Mökillä lämmintä ja nättiä
Kun jaksais vaan tehdä jotain. On luopumisen aika, kyynärsauvoilla ei enää viikatetta heiluteta, ei kasvimaata.
Mutta kiva näin istuskellakin. Kaukana paha maailma, linnut lauleskelee.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen ajat kun tätä innokkaita rakennettiin. Silloin oli energiaa ja jaksamista.
Lapset tenavina pyöri serkkujensa kanssa innoissaan jänniä leikkejä kun metsä oli kiva juttu, uimaan pääsi kun vaan aikuisen pyysi rantaan.
Nyt vieraat ihmiset täällä lomailevat kuolemani jälkeen jos lapset vaan kaupaksi saavat. Toivottavasti heillekin tulee hyviä muistoja.
millon kuolet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvarit! Ei keskiluokkaan kuuluvalla ole varaa kesämökkiin.
Porvarit ovat keskiluokkaa.
Keskiluokka on se joka tienaa noin 3000-4000 euroa bruttona kuukaudessa, porvareiksi itse miellän ne ketkä on keskiluokkaa ylempänä eli tienaavat yli tuon.
Ei jollain 3500e eli 2300e nettopalkalla paljoa kesämökkejä ostella kun pitäisi maksella sitä omaa asuntolainaa myös pois sekä auton kuluja yms.
Jollain +3000e/kk nettopalkalla saattais olla varaa siihen kesämökkiin.
Itse kuulun alempaan keskiluokkaan, en omista muuta kuin tämän perintömökin. Kuivalla maalla. Helsingissä vuokra-asunto. Nettopalkkani riittää kaupungissa elämiseen ja pieniin ylläpito kuluihin. Autokin vie osansa, ilman sitä ei edes pääsisi tänne paratiisiin vapaa-ajalla. Arvostan suuresti Suomen puhdasta luontoa, terveyttä, omaa aikaa ja omaa rauhaa.... kaupungissa on meluisaa ja likaista.
Eli perintömökki joten nyt ymmärrän sen kyllä.
Ei kukaan keskiluokkaan kuuluva pysty ostamaan kesämökkiä(etenkään silloin jos omistaa auton).
Keskiluokka siis saa nettona sen 2000e/kk palkkaa ja siitä kun makselee asuntolainan,asumiskulut,laskut pois niin ei siinä enää kesämökkiä maksella pois.
Mistä ihmeestä revit näitä luokkia. Me olemme mieheni kanssa keskiluokkaa. Minun palkkani bruttona on 4300 euroa kuussa, mieheni noin kahdeksan tonnia. Ihan normaalia keskiluokkaa, vaikka mieheni onkin hyvätuloinen. Keskiluokalla on myös suvussa kulkevaa varallisuutta, eli mökkejä on oman mökin lisäksi molemmin puolin sukua.
Unohda viikatteet ja kasvimaat. Eivät ole pakollisia. Mökillä saa ottaa rennosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskiluokka on se joka tienaa noin 3000-4000 euroa bruttona kuukaudessa, porvareiksi itse miellän ne ketkä on keskiluokkaa ylempänä eli tienaavat yli tuon.
Ei jollain 3500e eli 2300e nettopalkalla paljoa kesämökkejä ostella kun pitäisi maksella sitä omaa asuntolainaa myös pois sekä auton kuluja yms.
Miellä miten miellät, porvarit ovat keskiluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies oli paperitehtaalla töissä, olihan se aika hyväpalkkainen. Eli oli porvari?
Ei, duunari.
Tuo luokkahullu ei ymmärrä luokkajakoa, se ei liity suoraan palkkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen ajat kun tätä innokkaita rakennettiin. Silloin oli energiaa ja jaksamista.
Lapset tenavina pyöri serkkujensa kanssa innoissaan jänniä leikkejä kun metsä oli kiva juttu, uimaan pääsi kun vaan aikuisen pyysi rantaan.
Nyt vieraat ihmiset täällä lomailevat kuolemani jälkeen jos lapset vaan kaupaksi saavat. Toivottavasti heillekin tulee hyviä muistoja.millon kuolet
Ei sitä vielä tiedä mutta vuodet vähenee koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Nauti kesästä! Ja muista, että kaikilla ei oo mökkiä.
Mua säälittää mökittömät.
On täällä mökillä mukavaa. Lämmintä on luvattu 2 viikoksi ainakin. Eipä ole mitään hommiakaan mökillä koska oon tehnyt kaiken. Ruohoo pitää leikata kerran viikossa.