Vuorotteluvapaa/hoitoala, sairasloma, irtisanoutuminen?
Olen pyytänyt vuorotteluvapaata 4 kk sitten, mutta en ole saanut. Perusteltiin, ettei ole sijaisia kun kesäkin tulee. Jos nyt en syksylläkään sitä saa niin mitä jää vaihtoehdoksi? Puolikas työaika? Sitäkin kysyin, ei oikein vastattu juuta eikä jaata..
Sairaslomaa burnoutista? Irtisanoutuminen?
Mulla raskas elämäntilanne ja vuorotteluvapaa olisi enemmän kuin tarpeen.
Kommentit (8)
Vuorotteluvapaajärjestelmä perutaan hallitusohjelmassa. Sen varaan ei ainakaan voi laskea.
Sairaslomaa haetaan vain oikean sairauden vuoksi. Työnantajan harhauttaminen on petos.
Hae ensin sairaslomaa ja sitten etsit toisen fiksumman työpaikan.
Monelle eläkeikää lähestyvälle vuorotteluvapaa on ollut yllätys, Reilusti pienentyneen eläkkeen muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voit irtisanoutua, kyllä hoitoalalta uusi työ löytyy.
Löytyy. En sitä pelkää. Vakityö vaan. Olisi puoli vuotta hyvä aika miettiä omaa elämää. Panostaa lapsiin kun ne vielä on hetken "pieniä". Työssä ei periaatteessa vikaa mutta ei ole resursseja etsiä työssäkäynnin ja arjen pyörityksessä vielä uutta työtäkin.. Jos olisi vapaalla, olisi resursseja miettiä muutakin kuin sitä oravanpyörää, että töihi, ruokaa, kauppa, harrastuskuskaukset, siivoukset ja se muutenkin haastava elämäntilanne tähän täyden kolmivuorotyön päälle.
ap
Haet sairauslomaa, masennuksen takia, muista se, ei uupumuksen, minä olin viime vuonna yli kaksi kuukautta ja lomat päälle. Kyllä me kosto keksitään, alamme joukolla saikuttaan, jos lääkäri ei myönnä lomaa uhkaa itsarilla. Toimii!
Vierailija kirjoitti:
Sairaslomaa haetaan vain oikean sairauden vuoksi. Työnantajan harhauttaminen on petos.
Oon käynyt psykologilla omakustanteisesti kestääkseni sitä elämäntilannetta jossa nyt olen.. eiköhän työterveyshuollosta jokin ratkaisu löydy jos työnantaja on niin sokea, ettei tule yhtään vastaan. Sairaslomalta saa hetken ihan hyvää rahaa jollei vuorotteluvapaata/puolikasta tipu.
Raha ei minua nyt huoleta. Pärjään kyllä. Se oma päänuppi ja terveys tässä ensin hajoaa.
ap
Ihan hyvin voit irtisanoutua, kyllä hoitoalalta uusi työ löytyy.