Haluaisin laihtua,mutta ei ole selkärankaa. Olen painanut 8 vuotta 100kg(pituus 162cm)
Kommentit (38)
Mä lihoin silloin kun olin passiivinen, katsoin paljon tv-ohjelmia ja tilailin ruokaa kotiinkuljetuksella. Nyt painon nousu on loppunut ja aion laihduttaa pikkuhiljaa ja liikkua enemmän. Tsemppiä ap laihdutukseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän.
Mikä helvetti siinä on niin vaikeaa?
Kaikki. Se tuska. Epämukavuus. Mielihyvän puute elämässä. Tulee olo,että miksi elää,jos pitää kärsiä tällaista.ap
Älä lässytä. Joko haluat laihtua tai et halua. Kumpi se nyt on?
Haluaisin laihtua iloisin mielin. Ilman kärsimystä.
Nuorena pudotin 15kg käyttämällä amfetamiinia suonensisäisesti. Oli kivaa ,hyvä fiilis,ei ikinä nälkä ja paino vaan putoaa.
Ap
No pitäiskö sitä koittaa sit taas??
Sulla lienee muitakin ongelmia kuin ylipaino joista olisin enemmän huolissaan.
Lähde kuntosalille, jos ei ole vielä tuttua hommaa. Vaikka johonkin kansalaisopiston mummojen saliryhmään, jos tuntuu helpommalta niin. Alat löytää kehostasi unohtuneita lihaksia ja ihan arkinen liikkuminen alkaa tuntua ihan erilaiselta kuin ennen, mikä lisää liikunnan mielekkyyttä. Lihasmassa myös polttaa energiaa jo ihan olemassaolollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se selkäranka. Ala päättää, mitä syöt. Tai sitten olet iloisesti ylipainoinen.
Olen päättänyt satoja kertoja.
Ap
Ja nimimerkkikin vaihtunut n35 100kg - n37 100kg.
Mulla oli lyhyt ja pyöreä kuin pallo eräs ystävätär. Alkoi etoa hänen ruokailutottumuksensa, josta jaksoi jauhaa joka päivä. Töissä hänellä oli riippukansioita varten oleva laatikko täynnä osaksi syötyjä keksi- ja näkkäripaketta pullollaan. Kuulemma pikkunälkään. Hampaat sinisinä joi koko ajan energiajuomia.
Kotona keitti 10 l kattilan huom! itselle keittoa, jonka söi yhdessä illassa. Viikonloppuna herkutteli natcho annoksella, johon paistoi kilon jauhelihaa ja iso pussi natchoja sekä kilo juustoa.
Laitoin välit poikki. Ei tota ällöttävää mässäilyä voi kuunnella ainoana puheenaiheena aina nähtäessä.
Että ei ne ylimääräiset kymmenet kilot millään salaatin syönnillä tule. Raavas mieskään ei olisi pystynyt tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän.
Kokeile niin tiedät eikä tarvitse kysellä typeriä
Vierailija kirjoitti:
Fiksuinta on ensin aloittaa säännöllinen kuntoilu. Esim kävely, lenkkeily, ja saliharjoittelu. Se tuottaa endorfiineja ja pitää mielialaa korkeammalla sillä laihdutus ja kalorivaje on rankkaa.
Kun kuntoilet n. 5 krt viikossa 1-2 h kerralla, niin samalla voit pikkuhiljaa pienentää annoskokoja. Lisäät kasviksia lautaselle, pieni mutta sopiva määrä rasvaa ja proteiinia riittävästi. Syö vähän hiilaria, sen verran että voit palautua liikunnasta. Vältä vehnää ja sokeria. Syö aamulla ja illalla täysjyväpuuroa (esim. kaura, ruis tai ohra) pieni annos marjoilla, yms lisukkeilla, että nälkä pysyy loitolla ja saat hyvää kuitua.
Ole sinnikäs, tee yksi muutos elämäntapoihin kerrallaan. Kun olet tiputtanut 1-2 kg, jatka samaan malliin ja ole päättäväinen. Joskus, esim. 1 krt viikossa tai 1 krt 2 viikossa voit pitää pikku herkkuhetken, syö silloinkin mielellään jotain terveellistä: marjoja, kirsikoita, taateleita kuivattuna. Kun kehosi saa hyviä ravintoaineita, olo on hyvä ja se motivoi jatkamaan.
Pyydä ystäviä kannustamaan sinua painonpudotuksessa.
Itse olen painanut 107 kg, nyt painan 92 kg. Aion lisätä kuntosaliharjoittelua, koska siellä viihdyn. Ja alan syömään enemmän salaatti ja kasvispainotteisesti, ja syön riittävästi proteiinia ja vain vähän laadukkaita hiilareita. Uskon että paino jatkaa putoamista, kun malttaa rauhassa laihduttaa.
Tällä tyylillä painon putoaminenkin tuntuu hyvältä, mutta kaikkein parasta on että kuntosi nousee ja se tekee hyvää koko kehon hyvinvoinnille.
Tsemppiä paljon laihdutukseen!
Viime kesänä paino kävi 93 kilossa,en tiedä miten, ilmeisesti helle vaikutti?
Mutta nyt taas kilot tulleet takaisin korkojen kera.
