Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hinnoitellaan toimeentulotuki, miten paljon töitä tehtävä?

Vierailija
14.06.2023 |

Itse en ole toimeentulotuen saaja, herätti vaan ihmetystä. Hinnoitellaan vaadittava työtuntimäärä oletustuntipalkan mukaan vai onko tuen saaja töissä 7/pvää viikossa 8h/pvä.

Mikä on keskimääräinen toimeentulotuen määrä mitä yksi henkilö saa? Miten hinnoitellaan vastikkeellisuus? Meneekö koko homma orjatyöksi, se saattaa jo kiinnostaa eu:n ihmisoikeuselintä myös. Voidaanko tuen saajilla teettää ihan mitä vaan, kuinka paljon vaan? Saa olla hallitus tarkkana ettei eu-oikeus kutsu.

Nyt on orpolla mahdoton homma toteuttaa tuo kuvio.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hinnoitellaanko eri työt eri tavalla vai 9€/pvä teet mitä tahansa?

Vierailija
2/7 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ilmoittaa sinne ihmisoikeustuomioistuimeen tästä älynväläyksestä jo nyt!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/7 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lähtökohdan pitäisi olla TES:in mukainen palkka ko hommasta? Jos  tuntipalkka on esim 10€/h  ja saa esimerkiksi 100€/kk toimeentulotukea, tekee 10 tuntia kuukaudessa ko hommaa. 

Vierailija
4/7 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle maksetaan 12e/h roskien keräämisestä ja ruohon leikkaamisesta, joten vaatikaa sitten työttömätkin sama palkka. En halua, että orjatyöläiset vievät työni nyt, kun vihdoin löysin homman jota pystyn sairauksieni kanssa tekemään. Joten älkää pliis tehkö tätä ilmaiseksi, vaikka näitä hommia aina täällä ensimmäisenä työttömille ehdotellaan.

Vierailija
5/7 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun orpo vakuuttaa ettei paikallinen sopiminen saa alentaa palkkoja vaan mentävä lakien mukaan. Kuinkas nyt sitten tekee orpo? Pahoin pelkään että vastikkeellinen tekijä tarvitsee koko ajan ohjaajan, sitoo sen osaavankin tekijän työpanoksen. Yksi tekijä 10h/kk ja taas vaihtuu uusi.

Nyt hieman naurattaa.

Vierailija
6/7 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten on pakko todellakin hakea töihin. Mä haen ravintola-alalle. Mulla on ibs eli joudun ravaamaan paskalla vähän väliä, mutta mun kädet ei pestä liikaa pesemistä, käsidesiä eikä hanskoja joten teen sitten ruokaa likaisilla käsillä, en itse niitä salaatteja jne. syö.

Hallituksen uudistuksessa on unohdettu sairaat jotka ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle.

Sääliksi käy ravintoloiden asiakkaita.

Vierailija
7/7 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuen perusosa 550€/kk eli noin 20€ päivässä on työttömän päiväraha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän