Toimeentulotuki vastike muotoon ja tilalle työvelvoite pohjainen toimeentulotuki?
Onko hallitus laskenut että kuinka moni toimeentulotuki asiakas menee iloisin mielin töihin ja ei mäkätä?
Kommentit (15)
Miten ja millä tavalla toimeentulotukea hakeva eläkeläinen voisi joutua vastike muotoiseen työhön?
Vierailija kirjoitti:
ihmiset ottaa kiltisti lusikan käteen kun vaihtoehtoja ei ole, vaikka täällä nyt uhoavatkin :)
Kiitos mielelläni ottaisin isomman "ruokalusikan", kas kun tämä työmarkkinatuella työnteko saisi jo riittää, ihan oikean palkan ottaisin mielelläni, koska teen oikeita töitäkin.
On se kumma, että kuusikymppisenä kykenee näköjään töihin työttömyyskorvauksella, mutta on liian vanha saamaan palkkaa ...
Mistä töitä riittää kaikille myös heille, jotka roikkuu työttömänä osatyökyvyttöminä?
Onko tuohon laskettu aika, mitä kunnan ja valtion vakipaikoissa olevilta menee mielenterveysongelmaisten, narkkareiden ja rikollisten perehdyttämiseen ja jatkuvaan seuraamiseen velvoitetyöllistämispaikoissa? Oletuksena todennäköisesti, että hoitavat tämän pikkuhomman ihan oman työnsä ohella talkoohommina ilman ylimääräistä liksaa tai toimenkuvan uudelleenmäärittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Orpolla ei taida olla mitään käsitystä Suomen perustuslaista?
Orpo on täysi idiootti kuten aiemmatkin Sekoomuksen pj:t/pm:t.
Jos tarvitaan työpanosta ja työtön on siihen sopiva, miksei voi maksaa palkkaa? En vain ymmärrä. Miksi pitäisi mennä toimeentulotuella eli imaiseksi työnantajalle tekemään työ? Luulevatko nyt töissä olevat ettei tämä tule koskemaan mitenkään heitä?
Itse olen 46 v työtön yh Helsingistä ja jos joudun menemään " töihin " toimeentulotuella, tiedän kyllä miten " työni" teen.
Olen käsittänyt, että työssäkäyviä kutsutaan työntekijöinä, ei asiakkaiksi?
Kansa jakaantuu yhä enemmän kahtia, menestyjiin ja urputtaviin tukielätteihin, jotka ovat säälittäviä.
Sille ei voi edes Orpon hallitus mitään, vaikka parhaansa yrittävät. Tätä kehitystä on vaikea pysäyttää, koska sen koommin sammakko ei tajua tulevansa keitetyksi kuin housuihinsa pissaava tulevansa jäätymään.
Osa tekee nytkin töitä tukia vastaan.