Kovaääniset seinänaapurit..
Tilanne siis se että asun rivitalossa ja seinän takana asuu perhe, vanhemmat ja yksi 8v lapsi. Kyseinen lapsi on samalla luokalla oman lapseni kanssa. Perheen isä on hyvin kovaääninen (siis normaali puhetyyliltään jo, ei mitenkään tahallaan huuda vaan omaa tämmöisen puhetyylin). Perheen lapsi myös kovin kovaääninen ja hirveän kova hölöttämään, ei ole hiljaa juuri koskaan. Lähes joka arki-ilta (myös ennen kesälomia kun lapset kävivät vielä koulussa) seinän takaa kuului 22 aikaankin lapsen mölinää ja juoksuaskelia ja isä mölysi samalla tavalla perästä. Tosi ärsyttävää kun itse yrittää nukkua kun menee joka arkiaamu 7 töihin. En ymmärrä mitä ekaluokkalainen edes teki arki-iltaisin tuohon aikaan hereillä kun kouluun meno aamulla, omat lapseni ovat jo viimeistään 20 aikaan nukkumassa.
Kyseisen perheen tyttö on tosiaan siis oman lapseni kaveri. Tyttö on vähän määräilevä luonne ja komentelee tytärtäni. On siis myös meillä kovaääninen ja koko ajan hölöttämässä, ei ole hiljaa juuri ollenkaan. Pyörittää myös vanhempiaan aivan täysin, esim. Kun olin lähdössä kerran lasteni kanssa heselle syömään ja oma lapseni erehtyi pihalla mainitsemaan kaverilleen että mennään sinne niin kyseinen lapsi alkoi saman tien mesoamaan vanhemmille että "me mennään myös, minä kun sanon että me mennään niin mehän mennään", ja niinhän he tulivat sitten heti meidän perässä sinne myös.
Onko jotain sääntöä taloyhtiössä tämmöiselle vai kestänkö vaan tämän joka iltaisen mölyämisen? En tiedä miten tuosta kehtaa mennä suoraankaan sanomaan että olkaa hiljempaa, heidän lapsi on kuitenkin omani kaveri. Kiva vaan olisi joskus päästä nukkumaan aiemmin kun töihin herättävä kuitenkin joka aamu viimeistään 5.30..
Kommentit (4)
Sä oot liian kiltti, taidat olla nainen. Voiko rivitalossa ottaa yhteyttä isännöitsijään? Tai sitten soitat poliisit. Hiljaisuus alkaa yleensä klo 22 ja se on jämpti. Ei väliä vaikka ovat lapsesi kavereita.
On vähän kohtuutonta odottaa että normaaleja elämisen ääniä ei saisi kuulua kahdeksan jälkeen. Mulla itselläni on todella herkkä naapuri joka häiriintyy jo siitä kun lapseni menee vessaan ja pyrkii seinästä läpi. Minustakin on tosi kurjaa jos hän kärsii mutta en oikein voi pyytää lapsiani ryömimäänkään sinne vessaan.
Vierailija kirjoitti:
On vähän kohtuutonta odottaa että normaaleja elämisen ääniä ei saisi kuulua kahdeksan jälkeen. Mulla itselläni on todella herkkä naapuri joka häiriintyy jo siitä kun lapseni menee vessaan ja pyrkii seinästä läpi. Minustakin on tosi kurjaa jos hän kärsii mutta en oikein voi pyytää lapsiani ryömimäänkään sinne vessaan.
Naapurini siis pyrkii seinästä läpi kun lapseni menee vessaan. Siis hakkaa seinää.
Jos tapahtuu hiljaisuuden ulkopuolella niin et kyllä voi tehdä mitään.