sokerittomat leivät
Jumankokkare sentään, että oli vaikea löytää kaupasta sokeritonta vaaleaa leipää. Jos ei ainesosaluettelossa lukenut sokeri, niin sitten luki siirappi. Jotenkin olen hyväksynyt jo sen, että en asioi valmisleipäeväspikaruokaloissa, koska niiden leivissä kaikissa on sokeria, mutta nyt tuo typerä villitys leviää kauppojenkin leipävalikoimiin! Pitää vissiin alkaa itse leipomaan vaaleat leivät, niin saa varmasti sokeritonta. Ennen sai paahtoleivänkin sokerittomana, vaan ei enää.
Jos joku ulkomuistista tietää sokerittomia leipiä, niin ilmiantakaa, kiitos.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiilihydraatit ja kuidut hajoavat elimistössä sokeriksi, joten sokerittomassa leivässä ei saisi olla hiilihydraatteja ja kuituja.
Eli mahdoton tehtävä normijauhoilla. Mantelijauho taitaa olla lähes ainoita leivontaan kelpaavia vähähiilarisia jauhoja, siis taviksille tarkoitettuja peruskaupoista löytyvistä jauhoista.
Hei alapeukuttaja! Kerropa mikä olisi mielestäsi hyvä vähähiilarinen jauho kotileivontaan, siis muu kuin mantelijauho. En ole lähikaupasta löytänyt muuta vaihtoehtoa, ja tarvitsisin tuollaisia jauhoja ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiilihydraatit ja kuidut hajoavat elimistössä sokeriksi, joten sokerittomassa leivässä ei saisi olla hiilihydraatteja ja kuituja.
Eli mahdoton tehtävä normijauhoilla. Mantelijauho taitaa olla lähes ainoita leivontaan kelpaavia vähähiilarisia jauhoja, siis taviksille tarkoitettuja peruskaupoista löytyvistä jauhoista.
Hei alapeukuttaja! Kerropa mikä olisi mielestäsi hyvä vähähiilarinen jauho kotileivontaan, siis muu kuin mantelijauho. En ole lähikaupasta löytänyt muuta vaihtoehtoa, ja tarvitsisin tuollaisia jauhoja ihan oikeasti.
Ei sellaista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se leipä on sellainen hiilihydraattipommi että on aivan sama onko käytetty sokeria vai ei.
Kumpi on vaalean leivän hiilihydraattimäärä finelin mukaan per sata grammaa vaalea kauraleipä vai ruisleipä+
37.1 g
44.0 g
Väärin! Alempi on ruisleipä.
Älä levitä väärää "tietoa"!
Se ruisleipä on ns hidasta hiilaria, kun taas kaura- ja vehnäleivät ovat nopeaa hiilaria. Tarkoittaa sitä, että nopea hiilari nostaa verensokerin ylös nopeammin, jos et muuten ymmärrä asiaa. Itse joudun syömään nopeahiilariset ruuat erittäin harkiten ja jatkuvasti sokereita kytäten, jottei käy köpelösti.
T DM1Vilja on viljaa väristä riippumatta ja nostaa verensokeria nopeasti.
Usko pois, RUIS ON HITAAMPI VERENSOKERIN NOSTAJA KUIN ESIM VEHNÄ. Isolla siksi, kun et näköjään muuten usko. Itse olen pikainskan käyttäjä ollut kauan aikaa, joten asia on tullut tutuksi. Kaiken lisäksi olen tavallista hiilariherkempi yksilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista ole.
Niinhän minäkin epäilin, mutta jonkun pitää aina vaan vängätä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se leipä on sellainen hiilihydraattipommi että on aivan sama onko käytetty sokeria vai ei.
Kumpi on vaalean leivän hiilihydraattimäärä finelin mukaan per sata grammaa vaalea kauraleipä vai ruisleipä+
37.1 g
44.0 g
Se ruisleipä on ns hidasta hiilaria, kun taas kaura- ja vehnäleivät ovat nopeaa hiilaria. Tarkoittaa sitä, että nopea hiilari nostaa verensokerin ylös nopeammin, jos et muuten ymmärrä asiaa. Itse joudun syömään nopeahiilariset ruuat erittäin harkiten ja jatkuvasti sokereita kytäten, jottei käy köpelösti.
T DM1
Mikä tahansa vilja nostaa sokeria nopeasti.
Allekirjoituksesi on valetta, diabeetikot kyllä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
37.1 g
44.0 g
T DM1Vilja on viljaa väristä riippumatta ja nostaa verensokeria nopeasti.
Usko pois, RUIS ON HITAAMPI VERENSOKERIN NOSTAJA KUIN ESIM VEHNÄ. Isolla siksi, kun et näköjään muuten usko. Itse olen pikainskan käyttäjä ollut kauan aikaa, joten asia on tullut tutuksi. Kaiken lisäksi olen tavallista hiilariherkempi yksilö.
Ei nyt huutaa tarvitse. Kaikki viljat nostaa verensokeria nopeasti, ei ole värillä tai muullakaan merkitystä. Mittarithan sen kertoo, ei sinun luulosi.
No jos haluaa ostaa valmiiksi pilkottua höttöpaahtoleipää niin varmaan siinä sokeria on. Kokeile jotain kunnon hapanjuurileipiä, niin löydät sokerittomia vaihtoehtoja helposti. Mutta hinnassa häviävät tietysti hötölle. Leivän leipominen on kyllä kiva harrastus, suosittelen kokeilemaan.
Kannattaa ostaa Oululaisen Tosi Tummaa Ruis-Reissumiestä!
Siinä on niin paljon siirappia, että kahdesta leivästä (4 puolikkaasta) saat jo koko aikuisen päivän saantisuosituksen täyteen piilosokereita!
Vilja on viljaa väristä riippumatta ja nostaa verensokeria nopeasti.