Kulta/hopea korujen myynti kokemuksia?
Oletko myynyt korusi/pöytähopeasi jollekin näistä firmoista jotka mainostaa ostavansa kultaa/hopeaa?Millaisia kokemuksia?
Itse mietin tässä muutamien turhien korujen myyntiä kesäloman rahoittamiseksi. Onko kokemusta siitä maksetaanko enemmän näissä netin kautta lähetettävissä vai toreilla ja kauppojen pihoilla kiertävissä autoissa? Jollain firmalla luki että netissä mainittu hinta on voimassa vain netin kautta, mutta ei kerrottu maksetaanko noissa myyntiautoissa sitten enemmän vai vähemmän. Itseäni ainakin vähän epäilyttää lähettää koruja Postin kautta, kun eihän ne saa edes normipostia aina perille vietyä. Jotenkin olisi kivempi nähdä että ne korut on punnittu oikein ja saada rahat heti mukaan. Mutta kokemukset kiinnostaa, jos jollain sellaisia on.
Kommentit (54)
Myin tänään kultasormuksen kultahopea.fi autoon. Tarjosi ensin puolet romukullan arvosta ja sanoi että se on maksimi. En tykännyt. En yhtään koska tarjous oli ihan alakanttiin. Tarjous nousikin heti sopivalle tasolle. Kaupat tehtiin mutta kuinkahan montaa henkilöä he huijaavat tarjouksillaan. Lisäksi kotona katsoin tilisiirtoa niin se tulikin Health Store Finlandin tililtä jolla ei mene hyvin Suomen Asiakastieto sivujen mukaan ja kultahopea merkkistä firmaa ei ole saman sivun mukaan olemassa.. Että päättele siitä
Varoituksen sana Kultahopea.fi .. Maksavat huonosti ja vaikeuksia maksujen kanssa. Asiakkaat voivat joutua odottamaan rahojaan jopa viikko-pari. Onkohan Kultahopean kassa tyhjä ?!??? Tämä yritys on jo kertaalleen vaihtanut nimeä, oli aiemmin Arvokulta ... ei mikää ihme jos näillä on taas kohta uusi nimi... ?!!? :)
En enää käytä korujani lainkaan. Olen ajatellut viedä ne huutokauppaan. Onko niissä paljon eroja?
Vierailija kirjoitti:
En enää käytä korujani lainkaan. Olen ajatellut viedä ne huutokauppaan. Onko niissä paljon eroja?
Koruista maksetaan vähän alle romukullan tai hopean hinta/gramma.
Eli jos meinaa tiliä tehdä, niin saa olla aika paljon koruja tai kunnon 925+ kultaa.
Hopea on taas niin halpaa, että sillä saa tiliä vasta kun sitä on kottikärryllinen.
No minä haksahdin tohon turkkulaiseen yritykseen. Lähettivät pussin jonne tungin kaiken maailman sälää, josta osasta tiesin että on hopeaa osasta en ja siksi lähetinkin kun lähettävät haluttaessa takaisin "ei jalometalliset" esineet.
Koko isosta ISOSTA pussista oli tarjous vähän yli 100 euroa.
Jos olisin myynyt ne kymmenet hopeaketjut ja rintakorut ja sormukset ja esineet yksitellen jossain kirppiksellä niin kyllä mä luulen, että olisin saanut paremman hinnan.
Jokainen sitten päättää itsekseen, näkeekö vaivan eli hinnoittelee kaiken erikseen ja kirppiksellä muutenkin osa menee vorojen mukana vaikka kuinka olisi häly.
Myy mieluummin suoraan kultasepälle
Ostohinnan nousu vastaa turkkilaisten tapaa tehdä kauppaa.
Ensin alihinta ja sitten korotetaan lähemmäs oikeaa markkinahintaa!
En tehnyt kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Myin tänään kultasormuksen kultahopea.fi autoon. Tarjosi ensin puolet romukullan arvosta ja sanoi että se on maksimi. En tykännyt. En yhtään koska tarjous oli ihan alakanttiin. Tarjous nousikin heti sopivalle tasolle. Kaupat tehtiin mutta kuinkahan montaa henkilöä he huijaavat tarjouksillaan. Lisäksi kotona katsoin tilisiirtoa niin se tulikin Health Store Finlandin tililtä jolla ei mene hyvin Suomen Asiakastieto sivujen mukaan ja kultahopea merkkistä firmaa ei ole saman sivun mukaan olemassa.. Että päättele siitä
Pöytähopeista saat paremman hinna myymällä sellaisenaan käytettynä.
Kannattaa kysästä Suomen arvokierrosta ovat maksaneet hyvin ainakin aikaisemmin ja luulen että monesti saa paremman hinnan kuin huutokaupoista. Komissiot syövät monesti huutokaupoissa voiton mahdollisuudet. Käy tutustumassa: www.suomenarvokierto.fi
Juu, varokaa myymästä kultahopea autossa mitään. Hopeani arvioi 50e arvoiseksi ja tarjosi 20e, kun täytyy heille katetta jäädä.
Olen vaan pantannut. Kallista kyllä se lainojen uusiminen ja takaisin lunastaminen. Mutta ei ainakaan mene luottotiedot vaikkei pystyisi lunastamaan takaisin...
Myin kaupalla olevalle myyjälle katkenneen ranneketjun ja löytö nappikorviksen, 40e
Kaikki huijareita,spread yli tonnin joten häviät aina.
Harkko 250g 24k 99,9%
Myymme
18342,60 €
Ostamme
17267,39 €
Spredi
5.86%
Eron jälkeen myin kultaisen vihkisormukseni Alkon vieressä sijainneeseen kello- ja kultaliikkeeseen. Rahalla sain kaksi pulloa vodkaa.
Ostin juuri kultaisen solmioneulan ja kalvosinnapit.
Olen myynyt suoraan kultasepälle. Hyvä kokemus.
On todella outo juttu, miten hän on päässyt YLEn uutisiin mainos tyylillä. Tässä jutussa annetaan ymmärtää, että kulta hopea on sama kuin Suomen kulta hopea vaikka niillä ei ole mitään yhteistä.
Aito ja alkuperäinen Kultajahopea.fi
Jalometallien osto on kilpailtu ala. Olemme saaneet asiakkailta palautetta että alalle on ilmaantunut yritys, joka markkinoi itseään samankaltaisella nimellä ja sivustolla kuin meidänkin on.
Suomen Kulta ja Hopea Oy on toiminut alalla yli 10 vuotta ja markkinoi itseään sivustolla www.kultajahopea.fi. Suomen Kulta ja Hopea Oy EI KIERRÄ Suomea matkailuautolla eikä liity mitenkään kyseiseen, samankaltaisella nimellä Suomea kiertävään yritykseen tai sen toimintaan.
Suomen Kulta ja Hopea Oy.n sivustolta löydät aina ajantasaisen kullasta ja hopeasta maksettavan hinnan. Maksamme aina hinnaston mukaisesti, postitse myydessäsi sekä kotikäynnillä.
Up!