Mitä joku yritys saa irti masentuneesta ja väsyneeltä työntekijästä?
Vai pitäisikö masentuneen ja väsyneen henkilön olla edes töissä?
Kommentit (14)
Ei kyse ole masennuksesta vaan laiskuudesta, viitsimättömyydestä ja työhaluttomuudesta
Masennusta vain käytetään tekosyynä ja verukkeena laistaa työnteosta.
Ennen oli selkä kipeä, nyt ollaan masentuneita.
Mitä minä saan itsestäni irti. Se on oleellista. Minä haluan ja sitten teen.
Laiskoilta löytyy aina näitä typeriä tekosyitä laistaa ja olla tekemättä, milloin ollaan masentuneita, milloin sairaita, milloin loukkaantuneita ja milloin palaneita. Mitä jos te lopettaisitte noiden tekosyiden tehtailun, ottaisitte itseänne niskasta kiinni ja tekisitte rehellisesti töitä kuten kaikki muutkin. Minulla alkaa olemaan mitta täynnä, etenkin tahalleen saikittelijoihin.
Onko masentuneen hyvä olla kotona käpertyneenä omiin ajatuksiinsa , jotka pyörivät kehää? Ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole masennuksesta vaan laiskuudesta, viitsimättömyydestä ja työhaluttomuudesta
Masennusta vain käytetään tekosyynä ja verukkeena laistaa työnteosta.
Mä olen osakkaana yrityksessä, jossa itsekin olen töissä. Ei me todellakaan haluta laiskaa, viitsimätöntä ja työhalutonta ihmistä toimistolle kuluttamaan aikaansa, vaikka ilmaiseksi sellainen saataisiinkin. Mitä se siellä tekisi? Korkeintaan keittäisi kahvia ja kävisi viemässä roskat ulos. Kun me tarvitaan oikeaa työvoimaa, me palkataan sellainen työntekijä, jolla on alan koulutus, alan osaamista ja halua tulla meille töihin.
Olen yksi tiimimme parhaista työntekijöistä. Teen sentään töitä toisin kuin jotkut muut tiimistämme...
Kyllä se masennus siellä työssä katoaa.
Ei harmaata aavistustakaan, kun en ole töissä. Entä sinä ap.Kirjoitelet kysymyksiä tällä, tuskin olet töissä? Miksi siis päätäsi vaivaat aihellasi?
En tiedä, muttä itse olen lähinnä vain istunut viimeiset 6 viikkoa kun työtehtäviä ei oikein löydy.
Ruoskaa käyttämällä saa paljonkin irti
Ei se masennus ja väsymys edes välttämättä näy siellä työmaalla. Masentunut ja uupunut voi hyvinkin pistää 110% likoon töissä ja vapaa-ajalla maata kotona vuosi sitten vaihdetuissa lakanoissa pikaruokalaatikoiden keskellä.
Ruoskaa selkään niin kyllä sieltä se työhalu löytyy!