Asun nyt tyttären kanssa 75 neliöisessä
kaupungin asunnossa. vuokra 840e. hän täyttää vuoden päästä 18v. haluaisin muuttaa pienempään, mikähän olisi minimi neliö missä pärjättäs, oma huone molemmilla
Kommentit (22)
Mulla 50neliöö ja kaksi tytärtä. Tytöillä yhteinen huone. Mun huone toimii myös olohuoneena. Ollut ihan toimiva systeemi.
Toki voit löytää selvästi pienemmänkin kolmion, mutta tuskin halvempaa eli mikä olisi hyöty?
Vierailija kirjoitti:
Toki voit löytää selvästi pienemmänkin kolmion, mutta tuskin halvempaa eli mikä olisi hyöty?
Kyl niitä on. Meille on tulossa tähän remontti ja sitte kaupunki hommaa asunnon ja tekee muuton. Ehkä sinnittelen siihen asti... Ja siinä samalla hakee sit halvempaa. ap
On teillä helppoo. Me asutaan ton kokosessa omistusasunnossa ja asumiskulut on 1400 euroa. Kyl tää Suomi on berse maa.
Vierailija kirjoitti:
Itellä 46m2 kaksio jossa asun yksin, hyvin mahtuisi toinenkin asukas
Voisin tulla välillä painamaan sua.
Jos kenellä on mahdollisuus hieman pienentää asumistaan, siitä tulee hyötyä, kun ilmastomääräykset kiristyvät ja aletaan rankaisemaan kovin isosti asuvia. Nyhtän sen on hoitanut energian hinnan korotus, mutta ilman muuta tullaan verottamaan lisää isoista tiloista, koska ne eivät ole kovin ilmastoystävällisiä.
Hotellejakin on joka paikassa, ei tarvitse varata amerikkalaiseen tapaan monta huonetta vieraskäyttöön.
Eläkkeelle lähitulevaisuudessa jääville tuo olisi erityisen tärkää, koska tulot tulevat jotakuinkin puoliintumaan.
Maikkarilla oli aamulla hyvä pätkä siitä, miten voi valmistautua etukäteen eläkkeelle jäämiseen. Kannattaa katsoa. 40 prosentilla on asia hoidossa.
Eikö 18 vuotias tyttäresi ole lainkaan halukas muuttamaan omilleen? - Ei tietenkään kaikissa tilanteissa ole järkevää, eikä edes mahdollsita mutta koska Suomessa nuoret tapaavat muuttaa verraten nuorina omilleen, niin kysynpähän uteliaisuudesta. - Sillä, jos hän muuttaa muutaman vuoden sisään, niin se saattaa asettaa tilantarpeelle uutta näkökulmaa.
Yliopisto-opiskelija
Vierailija kirjoitti:
On teillä helppoo. Me asutaan ton kokosessa omistusasunnossa ja asumiskulut on 1400 euroa. Kyl tää Suomi on berse maa.
Missä asut? Itse Asun Tampereen lähellä, 90 neliön mökissä ja maksan noin 500 kk. Järvenrannalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl niitä on. Meille on tulossa tähän remontti ja sitte kaupunki hommaa asunnon ja tekee muuton. Ehkä sinnittelen siihen asti... Ja siinä samalla hakee sit halvempaa. ap
Eli ei siis mitään ongelmaa, kaupunki jatkaa halpojen vaihtoehtojen tarjoamista sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi asutte noin kalliisti?
Meillä samankokoinen asunto (omistusasunto) ja asumiskulut ovat noin 650e/kk (sis. vastike ja lainanlyhennykset).
Vierailija kirjoitti:
Eikö 18 vuotias tyttäresi ole lainkaan halukas muuttamaan omilleen? - Ei tietenkään kaikissa tilanteissa ole järkevää, eikä edes mahdollsita mutta koska Suomessa nuoret tapaavat muuttaa verraten nuorina omilleen, niin kysynpähän uteliaisuudesta. - Sillä, jos hän muuttaa muutaman vuoden sisään, niin se saattaa asettaa tilantarpeelle uutta näkökulmaa.
Yliopisto-opiskelija
lukioajan asuu kotona. ap
Asun yksin 150 neliöisessä okt:ssa. En halua pienempään.
M
Mulla 55m2 opiskelijakämppä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Ei noin isoa opiskelija-asunto ole missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol :D
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ole kuin 280 euroa kuussa tuon kokoisesta omistusasunnosta.
Suomi on ihan hyvä maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol :D
Loppuiko sanavarastostasi sanat taas kerran kesken?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ole kuin 280 euroa kuussa tuon kokoisesta omistusasunnosta.
Suomi on ihan hyvä maa.
Niinpä. Erityisesti maalla asuvat pääsevät asumiskustannuksissa paljon halvemmalla kuin kaupungeissa asuvat.
T: maalainen
Itellä 46m2 kaksio jossa asun yksin, hyvin mahtuisi toinenkin asukas