistukeen?

On, jos on riittävän pienet tulot.

Vierailija
125/247 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yli 20 vuoden työurani aikana muutaman kerran työttömänä. Pisin työttömyysjakso kesti 10 kk, mutta senkään aikana EN TODELLAKAAN MAKOILLUT, vaan hain kymmeniä työpaikkoja tarkasti mietityillä hakemuksilla ja panostin jokaikiseen. Pidin myös ammattitaitoa yllä erilaisilla maksuttomilla webinaareilla ja verkkokursseilla.

Kaivattua lisätuloa sain satunnaisilla keikkatöillä, mutta summat olivat silti pieniä, muutamia satasia korkeintaan. Suojaosan kanssa keikkatyö kuitenkin kannatti ja pienen lisätulon ansiosta minun ei tarvinnut muuttaa työttömyysjakson takia kaikkea elämässäni ja vaikkapa lopettaa lapselta harrastusta. Ilman suojaosaa olisin joutunut joko jättämään keikkatyön sikseen ja tekemään isoja muutoksia, joilla olisi voinut olla kauaskantoisia vaikutuksia koko perheen hyvinvointiin TAI sitten olisin joutunut keikkailemaan niin paljon, ettei työnhaulle olisi jäänyt juurikaan aikaa ja olisin pahimmassa tapauksessa jäänyt lopuksi ikää matalapalkka-alalle ja vienyt joltakulta siellä työpaikan. Nyt kuitenkin pääsin oman alan töihin, joissa tienaan hyvin ja siten myös maksan reilusti veroja. Yhteiskunnan kannalta huomattavasti parempi vaihtoehto.

Haluan vielä korostaa sitä, että hyvin suuri osa työttömistä haluaa töihin ja suuri osa toimii aktiivisesti työllistymisensä eteen. Työttömien niputtaminen työhaluttomiksi makoilijoiksi on ilkeää ja tarkoitushakuista.

Vierailija
126/247 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee erittäin paljon häätöjä ja ulosottoja ja kun viimeiset tuet viedään niin nälkä tulee tekemään vihaiseksi..orpo polarisoi nyt kansaa tavalla jota ei ole tehty koskaan vuoden 1917 jälkeen.

Miten niin viedään? Ei niitä viedä, mutta jos PÄÄTÄT olla täyttämättä tuen ehtoja, niin sitten voi käydä niin. SINULLA on valta päättää saatko tukea vai et. Liikenteessä bussikuskian ei tuomita siitä että hän ajaa bussia, mutta jos hän päättää ajaa jonkun yli, silloin tuomitaan.

Vierailija
127/247 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lusmuilijoille tulee nyt hätä. Eikö oikeasti yhteiskunta enää tue kotona makaamista

Ja heitä on todella paljon täällä. Olen ihan yllättynyt kuinka joku pieni työvelvoite tukien jatkumiseksi saa ihmiset näin sekaisin. Muut ihmiset ymmärrän mutta nämä lusmut, heidän vuoksi tämä tehdään. Jos tämä toimii niin että saadaan työkykyisiä pois kotoa ja samalla yrittäminen kannattavammaksi, niin lopputulos voi olla oikein hyvä. Tarvitsemme tähän maahan mallin jolla tukia voidaan maksaa kestävästi. Tämä vasemmiston politiikka ei ole ollut sellaista että sillä olisi edellitykset jatkua, ollaan syöty kuormasta kun kalastellaan ääniä. Silloin kun talous on kuralla, ei pitäisi lisätä menoja noin paljoa velaksi. Fakta on se että jos vasemmistoa kiinnostaisi köyhän olot pitkällä tähtäimellä, he eivät olisi ylittäneet menokehystä useasti ja reilusti. Monia varmasti ottaa päähän, mutta jollain porukka pitäisi saada töihin. Asioilla on aina kaksi puolta.

Vierailija
128/247 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikaisia työntekijöitä on Suomessa 385 000 eli 18 prosenttia kaikista palkansaajista. Veikkaan että aika moni näistä saa soviteltua työttömyysetuutta pienen palkan lisäksi. Saapa nähdä miten heille (meille) käy, itse ainakin joudun luopumaan työpaikastani, koska siinä ei ole enää mitään järkeä jatkaa. Teen 10 tuntia viikossa huonopalkkaista fyysisesti rasittavaa työtä, ja se on ainoa työ johon minut on huolittu.

Vierailija
129/247 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei lähdettä väitteelle löydy, niin taidat olla Iigorin disinformaation uhri.

olet sairas ihminen, lue uutisia äläkä lässytä.

Vierailija
130/247 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä tässä enää vajaakuntoinen voi tehdä kun osa-aikatyökään ei kannata. Työmarkkinatuesta lähtee vielä lapsikorotukset pois ja lääkkeet kallistuu.

Sama kuolla pois.

Uudistus kannustaa tekemään töitä aina, myös osa-aikatyötä.

Miten se tarkalleen ottaen kannustaa, jos tuet poistetetaan, säästöjä ei saa enää olla, lääkkeet ja sairaalamaksut kallistuvat, asumistuki viedään, vuokra nousee, potkut voi tulla milloin tahansa, lakot kielletään jne.?

Asuntojen hintaromahduksesta tulee historian suurin ja lisäksi eläkeläiset on kerrostaloissa vastuussa irtisanottujen yhtiölainoista.

Vierailija
131/247 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei mene läpi. Minusta sitä voisi ennemmin nostaa, kuten korona-aikana.

Tää on ihan naurettavaa. Silloin osa veti isot tuet vaikka tienasi kunnolla.

Vierailija
132/247 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikaisia työntekijöitä on Suomessa 385 000 eli 18 prosenttia kaikista palkansaajista. Veikkaan että aika moni näistä saa soviteltua työttömyysetuutta pienen palkan lisäksi. Saapa nähdä miten heille (meille) käy, itse ainakin joudun luopumaan työpaikastani, koska siinä ei ole enää mitään järkeä jatkaa. Teen 10 tuntia viikossa huonopalkkaista fyysisesti rasittavaa työtä, ja se on ainoa työ johon minut on huolittu.

Ansiosidonnaisen keräämiseen edellytetään 12 kuukautta työtä eli soviteltu päiväraha poistuu.

Vierailija
133/247 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisen keräämiseen edellytetään 12 kuukautta työtä eli soviteltu päiväraha poistuu.

Palkkatukitöistä ei myöskään kerry enää eläkettä. Ihmiset eroavat liitoista ja ne loppuvat. Vakituisilta lähtee sen jälkeen vuorolisät.

Vierailija
134/247 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatukitöistä ei myöskään kerry enää eläkettä. Ihmiset eroavat liitoista ja ne loppuvat. Vakituisilta lähtee sen jälkeen vuorolisät.

Palkkatukitöistä ei kerry ansiosidonnaista, ihmisten ei kannata enää maksaa kassoihin ja liittoihin mitään.

Jatkossa saikuttajat neuvottelee palkankorotukset yksin itse kun liitot loppuu.

Vierailija
135/247 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttuu lineaariseksi vähentämiseksi, eli tuki vähenee pikkuhiljaa palkan noustessa, ei kertalaakista tietystä summasta.

Nythän se on just noin, mutta 300 euron suojaosan poisto tiputtaa palkkaa heti satasia.

miten se PALKKAAN vaikuttaisi. Ei yhtään mitenkään. tuskin yksikään yritys tulee sanomaan että "no kun tuo suojaosuus poistuu niin lasketaanpa sun palkkaas".

Vierailija
136/247 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatukitöistä ei kerry ansiosidonnaista, ihmisten ei kannata enää maksaa kassoihin ja liittoihin mitään.

600 000 työtöntä + 400 000 osa-aikaista eli liitoista lähtee miljoona ihmistä pois, se on liittojen loppu ja sen jälkeen työnantajat saa sanella vakituisten palkat uusiksi, vuorolisät lähtee ensimmäisenä.

Vierailija
137/247 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

600 000 työtöntä + 400 000 osa-aikaista eli liitoista lähtee miljoona ihmistä pois, se on liittojen loppu ja sen jälkeen työnantajat saa sanella vakituisten palkat uusiksi, vuorolisät lähtee ensimmäisenä.

Jatkossa hoitajat saa sen mainostamansa pelkän peruspalkan. Työmarkkinatuki on 580 netto, omistusasuntoon ei saa asumistukea. Lainat ei ole laskuja toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle. Aikuiskoulutustuki poistettu.

Vierailija
138/247 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata enää tehdä töitä, suoraan toimeentulotuelle vaan! Ja jos ei huvita pakkotyöt persehommissa, niin sitten saikkua vaan, niin eiköhän ne pistä työpaikasta menemään sen hyvän syyn vuoksi ja pääset taas toimeentulotuelle.

Kuuntele itteeesi. Siis että mun pitäisi työstäni saamilla tuloilla tukea sua, vaikka itsekin tienaat rahaa. Ja jos tätä muokataan, niin haluat että mun pitäisi maksaa sun elämisesi kokonaan, koska sulle tuli paha mieli. Mitäpä jos mä en maksaisi sulle yhtään mitään ja molemmat elettäisiin ihan vain omilla tuloillamme?

Vierailija
139/247 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata enää tehdä töitä, suoraan toimeentulotuelle vaan! Ja jos ei huvita pakkotyöt persehommissa, niin sitten saikkua vaan, niin eiköhän ne pistä työpaikasta menemään sen hyvän syyn vuoksi ja pääset taas toimeentulotuelle.

Kuuntele itteeesi. Siis että mun pitäisi työstäni saamilla tuloilla tukea sua, vaikka itsekin tienaat rahaa. Ja jos tätä muokataan, niin haluat että mun pitäisi maksaa sun elämisesi kokonaan, koska sulle tuli paha mieli. Mitäpä jos mä en maksaisi sulle yhtään mitään ja molemmat elettäisiin ihan vain omilla tuloillamme?

Työmarkkinatuki on 580 netto ja tuohon ei saa enää tehdä 300 eurolla lisäksi töitä.

Antaa eläkeläisten tehdä, he saa eläkkeen joka kuukausi ja palkka on lisätulo eli voivat tehdä parin päivän sijaisuuksia.

Vierailija
140/247 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että yrittäjille, koska kulutuksesta nuo vähennetään. Ehkä yksi kokoomuslainen käy kuukauden aikana parturissa 12 kertaa ja ostaa kahvilassa 12 kahvikuppia kerralla.