Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viitsiikö Suomeenn tehdä lapsia, kun täällä ei saa niitä kasvattaa?

Vierailija
11.06.2023 |

Ollaan miehen kanssa juteltu lapsen hankinnasta näin myöhemmällä iällä (mies 41 v ja minä 38 v). Eli katsotaan jos vielä tärppäisi. Aiempia lapsia ei ole kummallakaan. Kuitenkin mietityttää tämä nykyinen yhteiskunta ja miten kaikki ovat niin herkkiä loukkaantumaan. Meidän mielestä on täysin ok antaa lapselle piiskaa (ei siis mitään rajua ruoskintaa) tai pestä suu saippualla, jos sieltä tulee törkypuhetta. Näin minulle tehtiin lapsena ja aivan tasapainoinen aikuinen minusta tuli. Hyvät välit ovat molempiin vanhempiin.

Ei tosiaan kiinnosta päätyä syytetyn penkille tai saada sossutätejä kimppuun vain sen takia, että oikeasti kasvatan lapsen ja näytän että p€rseilyllä on seuraamuksia. En tiedä onko Suomi järkevä paikka lapsen kasvatukselle, jos täällä pitää kasvattaa vain vapaalla kasvatuksella uniikkeja lumihiutaleita. Minusta käytöstapoja pitää opettaa ja järjestystä myös.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suosiolla jättää ne lapset tekemättä. Väkivalta ei ole kasvatusta eikä tätä päivää muutenkaan.

Et ole myöskään sisäistänyt mitä vapaakasvatus tarkoittaa, sekoitat sen selvästi kasvattamattomuuteen. 

Vierailija
2/11 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat hyvin tasapainoiselta. Aina voit kasvattaa toisten lapset, juuri tuolla metodilla:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaikuta kovin tasapainoiselta kun haaveilet väkivallasta lapsia kohtaan.

Vierailija
4/11 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei opi kuuntelemalla, vaan matkimalla. Väkivallasta lasta kohtaan lapsi oppii käyttämään väkivaltaa.

Vierailija
5/11 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinusta ok, että mies piiskaa sinua rangaistukseksi huonona pitämästään käytöksestä? Tai pesee suusi saippualla, jos hänen mielestään et puhu tarpeeksi nätisti? Vai onko väkivalta ok vain kun sen kohde on mahdollisimman pieni ja puolustuskyvytön?

Vierailija
6/11 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata väkivaltaa, mutta en myöskään kannata lasten kasvattamista Suomessa. Esimerkiksi Euroopassa on lukuisia parempia maita kyseiseen hommaan. Lapsiystävällisyys ja turvallisuus merkitsee ainakin itselleni eniten, Suomi on taantunut ja siellä ei noita mainitsemiani ominaisuuksia ole.

T. Ulkosuomalainen

Vierailija
7/11 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen yhteiskunta kasvattaa rikollisia.

Sekään ei riitä, vaan niitä pitää haalia ulkomailta lisää.

Terveisiä Putelle ja Xille, sekä Kimille.

Vierailija
8/11 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen yhteiskunta kasvattaa rikollisia.

Sekään ei riitä, vaan niitä pitää haalia ulkomailta lisää.

Terveisiä Putelle ja Xille, sekä Kimille.

Epäpyhä allianssi.

Vierailija
9/11 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulosti aika kärjistetyltä. Mutta ihailen yhtä mun ystävää äitinä, se kyllä tarvittaessa korottaa ääntä, ei pelleile tuntikausia siitä mitä kukakin haluaa syödä/ tehdä/ pukea, vaan jämäkästi ohjaa lasten toimintaa. Lapset ei saa keskeyttää jatkuvasti aikuisia yms. Eli on sellaista jämäkämpää ysärityylistä kasvatusta, ja joku saattaa joskus siinä pahoittaa mielensä kun ei saa tahtoaan läpi, mutta jestas näiden muksujen seurassa jaksaa sentään tämmöinen lapsiin tottumatonkin olla!

Vierailija
10/11 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän mielestä on täysin ok antaa lapselle piiskaa (ei siis mitään rajua ruoskintaa) tai pestä suu saippualla, jos sieltä tulee törkypuhetta. Näin minulle tehtiin lapsena ja aivan tasapainoinen aikuinen minusta tuli. Hyvät välit ovat molempiin vanhempiin.

Myös minulle tehtiin niin lapsena, tuli tasapainoinen aikuinen, on hyvät välit vanhempiin, ja tästä huolimatta en tee lapsilleni samoin. Nykyään ymmärretään jo aika yleisesti se mitä suuri osa edes lapsilleen hyvää halunneista vanhemmista (kuten minun olivat) ei ymmärtänyt vielä 80-90-luvulla, eli jos lapsi halutaan saada toimimaan tietyllä tavalla, lasta ei ole tällöin mitään järkeä satuttaa sen enempää kuin aikuista.

Omilla lapsilla on jämäkkä kasvatus, ja selkeät rajat ja säännöt, mutta ne perustellaan ja niistä neuvotellaan. Ja niiden rikkomiseen puututaan puhumalla tai etuuksien menetyksellä, ei väkivallalla ja satuttamisella.

Vierailija
11/11 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette ajatelleet kasvattaa lapset kunnioittamaan ja noudattamaan lakia, jos jopa itse siihen opettamiseen sisältyy osana toimenpiteitä, jotka rikkovat lakia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi