Missä menee raja?
Ystäväni sanoo pitävänsä miestäni omana ystävänään ja siksi välillä tulee kosketelleeksi häntä. He eivät tunteneet toisiaan ennen kuin aloimme seurustella. Ystäväni on koskettelijatyyppiä eli joitakin naispuolisia ystäviäänkin koskettaa herkästi. Olen joutunut huomauttamaan hänelle kuitenkin etten pidä hänen käytöksestä miestäni kohtaan. Hän on mm hieronut mieheni reittä minun ja oman miehensä nähden. Hän on myös hieronut mieheni hartioita ja ottanut mieheni käden omaansa. Hän tekee kaiken avoimesti ja on sitä mieltä ettei hän tee mitään väärää. Missä teidän mielestä menee raja toisen miehen koskettelussa? Mikä on vielä hyväksyttävää toverillista koskettelua ja mikä menee jo rajan yli?
Kommentit (28)
Mitäs sun mies tästä? Koskettelu kelpaa hälle?
Veikkaan että antaa miehellesi aivan taivaalliset käsilypsyt.
Raja menee siinä mihin tämä koskettelun kohteeksi joutuva rajan määrittää.
Sanoisin, että hyvä raja on siinä kohtaa mikä tuntuu kaikista osapuolista asialliselta. Ensisijassa siis miehesi tehtävä asettaa rajat, mutta ihme ystävä, jos ei ota sinun mielipidettä asiassa huomioon. Minulle hartioiden hierominen on vielä ihan ok, mutta jos ystäväni huomauttaisin, ettei pidä siitä että hieroisin hänen miehen hartioita, totta kai kunnioittaisin sitä ja sen miehen hartiat jäisivät vastaisuudessa rauhaan.
Mies on hämmentynyt tilanteesta. Keskustelimme asiasta ja sanoo ei pidä ystäväni käytöksestä ja aikoo laittaa rajan, jos tilanne vielä toistuu. Mutta olisiko teistä ok, jos teidän hyvä ystävä toimisi noin?
Ap
Raja menee koskettamisessa. Naisten ja miesten ei pidä edes kätellä toisiaan, jos eivät ole suhteessa.
Rajahan on ylitetty, kun myös miehesi on sitä mieltä.
Ihmiset ovat erilaisia kuten jo tästä naispuolisesta ystävästänne kerroitkin. Hän saattaa myös ottaa rajauksen ihan hyvin vastaan, ei vain ole tajunnut, että käytöksensä ei teidän keskinäiseen suhteeseenne sovi.
Olen huomauttanut asiasta ystävälleni ja hän sanoi, ettei oikein tiedä miten olisi mieheni seurassa, jos ei saa olla oma itsensä eli kosketella. Ja keskustelun jälkeen tapahtui tuo kädestäpitely. Erikoista mielestäni on se, että hän ei koskettele muiden ystäviemme miehiä tällä tavalla, vain minun.
Ap
Kuulisin myös muiden mielipiteitä siitä, että minkälaista koskettelua omaa miestä kohtaan itse pitäisi ystävältä soveliaana ja minkälainen olisi kiusallista? Ihan riippumatta miehen reagoinnista. Mikä olisi sinulle itselle ok?
Mielestäni suihinotto ja peppuseksi on sallittua, mutta vaginaalinen ei.
Älä ole niin omistushaluinen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulisin myös muiden mielipiteitä siitä, että minkälaista koskettelua omaa miestä kohtaan itse pitäisi ystävältä soveliaana ja minkälainen olisi kiusallista? Ihan riippumatta miehen reagoinnista. Mikä olisi sinulle itselle ok?
Onko ystävä sinulle yhtä ihana? Halaileeko ym?
Jos tämä lämpöisyys kohdistuu vain mieheesi, niin kyse ei ole persoonasta.
Tee joku testi. Kysele vähän, mitä mieltä hän on miehestäsi?
Onhan ne jo panneet ja panevat jatkossakin.
Ei se muna soutamalla kulu, löysää vähän sitä pipoa.
Mä olin nuorempana kans semmonen, et hyvin herkästi menin esim haluamaan tai otin kädestä kiinni tai silitin jne. Siis ei aidosti mitään seksuaalista eikä sukupuolesta riippuvaa, mutta hemmetin tyhmää ja loukkaavaahan se on.
Onneksi poikaystäväni mulle asian takoi kuinka loukkaavaa se on kaikkia kohtaan ja aloin tajuamaan.
Kaveris kuulostaa joko todella tyhmältä tai sitten vaan piittaamattomalta.
En katselis.
On siinä menty rajan yli, jos molemmat sinä ja miehesi asian huomaatte. Antaisin miehen hoitaa rajan vetämisen, osaa toivottavasti tehdä muutakin asialle kuin istua tuppisuuna ja ihmetellä sinulle myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ehdota kimppakivaa.
Ei.
Vaan niin että kaveri hoitaa miehen samalla kun ap katselee muttei saa osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Raja menee koskettamisessa. Naisten ja miesten ei pidä edes kätellä toisiaan, jos eivät ole suhteessa.
Sellainen muslimi siellä.
Eikö sun mies aseta tätä rajaa?