Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Appiukkoni kasvatusmetodit ärsyttää!

Vierailija
07.12.2006 |

Lapsemme on paljon hoidossa mummolassa, mutta nyt olen alkanut harkita kannattaako sinne ollenkaan enää viedä, koska ainakin appiukon kasvatusmetodit on ihan erilaiset kuin omat. Lapsemme on uhmaiässä. Kun lapsi oli ollut tuhma, oli appiukko hoitanut tilanteen niin, että oli tehnyt itse samalla lailla. Tämäkös oli lasta naurattanut ja tilanne raukesi. Kieltäminen on appiukolle vieras asia, vaan uhman tullessa ja väärin tehdessä appiukko kiertää asian ja alkaa kutitella ja lässyttää. Appiukko on kauhuissaan kun kuulee minun kieltävän lasta.

Olen myös pitänyt lapselle unikoulua, joka oli kuulemma pahinta mitä lapselle voi tehdä. Vieressä täytyisi nukuttaa ja paijata uneen, vaikka lapsi on jo kohta 3v. En voi ruveta aikuiselle ihmiselle selittämään miten haluan että lapseni kanssa toimitaan, koska eivät kuitenkaan ole ensisijaisia kasvattajia. Mutta risoo silti tuommoinen käytös, että lasta pidetään pumpulissa eikä voida missään nimessä kieltää ei-toivotusta käytöksestä. Ei tässä muuten mitään, mutta lapsi ei tunnu luottavan isovanhempiinsa ja uhmaa siitä sitten meillä kotona.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetkö opettajillekin aikanaan kertomaan, että he kasvattavat kullannuppuasi väärällä tavalla?

Vierailija
2/3 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmat tilanteet raukeavat molempien nauruun ja halailemiseen. Ja ei siitä minusta ole lapselle haittaa ollut. Toki joudumme vielä sitä EI sanaa käyttämään ja ääntäkin korottamaan joskus, varmaan siihen saakka kun lapsi kasvaa isoksi ja häipyy kotoa. Sitten joskus 30-vee, jos raskin päästää..........

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, toki voi olla poikkeuksia, mutta näin yleensä;) Lapsi oppii, että kotona on vanhempien säännöt, ja mummulassa mummulan. Toki TIETTYJÄ asioita tulee kunnioittaa, mutta myös sitä etteä isovanhempien oikeus on hieman hemmotella... :)

Ja eikö appiukkosi ole hyvä kasvattaja, jos olet hänen poikansa katsonut niin hyväksi ihmiseksi, että olet hänen kanssaan mennyt naimisiin ja tehnyt lapsen/lapsia...?!;) Joten ehkä hänen kasvatus metodinsa ovat parempia kun omasi...?