2018 pääsin tupakalla 88 kiloon, lopetin tupakoinnin, niin pian paino oli 103kg.
Ongelma on se, että kaikki mitä lähtee,tukee tosiaan korkojen kera takaisin
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän.
Kaikki. Se tuska. Epämukavuus. Mielihyvän puute elämässä. Tulee olo,että miksi elää,jos pitää kärsiä tällaista.ap
Nyt on pakko kysyä, että oletko aikaisemminkin kirjoittanut tänne samanlaista juttua ja aloittanut ketjuja samasta aiheesta? Tuli vaan sellainen déjà vu -fiilis.
yrität tehdä asian liian nopeasti.
aloita viidellä minuutilla päivässä liikuntaa,
ja ota kaveri mukaan käskemään liikkeitä,
anna ruokavalion olla sama vielä.
rasvat ja hiilarit jätä vähemmälle vasta myöhemmin
Ap, katso tätä ohjelmaa secret eaters youtubesta. Avaa ehkä sinulle myös jotain miksi et laihdu. On myös viihdyttävää katsottavaa, mutta myös silmiä avaava ja auttaa ymmärtämään syömiseen liittyviä tapoja.
Juu on tää karmeeta kun 159cm. 57kg. Yritän laihduttaa.
pienennät syömiesi annosten kokoa. Aloita pienillä määrillä, niin mielesi ei huomaa muutosta.
Ihan kuten muutkin addiktit pitää päättää että aikoo luopua addiktiosta ja ottaa vastuu omista valinnoista. Pitää olla valmis hyväksymään luopumisen tuskan ja rakentaa itselle jotain merkityksellistä ruoan sijaan.
Itse laihdutin 65 kg ja aloin urheilla. Jokainen suupala oli valinta ja päätin valita terveyden.
Liikakilot nyt olleet poissa jo yli 7 vuotta. Ei ikinä enää paluuta lihavuuteen
Itse olen laihtunut 14 kiloa viime kesästä. Tätä ennen söin joka päivä jotain herkkuja, vähintään kaksi kertaa take awayta viikossa, pullon viiniä viikossa jne. ja liikuin hyvin vähän.
Aloin kirjaamaan jokaisen suupalan ylös omaan erilliseen vihkoon, jota pidän työpöytäni ääressä. Tällöin muistan kirjata kaiken ja antaa hyvän pikku taukoa työnteosta.
Ennen aloitusta laskin raivorehellisesti tarkat kalorit kaikille haluamilleni ruoka-annoksille alkaen aamupalasta iltapalaan ja niin, että kalorit pysyvät siinä minkä verran saan syödä kun olen ihannepainossani. 550-600kcal jätin viikolle herkuille ja joita ostin vasta kun oli aika syödä tämä/nämä herkut. Lisäksi sain syödä yhdesti viikossa ravintolan ruoka-annoksen.
Aloin liikkua neljä kertaa viikossa, 2 x reipas 1h kävelylenkki ja 2 x 30 min. lihaskuntojumppaa (youtubessa löytyy paljon videoita eri vaihtoedoista).
Nyt olen tavoitepainossa ja pidän yllä vuoden aikana oppimiani tapoja niin ei pääse nousemaankaan. Tahto ja halu uusien tapojen opetteluun sekä rehellinen itseen katsominen +t ekosyiden keksiminen veks! sekä säännöllinen ruokapäiväkirjan pito auttoivat tässä.
En koskaan mene kauppaan nälkäisenä. Minulla on aina lista valmiina suunniteltuna. Poimin kärryihin vain mitä listassa on. En vilkuile muualle ja maksan ostokseni. Näin ei tule ostettua mitään ylimääräistä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän.
Nyt on pakko kysyä, että oletko aikaisemminkin kirjoittanut tänne samanlaista juttua ja aloittanut ketjuja samasta aiheesta? Tuli vaan sellainen déjà vu -fiilis.
Tietenkin,vakiovalittajahan tämä on.
Aloita muuttamalla yksi asia ruokailutottumuksustasi kerrallaan. Minä aloittaisin siitä, että lisäisin päivittäisiä aterioiden määriä ja pienentäisin syötyjä kerta annoksia. Aamupala voi olla runsas, lounas ja päivällinen pyri kokoamaan lautasmallin mukaisesti niin annoskoko pysyy sopivana ja näiden aterioiden välissä välipaloja ja muista myös iltapala. Elimistö ja mieli tottuvat vähitellen uuteen ruokarytmiin ja näläntunne vähenee (voi kestää useita viikkoja tai jopa kuukauden tai kaksi) ja sen jälkeen voit askel kerrallaan muuttaa ruokailutottumuksia terveellisempään ja vähäkalorisempaan suuntaan (kovat rasvat vaihto pehmeisiin, valkoisen vehnän vaihto täysjyvään, kasvisten määrän lisäys jne.). Jo ateriakokojen muutos voi pudottaa painoa ja sopiva painonpudotusvauhti on mielestäni 1,5-2 kiloa kuukaudessa. Älä ole liian ankara itsellesi muutoin projekti voi lässähtää. Salli itsellesi vaikka kerran viikossa jotain herkkuja kohtuudella nautittuna (vaikka muutoin kiellettyä valkoista vehnää, makeisia, jäätelöä jne. ).
Selkärankahan vain lisää ihmisen painoa.