Käsikauppalääkkeet vapautetaan ruokakauppoihin!
Ihanaa kun saa alepasta ostella buranaa, aspiriinia ja antihistamiinia (saatan nauttia näitä ruokakauppaviinin kera). Oli jo aikakin pistää apteekkarien mielivaltaiselle monopolille STOPPI!
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Heinixin (antihistamiini) hinta Saksassa kaupassa 10 kpl 0,99 €, Suomessa samanlainen pakkaus apteekissa 4,99 €.
On tätä odotettu!
Joo 5 e kesässä viekin konkurssiin.
Olenko ymmärtänyt oikein että parasetamolia voi ottaa useamman ja käyttää pitkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heinixin (antihistamiini) hinta Saksassa kaupassa 10 kpl 0,99 €, Suomessa samanlainen pakkaus apteekissa 4,99 €.
On tätä odotettu!
No mitä nyt? Ihanko himona pitäisi apteekkarien monopolihintoja maksella? Miksi haraat lääkkeiden vapauttamista vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tätä odotettu!
Siitepölyallergikoille ei riitä 10 tablettia nimeksikään, menee montakymmentä tablettia vuodessa ja sille tulee hintaa, mikä sataa suoraan apteekkarien pussiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni mukaan neuvonta on sitä, että farmaseutti nappaa paketin kädestäni ja lukee pakkaustekstin. Olen itsekin lukutaitoinen. Sitä paitsi farmaseutti on myynyt minulle sopimatonta tuotetta kun ei osannut kysyä oikeita kysymyksiä. Paketin sisällä olevasta lapusta selvisi, etten voi sairauteni vuoksi käyttää sitä.
Ja aina jos tarvitsisi farmaseutin apua, heitä ei ole vapaana.
Mielestäni apteekkiin kuuluu vain reseptilääkkeet. Muut voi ostaa Prismasta tmsIhan itse voi pyytää selvittämään sopivuus ja kertoa lääkityksestään. Ei olettaa farmaseutin olevan automaatti joka tietää asiakkaan lääkkeet hyllyllä.
Eikö ne farmaseutit nimenomaan ole sitä varten että tarkistavat?
Mä olen saanut hallusinaatioita kun otin yskänlääkettä ja se reagoi mun mielialalääkkeen kanssa. Olis joku voinut kertoa mulle, kun ei pakkauksissakaan ole mitään mainintaa!!
Kyllä muuten saa. Nämä on kyllä miesvaltaisia aloja. Näihin etuihin vielä lisätään vapaa autonkäyttö ja bensat, saat siis leasingauton. 100 päivää joka vuosi sairaslomaa täydellä palkalla. Lopulta me veronmaksajat maksamme kun firmat laittaa kulut verovähennyksiin.
Tässä olisi jo jotain järkeä! Tosin tuskin se lääkkeiden hintoihin mitään vaikuttaa. En yllättyisi yhtään, vaikka aski Buranaa maksaisi kmarketissa enemmän kuin apteekissa. Silti, olisihan se huippua, jos saisi särky- ja allergialääkkeet napattua mukaan samalla kun hakee lähikaupasta maitoa eikä tarvitsisi ajaa niiden takua toisella puolelle keskustaa, jonne muuten ei ole ikinä asiaa.
Sitä en ihan hahmota, miten se, että käsikauppalääkkeitä saisi marketeista lisäisi niiden väärinkäyttöä. Ei apteekissakaan kukaan kysy, aiotko vetää koko Burana-askin kerralla kossun kanssa vai käyttää ohjeen mukaan, eikä minua ainakaan ikinä ole reseptivapaiden lääkkeiden käytössä neuvottu, jollen ole neuvoa kysynyt. Eli sikäli se on ihan sama, maksetaanko ne cittarin kassalla tavalliselle asiakaspalvelijalle vai apteekissa farmaseutille. Käyttöohjeet ja haittavaikutukset pitää joka tapauksessa itse lukea pakkausselosteesta.
Ihan sama asia kuin vahvempien alkoholien kanssa. Ne, jotka juovat liikaa, tekisivät niin vaikka viina pitäisi itse tiputtaa kuusen alla ja muut juovat sen minkä juovat riippumatta siitä, mistä alkonsa saa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tätä odotettu!
Siitepölyallergikoille ei riitä 10 tablettia nimeksikään, menee montakymmentä tablettia vuodessa ja sille tulee hintaa, mikä sataa suoraan apteekkarien pussiin.
Ei sille apteekkarille tuosta viitosesta paljoa jää. Suurimman siivun ottaa lain pakottamana lääketukku.
Vierailija kirjoitti:
Jep onnea vaan särkylääkekuolemiim. Se prisman ilmainen orja ei osaa antaa lääkeneuvontaa.
Meinaat että jengi alkaa vetämään paketin buranaa kerralla kun sitä saa Prismasta?
No just. Ette usko kuinka paljon ihmiset kyselevät jo "voiko lapsi juoda maitoa vaikka pierryt veriripulia kuukauden" tavalliselta Prisman kassalta. Tai palautteita kuinka keliakkikkomummo sairaalassa kun myyjä sanoi voi syödä ranskanleivän ja pullavapitkon.
Fittu mä en ainakaan neuvo ketään. Syökää vaikka sata pilleriä kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni mukaan neuvonta on sitä, että farmaseutti nappaa paketin kädestäni ja lukee pakkaustekstin. Olen itsekin lukutaitoinen. Sitä paitsi farmaseutti on myynyt minulle sopimatonta tuotetta kun ei osannut kysyä oikeita kysymyksiä. Paketin sisällä olevasta lapusta selvisi, etten voi sairauteni vuoksi käyttää sitä.
Ja aina jos tarvitsisi farmaseutin apua, heitä ei ole vapaana.
Mielestäni apteekkiin kuuluu vain reseptilääkkeet. Muut voi ostaa Prismasta tmsIhan itse voi pyytää selvittämään sopivuus ja kertoa lääkityksestään. Ei olettaa farmaseutin olevan automaatti joka tietää asiakkaan lääkkeet hyllyllä.
Eikö ne farmaseutit nimenomaan ole sitä varten että tarkistavat?
Mä olen saanut hallusinaatioita kun otin yskänlääkettä ja se reagoi mun mielialalääkkeen kanssa. Olis joku voinut kertoa mulle, kun ei pakkauksissakaan ole mitään mainintaa!!
Näin varmaan reseptilääkkeiden ja mahd. interaktioiden kohdalla. Kun olen itsehoitolääkkeitä ostellut, kukaan farmaseutti ei ole neuvonut lainkaan vaan kassan kautta kotiin. Ihan sama asiakaskokemus kuin ruokakaupassa.
Luuletteko te, että ihmiset alkaa syödä enempi lääkkeitä, jos ne saa ostaa kaupasta? Laitanko enempi laastareita, kun niitä saa kaupasta?
Vierailija kirjoitti:
Olenko ymmärtänyt oikein että parasetamolia voi ottaa useamman ja käyttää pitkään?
Siellä pakkauksessa on annosteluohjeet. Muistaakseni vahvimpia apteekista ilman reseptiä saatavia saa ottaa yhden 3 kertaa päivässä, eli kolme yhteensä. Tai itseltä ei ainakaan ole sillä annostuksella lähtenyt henki.
Jos on kroonista kipua, siihen varmaan kannattaa hakea reseptillä jotain tujumpia troppeja sen sijaan että vetää käsikauppalääkkeitä kuukausi- tai vuositolkulla.
Käytän niin vähän lääkkeitä, että ihan sama mulle mistä ne ostan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep onnea vaan särkylääkekuolemiim. Se prisman ilmainen orja ei osaa antaa lääkeneuvontaa.
Meinaat että jengi alkaa vetämään paketin buranaa kerralla kun sitä saa Prismasta?
Kyllä mä näen tässä pienoisen vaaran paikan. Parasetamolillakin saa hengen itseltään, varmasti yliannostukset lisääntyy.
Mutta ei niiden takia pitäisi joutua kaikkia holhoamaan.
Apteekista ostettu Burana on erilaista ja ei aiheuta särkylääkekuolemaa, vai mikä tässä oli se logiikka???
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ikinä saanut mitään lääkeneuvontaa ostaessani apteekista reseptivapaita lääkkeitä. Jos ne sinua opastavat niiden kanssa aina niin taidat näyttää väärinkäyttäjältä.
On se jännä nähdä kuinka täälläkin on vastusta siihen että ihminen voisi tehdä päätökset itse ilman että valtio holhoaa. Kommunismin aatteen siemen on syvällä tässä kansassa.
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko te, että ihmiset alkaa syödä enempi lääkkeitä, jos ne saa ostaa kaupasta? Laitanko enempi laastareita, kun niitä saa kaupasta?
Et nähny koronahamstrausta? Tai rajoittamatonta kahvitarjousta? Ämpäri jonoja? Ihminen muuttuu hulluksi kun se kaupan eteisen ohittaa ja kuulee mitä on tarjolla. Tuo nyt että buranasta saa booonusta niin pistää kolmasosan kansasta pökerryksiin pillerikiimasta.
Ihan itse voi pyytää selvittämään sopivuus ja kertoa lääkityksestään. Ei olettaa farmaseutin olevan automaatti joka tietää asiakkaan lääkkeet hyllyllä.