Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja läheinen kuolemansairaana, miten selvitä ja olla stressaamatta?

Vierailija
14.06.2023 |

Tilanne on aivan järkyttävä. Läheinen joutui sairaalaan ja hänellä todettiin aggressiivinen syöpä. Tuskin tulee pääsemään enää kotiin. Hän on minulle todella rakas ja tärkeä, oma äitini siis. Ja melkein heti diagnoosin perään tein itse positiivisen raskaustestin. Olen jo valmiiksi todella huolehtija luonteeltani ja stressaan pienestäkin. Nyt tilanne on aivan liian suuri käsitelläkseni, joten olen yrittänyt olla ajattelematta äidin surkeaa tilannetta, jotta suojelen itseäni ja raskautta. Mutta erittäin todennäköisesti joudun vielä hyvästelemään äitini ennen kuin laskettu aika koittaa.

Nyt on hyvät neuvot kalliit. Miten selviän tästä? Olen sellaisessa pysyvässä järkytyksen tilassa, että se tuskin on hyväksi raskaudelle. Työpsykologille on varattu aika mutta eihän tämän tilanteen kamaluus puhumalla katoa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin tosi paljon tsemppiä sulle, ihan varmasti tosi vaikea tilanne kun niin paljon tapahtuu samaan aikaan, ja osa niin vaikeita asioita. Ymmärrän että vaikeaa tossa kohti, mutta koittaisin ehkä itse yrittää olla liikaa huolehtimatta siitä miten kokemasi järkytys vaikuttaa raskauteen. Sekin varmasti helpommin sanottu, kun tehty, mutta se on ehkä ainoa huoli minkä määrää voit tässä itse yrittää jollain tapaa minimoida. 

Suosittelisin myos ehdottomasti käymään siellä tyopsykologilla, hyvä että olet varannut ajan. Vaikka olet oikeassa siinä ettei tilanteen kamaluus katoa, niin häneltä voit saada käsittelykeinoja, ja ehkä myoskin purkaa kaikkea siellä niin ettet vaan pidä sitä sisällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi