Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpäivä väsyttää niin, että en jaksa tehdä iltaisin asioita, joita haluaisin. Mitä vaihtoehtoja?

Vierailija
14.06.2023 |

Tänään oli töissä klo 8-16. Tavallinen toimistotyö, jossa paljon aivojumppaa. Tietokoneen äärellä. Kokouksetkin on nykyisin etänä, ennen korona-aikaa oli viimeksi lähikokouksia säännöllisesti.

Toimistossa on todella raskas ilma ja kuumuus. Epäilen, että yli +28 oli iltapäivällä. Ei viilentävää ilmastointia. Pöydällä pyörii propelli, joka kierrättää pölyistä ilmaa ja saa aivastelemaan. Viime kesänä oli myös kuumuus riesana. Joku työsuojelutyyppi kävi mittaamassa aamupäivällä, jolloin aurinko ei täysin porota ikkunoihin ja mittauslukema noin 27, huoneesta riippuen. Meillä on käytössä lisätauot, jos tarvitsee. En ole käyttänyt, kun mitä se hyödyttää. Joka huoneessa on yhtä kuuma ja jos kadulle astuu ovesta, siinä vasta asfaltilla hiki tuleekin.

Kuumuus ei ole ainoa asia, joka väsyttää, vaan jatkuva aivotyö ja staattiset työasennot. Minulla leikattiin ranteesta iso patti, sellainen nestekertymä jo ennen nykyistä työpaikkaa. Tulee kuulemma tietokoneella työskentelystä. Hartioissa myös kipua, vaikka teen lyhyet taukojumpat kerran tunnissa ja käyn hierojalla noin kuukauden välein.

Mietin, onko vaihtoehtoja, mitä voisi tilanteelle. En halua olla aina väsynyt työpäivän jälkeen. Jos jää 80% työsuhteeseen, palkka taitaa tippua aika tavalla, ja toisaalta meillä on mahdollista pyytää työaikaa lyhennettäväksi puoli vuotta kerrallaan, jos ei akuuttia terveydellistä syytä pidemmälle. Puoli vuotta tuntuu ihan mitättömän lyhyeltä ajalta, että se olisi ratkaisu.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä virkavapaa, se on ok. Jos vuorotteluvapaa mahdollinen, vielä parempi. Itse käytin tuota kun olin ihan loppu.

Vuorotteluvapaata kannattaa hakea HETI jos sille meinaa. Heti kun Orpo saa hallituksen kasaan vuorotteluvapaa loppuu. Sillä kun saadaan Suomelle jopa 20 miljoonan euron säästöt  o.O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla