Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gradun kypsäri -miten valmistauduit?

Vierailija
08.12.2006 |

Miten pitkä kirjoitelma piti kirjoittaa? Oliko helppoa vai vaikeaa? Onko mahdollista, että se ei menekään läpi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsyyskokeessa oli kolme kysymystä gradun aiheesta, joista yhteen piti vastata. Vastauksen pitää olla pätevä sekä tieteellisesti (tarkastaa oman aineen proffa) että suomen kieliopin osalta; myös rakenteen tulee olla looginen (tarkastaa joku suomen laitokselta).

Kertaa vaikka pilkkusäännöt...

(Enhän minä kyllä tiedä, ovatko ne kaikkialla samanlaisia. Itse olen Helsingin yo:n hum. tdk:sta valmistunut.)

Vierailija
2/6 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaat suomea ja ymmärrät gradusi aiheesta jotain.

Eli rennosti vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ja kiinnitä erityistä huomiota oikeinkirjoitukseen vastatessasi. Jonkin verran testataan oman aiheesi tuntemusta, mutta sehän pitäisi olla ihan luonnostaan hallussa, kun olet kerran gradun aiheesta kirjoittanut.

Vierailija
4/6 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. multa kysyttiin oman tutkimukseni validiteetista ja keinoista, joilla pyrin sen parantamiseen. Toinen kysymys liittyi sisältöön, eli siinä katsottiin, olenko itse tehnyt graduni. Siinä piti selvitää valitsemani taustatoriat ja perustella, miksi olin valinnut juuri ne.

Kaikilla maturiteetti ei mene ekalla kerralla läpi. Yleensä proffa palauttaa sen, harvemmin kai äidinkielen tarkastaja. Näin JKL:ssä.

Tsemppiä!

Vierailija
5/6 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain on gradunsa itse kirjoittanut, niin luulisin, että läpi pääseminen ei kovin vaikeaa ole. Tosin itse kirjoitin graduni suomen kielen laitokselle, joten ei niin tarvinnut oikeakielisyyttä ajatella... Mutta kysymykset (mullakin siis Hgin yo:n hum. tdk) olivat kyllä tosi helpot, jos on vaan gradunsa aineistoon tutustunut, sekä tietty omiin mahd. tuloksiinsa. :)

Vierailija
6/6 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika läpihuutojuttu ja jos tosiaan olet osannut gradusi kirjoittaa niin nou hätä! en tiedä ketään, joka olisi kypsärin reputtanut..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme