Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä apua masentuneelle

Vierailija
12.06.2023 |

Ystävä, yrittäjä. Ulosotossa ainakin satatuhatta. Velkaa sinne tänne. Kaikki maksamatta. Kohta koditon.
Ei tee asioille itse mitään eli täysin lamaantunut. Mihin tuosta voisi soitella ja mihin hänet voisi viedä keskustelemaan tilanteesta? Toivoisin asiallisia vastauksia.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään auttavaa yleistä tahoa joka maksaa velat jotka on itse tehnyt.

Vierailija
2/8 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja velat tulleet yrityksestä. Huonot ajat alkoivat juuri kun hän aloitti yrityksen laajentamisen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelasta tuntuvat yrittäjät repivän ylimääräistä rahaa.

Vierailija
4/8 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä netti nimettömänä huoli ilmoitus,jos ei kanttia soitaa itse tai käydä hänestä livenä puhumassa heti päivystävälle sosiaalityöntekijälle sosiaalivirasto.. Jos hän  itse ei hae apua,ei vastaan ota sitä sinultakaan.

Vierailija
5/8 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjillä on kriisikeskus, mistä saa ilmaista keskusteluapua. Tärkeintä olisi saada hänet hakemaan sairaslomaa, että saisi jotain tuloja ja hoitosuhteen sekä lopettamaan yrityksen, että velkaantuminen pysähtyy, ellei yritys ole tällä hetkellä tai tulevaisuudessa tuottava, jolloin yrityksen tulovirralla voisi maksaa velkaa.

Vierailija
6/8 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä meni 50 - 100 000 e ja olin täysin uupunut ja työkyvytön. Sitten läheinen ihminen, johon luotan, otti asian vakavasti ja painosti hoitoon.

Ongelma on se, että ystäväsi ongelma on suuri ja lamaantuminen suojaa häntä itsetuhoisuudelta eli toimiva reaktio siinä mielessä. Myöskään mitään helppoa ratkaisua ei tule olemaan eikä taida olla enää jäljellä käteistä yksityisiin palveluihin?

Vierailija
7/8 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelasta tuntuvat yrittäjät repivän ylimääräistä rahaa.

Tunteesi ei pidä paikkaansa.

Vierailija
8/8 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja velat tulleet yrityksestä. Huonot ajat alkoivat juuri kun hän aloitti yrityksen laajentamisen.

Ap

Sillä ei ole väliä, mistä velat on tulleet. Yrittäjän riski realisoitui. Ei ole tahoa joka maksaisi riskin realisoitumisen hänen puolestaan.

Jos on työkyvytön niin apu löytyy lääkäristä. Lääkärin kirjoittamalla todistuksella saa sairauslomaa ja sairauspäivärahaa, joten aloittaa kannattaa siitä.

Velkojien kanssa kannattaa myös aloittaa sopiminen heti.