Pitääkö peitonrepijän kanssa suostua nukkumaan samassa sängyssä?
En tiedä, että onko muilla tällaista ongelmaa, mutta itse olen tätä jo kurkkua myöten täynnä. Kun nukumme samassa sängyssä, niin tyttöystävälläni on tapana repiä unissaan peitto päältäni. Vaikka olisi kaksikin peittoa, eli molemmille oma, niin silti hän repii jossain vaiheessa minunkin peittoni. Ja jos yrität pitää peitosta kiinni, niin hän unissaan suorastaan riuhtoo peittoa itselleen voimalla. Kesällä nyt ei niin peittoa edes tarvitse, mutta muina vuoden aikoina rupeaa palelemaan, jos nukkuu ilman. Tämä homma häiritsee jo nukkumistani, ja olenkin ehdottanut, että menisimme nukkumaan eri sänkyihin, jotta minäkin saisin rauhassa nukkua. Tyttöystävä tästä valittaa ja sanoo, ettei halua nukkua erillään. En minä tähän vain enää muuta ratkaisua keksi. Pitääkö tässä sitten erota, jos toiselle samassa sängyssä nukkuminen tulee parisuhdetta etäännyttäväksi kynnyskysymykseksi. Olen vain niin kurkkuani myöten täynnä tätä yöllistä rumbaa.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta tämä naurattaa minua, koska voisin olla tyttöystäväsi, mutta vannon olevani tällä hetkellä sinkku.
Ilmeisesti peiton rempimisellä on osuutta asiaan.
Jos nainen muuten on sinusta ihana, ota kolmas varapeitto viereen tai keplottele tyttöystäväsi alkuperäinen peitto vaihdossa itsellesi. Tsemppiä!
Jos tyttö pitää miestä ihanana, tyttö voisi suostua nukkumaan eri sängyissä. Antaa miehen nukkua kunnolla, ilman taistelua peitosta
Tilanteessa on hienoinen ero, koska nainen taistelee peitosta tiedottomasti nukkuessaan. Vaikeaa nähdä, että hän olisi siis sysipaha.
Mutta ehkä he tosiaan eivät sovi toisilleen, jos naisen ihanne on käpertyä miehen kainaloon nukkumaan ja mies toivoo erillisyyttä.
Unihygienia on todella tärkeää ja jokaöinen riita vie varmuudella eroon, jotenkin muuten asia tulisi ratkaista, jos yhdessä haluavat jatkaa.
Itselleni erilliset sängyt yhteisessä makuuhuoneessa muistuttaisivat leirikouluaikoja ja siksi en järjestelyyn suostuisi, mutta erilliset makuuhuoneet voisin hyväksyä.
Mies ei kirjoittanut toivovansa erillisyyttä, hänen piti sitä keinona olla heräämättä peiton riuhtomiseen
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse suostua nukkumaan samassa sängyssä. Tyttöystäväsi ei voi pakottaa sinua siihen
Tämä on asiallisin kommentti koko keskustelussa. Vaikka muitakin asiallisia kommentteja kyllä on.
Ehdota vaikka kokeilua aluksi, että jos muutaman yön nukkuisitte erillään. vaikka sinä sohvalla. Jos tämä ei käy, odota, että tyttis nukahtaa, ota peittosi (tai se peitto, jonka helpommin saat) ja tyynysi ja mene sohvalle.
Kun olimme tapailleet jonkin aikaa miesystäväni kanssa äitini toi varapeiton asunnolleni ja sanoi "Anna tuo Mikolle kun sinä kuitenkin viet raukalta peiton!" .D
Isän kuorsauksen takia nukuimme kesämökillä äidin kanssa samassa sängyssä siihen asti kun olin 12 ja äiti valitti aina että minä vien molemmat peitot.
Uni on yksi ihmisen perustarpeista. On todella hälyttävää ettei omalle puolisolle riitä sen vertaa empatiaa, että ymmärtäisi miksi toinen tarvitsee unensa. Itsekästä vaatia toista valvomaan, koska itse haluaa nukkua vierekkäin.
Sinuna miettisin vakavasti, haluatko olla suhteessa noin itsekkään ihmisen kanssa. Jos vielä haluat yrittää, niin joko
- muutat eri sänkyyn ja tyttis saa luvan elää sen kanssa.
- joka kerta kun hän vie peittosi, herätät hänet. Itsekäs ihminen herää (!) muutoksen tarpeeseen vasta, kun joutuu itse kärsimään.
Mutta itse en jaksaisi leikkiä, enkä jatkaa kumppanin kanssa joka ei välitä sun hyvinvoinnista.
Ei ole sysipaha, mutta jokseenkin tehoton ongelmanratkaisija. Mikään ehdotettu ei käy, ulina ja uhriutuminen vain saa dramatisoituja kierroksia, mitä enemmän mies saa asialleen huomiota.
Peittoa tai ei, mutta nillittäjät eivät ole suosittuja sukupuolesta riippumatta.