Ketä muita kuin alkkiksia viinit ruokakaupoissa hyödyttäisi?
No ehkä jotain harvoja niin kaukana korvessa asuvia ettei edes alkon tilauspistettä kunnassa.
Kaikki muut kuitenkin pystyy hyvin suunnittelemaan juomisensa ja säästämään juomat suunniteltua ajankohtaa varten, eli ei mitään ongelmaa hakea Alkosta. Lähinnä alkkiksilla tulee tilanteita että pitää saada äkillisesti lisää ja mahdollisimman vahvaa, eli heitähän viinit ruokakaupoissa hyödyttäisi.
Hinnan osaltkakin suurin osa veroja joten ei niitä mihkän puoleen hintaan myytäisi maketeissakaan, sitä paitsi aika suurkuluttaja on jos merkittäviä summia rahaa menisi viineihin.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on AP:lla ankea elämä jos kaikki suunnitellaan aina etukäteen. Esimerkkitapaus: spontaani sunnuntaipäivällinen ruokalajilla jonka seuraksi viini sopii.
Tai kauppareissu la-aamuna klo 8 ennen maalle lähtöä ja kas, et voikaan ostaa illaksi saunakaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että alkoholistit ostelevat 30-50 euron punaviinejä. Kuten kulinaristit.
Ja tämän hintaisia viinejä on siellä mökkipaikkakunnan pikkukaupassa? Jep.
No totta kai sielläkin on valikoimaa laidasta laitaan eikä vain muutama halvin versio hyllyssä. Mihin tuo sun ajatus edes perustuu? Että sivummalla asuvat vain köyhät ja vain köyhillä on mökit? No eihän se nyt tietenkään ole niin. Sitä paitsi enemmän täällä syrjemmässä on ihmisillä tuloja käytettäväksi, sillä esim. asuminen ei ole lähellekään sitä, mitä pk-seudulla ja muissa kasvukeskuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi ja tupakka pitäisi kieltää kokonaan. Läskejä vaan haukutaan, mutta ilman tupakkaa ja viinaa oltais paljon terveempiä , saikuttelua olisi vähemmän, mt-ongelmia vähemmän , työkyky parempi , sosiaalituetkin riittäisi paremmin , terveydenhuolto ei olisi niin kuormittunut ja lapsilla olisi parempi kasvuympäristö.
Tupakan ja alkoholin verotuotot ovat myös omaa luokkaansa.
Ilman niitä myös verotulojen tarve laskisi huomattavasti. Esimerkiksi henkirikosten määrä laskisi ainakin 50%, jos ei enemmänkin.
todella naurettavaa tosi alkkis ei 8 litkua käytä kuin parta vetenä viini tietoiset eivät edes noteeraa viiniksi. tuskin kaupat edes ottavat hylly tilaa viemään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi ja tupakka pitäisi kieltää kokonaan. Läskejä vaan haukutaan, mutta ilman tupakkaa ja viinaa oltais paljon terveempiä , saikuttelua olisi vähemmän, mt-ongelmia vähemmän , työkyky parempi , sosiaalituetkin riittäisi paremmin , terveydenhuolto ei olisi niin kuormittunut ja lapsilla olisi parempi kasvuympäristö.
Tupakan ja alkoholin verotuotot ovat myös omaa luokkaansa.
Ilman niitä myös verotulojen tarve laskisi huomattavasti. Esimerkiksi henkirikosten määrä laskisi ainakin 50%, jos ei enemmänkin.
Mitä ihmettä höpötät?
Eikö meidän kaikkien suomalaisten pitänyt olla jo alkoholisteja, koska kaupoista on saanut jo vuosia neloskaljaa ja 5,5 prossaista siideriä/lonkeroa?
Jännästi ei kyllä ole tölkkiäkään omaan ostoskoriin hyllystä hypännyt enkä mä kyllä osta kaupasta piimää, suklaata tai vauvanvaippojakaan vaikka niitäkin siellä myydään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on AP:lla ankea elämä jos kaikki suunnitellaan aina etukäteen. Esimerkkitapaus: spontaani sunnuntaipäivällinen ruokalajilla jonka seuraksi viini sopii.
Tai kauppareissu la-aamuna klo 8 ennen maalle lähtöä ja kas, et voikaan ostaa illaksi saunakaljaa.
Tai perjantai-iltana. Olin itse kerran kassalla kaksi minuuttia yli yhdeksän ja siideri piti jättää siihen. Se tuntui aivan naurettavalta. Olisihan se toki hurjaa myydä kaikkia kaupan tavaroita se tunti pidempään mitä kauppa oli auki 😅 Ei tuo mua sinänsä haitannut enkä ollut edes katsonut kelloa. Kokemus oli vain hämmentävä ja niin täysin naurettava. En ensin edes tajunnut mistä oli kyse, kun myyjä sanoi, että tätä siideriä ei voi ottaa 🤣
Vierailija kirjoitti:
Eikö meidän kaikkien suomalaisten pitänyt olla jo alkoholisteja, koska kaupoista on saanut jo vuosia neloskaljaa ja 5,5 prossaista siideriä/lonkeroa?
Jännästi ei kyllä ole tölkkiäkään omaan ostoskoriin hyllystä hypännyt enkä mä kyllä osta kaupasta piimää, suklaata tai vauvanvaippojakaan vaikka niitäkin siellä myydään.
Niinpä! Mullakin on se vähäinenkin juominen vähentynyt vaan vuosi vuodelta. Olisi silti kiva saada tarvittaessa viiniä, vaikka juuri jotain hyvää ruokaa kruunaamaan.
Kävin heti ostamassa alkosta 10 vahvaa olutta juhlistaakseni asiaa ja sammuin ja nyt kirjoitan tänne unissani.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan Alkossa asioimista. Tuntuu että sielläkään ei saa enää rauhassa katsella tai joutuu heti epäilyksen alle, samoin kuin apteekissa.
Minkä helkutin epäilyksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai perjantai-iltana. Olin itse kerran kassalla kaksi minuuttia yli yhdeksän ja siideri piti jättää siihen. Se tuntui aivan naurettavalta. Olisihan se toki hurjaa myydä kaikkia kaupan tavaroita se tunti pidempään mitä kauppa oli auki 😅 Ei tuo mua sinänsä haitannut enkä ollut edes katsonut kelloa. Kokemus oli vain hämmentävä ja niin täysin naurettava. En ensin edes tajunnut mistä oli kyse, kun myyjä sanoi, että tätä siideriä ei voi ottaa 🤣
Aikarajoituksia on monessa maassa. Sinne vaan Eurooppaan tukehtumaan siiderinauruihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se hyödyttäisi alkkiksia?
Nimenomaan he tarvii vahvempia ja helpommin saatavilla olevia juomia, kohtuukäyttäjälle ei ongelmaa hakea alkosta
Tässä varmaan pitäisi miettiä mitä tuo sana "hyöty" tarkoittaa. Alkkiksen kohdalla taitaa saatavuuden helpottuminen olla loppujen lopuksi haitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikarajoituksia on monessa maassa. Sinne vaan Eurooppaan tukehtumaan siiderinauruihin.
Voi olla, mutta mistä lähtien on ollut hyvä syy olla hölmö siksi kun muutkin on? Eihän se ole ja se kerrotaan jo pienille lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä säädös muuten on tullut niinkin myöhään voimaan, kuin 1.4.2007.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä säädös muuten on tullut niinkin myöhään voimaan, kuin 1.4.2007.
Niin? Mä en käytä alkoholia käytännössä lainkaan ja tuolloin olin menossa tekemään risusavottaa kun ihan ex-tempore sitten keksin, että sen päälle saunoessa voisi tosiaan oluenkin ottaa.
Kassa sitten kertoi, että et muuten ota vaan tyydyt noihin alkoholittomiin vissyihisi.
Viinit ruokakaupoissa tukee viinikulttuurin liittymistä ruokailuun.
Alkossa myytävä viini tarkoittaa: ostan viinejä varastoon juomista varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, mutta mistä lähtien on ollut hyvä syy olla hölmö siksi kun muutkin on? Eihän se ole ja se kerrotaan jo pienille lapsille.
Voi että. Tähänkö ei nyt käy fraasi "niinkuin muualla Euroopassa". Tai "täällä vaan holhotaan".
..Toinen ryhmä joka olisi hyötynyt: Ei alkkikset !
Joiden merkitys on nolla, tai sanotaan ohjaava.