Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko alkoholisti? Juon kuusi pulloa heinekensiä 3 päivänä viikossa

Vierailija
12.06.2023 |

En tule humalaan, mutta minulle tulee varmasti hyvä olo. En juo väkeviä alkoholijuomia, aja autoa humalassa enkä aiheuta ongelmia. Yleensä juon itsekseni, kun pelaan videopelejä tai katson televisiota. Loput viikosta teen töitä ja hoidan normaalit päivittäiset asiat. Olen tehnyt sitä yli 10 vuotta, mutta nyt vaimo sanoo, että olen alkoholisti. Olenko alkoholisti?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä mitä muut sanoo?

Aikuinen ihminen tietää itse rajansa.

Mä olen aina ajatellut että aikuinen ihminen päättää ihan itse ottaako vai ei. En ole koskaan käsittänyt sitä vimmaa mikä joillakin on kontrolloida muiden ihmisten elämää. Vasta sitten jos on häiriöksi voi puuttua. Muuten oma asiansa mitä ottaa.

Vierailija
62/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Motorheadin Lemmy K joi joka päivä litran vodkaa 40 vuoden ajan. Eikä se äijän menoa haitannut lainkaan.

Suhteellisuudentaju on oleellista.

Juu ei näkynyt missään. Jep.

Ei Lemmy kuitenkaan ollut mikään idiootti. Pani elämänsä aikana yli tuhatta eri naista. Ei mielestäni Lemmyn elämänfilosofia surkea ollut. Syödään, juodaan ja naidaan. Kyllä sitä huonomminkin olisi voinut elää.

Vierailija
64/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ajatellut että aikuinen ihminen päättää ihan itse ottaako vai ei. En ole koskaan käsittänyt sitä vimmaa mikä joillakin on kontrolloida muiden ihmisten elämää. Vasta sitten jos on häiriöksi voi puuttua. Muuten oma asiansa mitä ottaa.

Toivon todella, ettei omilla läheisilläni ole samaa asennetta. Jos itse sairastun ja alan käyttäytyä itsetuhoisesti, siihen saa mielellään ainakin yrittää puuttua. Voi olla, etten apua kelpuuta, mutta ei se nyt ihan oma asiakaan ole jos toisesta yhtään välittää.

Vierailija
65/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ihan ok.  

Ylipäätään ei kannata totuttautua olemaan yksin päihtyneenä kotona. Ennen se oli Jamppa Tuominen ja lankapuhelin, nykyään jengi voi mokaa itsensä niin monella tavalla netissä. 

Vierailija
66/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sinä sen tiedät että oletko vai etkö.

Vierailija
67/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tule humalaan, koska ostat vahingossa alkoholitonta Heinekeniä.

Vierailija
68/74 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu suomalaisittain alkoholismin ja riskikäytön rajoista on huvittavaa, kun meillä rajat on korkeimmat maailmassa. Muissa maissa alkoholismin ja riskikäytön rajat on vain pari annosta illassa. Meillä rajat on jouduttu nostamaan niin ylös, että yksikään asiantuntija ei enää niistä voi väitellä vastaan, vaikka liki puolet kansasta juo enemmän. Yli 5 annosta alkoholia illassa naisille tai 6 miehille useamman kerran viikossa, tai viikkorajat ylittyy vähän joka päivä tissutellen = tulet ajan kanssa saamaan alkoholiperusteisia terveysongelmia 100% varmuudella. Tämä on terveydenhuollon tilastoista kaivettu faktatietoa.

Vierailija
69/74 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 annosta viikossa ei ole miehelle paljoa. Toki jos kaikki vetäisi yhtenä iltana se olisi vähän vaarallista.

Vierailija
70/74 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella, ettei omilla läheisilläni ole samaa asennetta. Jos itse sairastun ja alan käyttäytyä itsetuhoisesti, siihen saa mielellään ainakin yrittää puuttua. Voi olla, etten apua kelpuuta, mutta ei se nyt ihan oma asiakaan ole jos toisesta yhtään välittää.

Pikkusen eri asia sairastua ja käyttäytyä itsetuhoisesti kuin käyttää päihteitä. Kontrollifriikit keksii aina tekosyyn millä saisi puuttua yksilön päihteiden käyttöön. Oma pää niin oma valinta.

Vierailija
71/74 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkusen eri asia sairastua ja käyttäytyä itsetuhoisesti kuin käyttää päihteitä. Kontrollifriikit keksii aina tekosyyn millä saisi puuttua yksilön päihteiden käyttöön. Oma pää niin oma valinta.

Jännästi kuitenkin sitten kelpaa se yhteiskunnan maksama, 4000e/kk maksava laitospaikka, kun paremman putken ja vähän huonon syömisen päälle saat wernicken-korsakoffin aivosairauden ja elät lopun elämääsi 5 minuutin lyhytmuistin varassa. 10-20% alkoholin suurkuluttajista (raja 6 annosta illassa miehillä) saa aikanaan alkoholiperäisen muistisairauden.

Vierailija
72/74 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet luultavasti alkoholin suurkuluttaja. Suurin osa suomalaisista on.

Vierailija
73/74 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Motorheadin Lemmy K joi joka päivä litran vodkaa 40 vuoden ajan. Eikä se äijän menoa haitannut lainkaan.

Suhteellisuudentaju on oleellista.

Olisitko iloinen jos Motorheadin Lemmy K leikkaisi sappikivesi, ajaisi taksiasi moottoritiellä tai tekisi kesämökkisi katon lujuuslaskelmat? Niin.

En tietenkään koska ei käsittääkseni ole kouluttautunut näille aloille eikä hänellä ole tarvittavaa osaamista. 

Mutta lähtisitkö hänen ajamansa auton kyytiin?

Lähtisin, kunhan vain on ajokuntoinen.

Vierailija
74/74 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole. Näiden läheisten "asiantuntemusta" ei kannata ottaa tosissaan. Heille kyse on tunnepitoisista analyyseistä.

Myöskään juovan alkoholistin asiantuntemusta ei kannata ottaa tosissaan. Kovin on tunnepitoinen analyysi. Alkoholisti ei näe ympäristölleen aiheuttamaansa ongelmaa, vaan katoaa alkoholikuplaansa, jossa kaikki on tosi hyvin ja oikein.

Isäni oli lapsiaan tukeva ja kannustava, mutta silti alkoholisti joka aiheutti ongelmia, vaikka ei ollut koskaan ilkeä tai väkivaltainen.

Kaikki aiheuttaa ongelmia läheisilleen ja välillä myös kaukaisemmillekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi