Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinkahan paljon vauvat traumatisoituvat siitä, kun vanhemmat nauravat niille?

Vierailija
11.06.2023 |

Jos vauva alkaa itkeä tai mutristaa naamaansa hölmön tai hassun syyn takia, esim. kun näkee isänsä ensimmäistä kertaa ilman partaa, ja sitten vanhempia vähän naurattaa, niin syntyykö tästä jokin trauma vauvalle?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
2/5 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmaan yhdestä kerrasta, mutta jos vanhempien reaktiot vauvan hätään on toistuvasti ristiriitaisia, kyllä se vaikuttaa vauvaan. Ei synny luottamusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vauvoista, mutta kyllä minulle ainakin tuli lapsuudessa jonkinlaisia traumoja kun aikuiset nauroivat minun sanomisilleni ja kertoivat niitä eteenpäin että muutkin saavat nauraa. Aikuisille se tietysti oli hauskaa, mutta minusta se oli kummallista ja pelottavaa kun vielä monen vuoden päästä tapahtuneesta saatettiin vaikka sukujuhlissa muistella kuinka minä vaikka joskus noin 3-vuotiaana sanoin väärin sanan jonka olin vasta ensimmäisen kerran kuullut joskus vähän aikaa sitten tai jota en vaikka yksinkertaisesti osannut sanoa kunnolla koska minulla on lievä puhevamma. Ei minulla ainakaan nyt itse aikuisena tulisi mieleenkään nauraa kenellekään jos joku ei sano vaikka jotain sanaa oikein ja huudella, että "Hahhaa, Kalle-Esteri sanoi hassusti". Mutta ehkä olenkin tällainen, koska olen lievästi kehitysvammainen autisti.

Vierailija
4/5 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vauva alkaa itkeä, kun vanhempi "ammuu". Vanhempia naurattaa. 

Vierailija
5/5 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei varmaan yhdestä kerrasta, mutta jos vanhempien reaktiot vauvan hätään on toistuvasti ristiriitaisia, kyllä se vaikuttaa vauvaan. Ei synny luottamusta.

Mitä ristiriitaista reaktiossa on, jos vanhempi kuitenkin vastaa vauvan tarpeisiin?

Vauva traumatisoituu siitä, jos hänen hätäänsä ei vastata, ja tätä tapahtuu toistuvasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän