Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viihdyttekö enemmän sosiaalisten vai vähemmän sosiaalisten ihmisten seurassa?

Vierailija
16.06.2023 |

Vai onko sillä merkitystä, kunhan ihminen on asiallinen ja kohtelee sinua hyvin? Ja sosiaalisuudella tarkoitan tässä yhteydessä seurallista eli ihmistä, joka viihtyy paljon muiden seurassa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän sosiaalisten, koska olen itsekin sellainen. En jaksa olla jatkuvasti yhteydessä muiden kanssa.

Vierailija
2/9 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viihdy ihmisten seurassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti sosiaalisten. Hyvä vuorovaikutus tekee gutaa hyvinvoinnille.

Vierailija
4/9 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän sosiaalisten. Olen itse hiljainen, rauhallinen ja omissa oloissa viihtyvä. Pidän monista todella sosiaalisista ihmisistä, mutta minulle on valitettavasti raskasta olla heidän seurassaan. Se vaatii itseltä jatkuvaa ponnistelua kun pitää puhua ja reagoida nopeasti toisen puheeseen ettei vaikuta tylyltä.

Vierailija
5/9 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstrovertit ovat oikein viihdyttäviä - vähässä aikaa.

Eli muutaman tunnin seuraksi valitsen sosiaalisen, mutta viikon seuraksi vähemmän sosiaalisen, joka onnenemmän hiljaa.

Vierailija
6/9 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kovin sosiaalinen ei ole aidosti kiinnostunut sinusta ja sinun asioistasi. Oman kokemukseni mukaan he ovat niitä, jotka eivät edes muista kertomiasi asioita, koska olet vain yksi kymmenistä ihmisistä heidän elämässään. Vähemmän sosiaaliset ovat niitä, jotka yleensä panostavat enemmän niihin harvoihin ihmissuhteisiinsa, eivätkä vain esitä kiinnostunutta.

Vierailija
7/9 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisten, jotka ovat sopivassa määrin kumpaakin. Poikkeuksellisen sosiaalisten seurassa väsyn nopeasti, ja poikkeuksellisen epäsosiaalisten kanssa on puolestaan vaikea pitää yhteyttä, ja joskus heidän kanssaan on raskasta keskustella, kun he eivät puhu oma-aloitteisesti juuri mitään eivätkä esitä vastakysymyksiä, ja tuntuu, että heistä saa kaivaa lähes jokaisen sanan ulos.

Vierailija
8/9 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn sellaisten henkilöiden kanssa, joilla on hyvät sosiaaliset taidot ja ovat hyviä keskustelemaan, mutta eivät kuitenkaan koko ajan hölötä turhanpäiväisistä asioista ja itsestään antamatta toiselle puheenvuoroa. 

Vierailija
9/9 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisten, jotka ovat sopivassa määrin kumpaakin. Poikkeuksellisen sosiaalisten seurassa väsyn nopeasti, ja poikkeuksellisen epäsosiaalisten kanssa on puolestaan vaikea pitää yhteyttä, ja joskus heidän kanssaan on raskasta keskustella, kun he eivät puhu oma-aloitteisesti juuri mitään eivätkä esitä vastakysymyksiä, ja tuntuu, että heistä saa kaivaa lähes jokaisen sanan ulos.

Joo mielestäni tuo on tosi rankkaa yrittää keskustella semmoisten ihmisten kanssa, jotka antavat vaan yhden sanan vastauksia kaikkeen ja eivät yhtään itse yritä pitää yllä keskustelua. Tuntuu kuin olisin haastattelija ja keskustelu ei tunnu tasavertaiselta.