Ribsit uuniin, varhaisperunaa, kermaviilikastiketta ja vihersalaattia
Kommentit (47)
Sulla mitään ribsejä ole. Grillitassuja -60%
Vierailija kirjoitti:
Kovin oli pientä rimpulaa ribsit cittarissa. Odottelen jos löytyisi isompia luita. Ihan herkkua!
Me haetaan paikallisesta lihaliikkeestä paksuja.
Vierailija kirjoitti:
Työtön mies kirjoitti:
Syön uusia perunoita ja paistettua ahven fileitä tänään. Kävin nostamassa verkot ja siellä oli 14 ahventa.
Uusia perunoita!? Miksi et syö varhaisperunoita? Satokausi juuri parhaimmillaan.
Nykyajan kotkotuksia tuo varhaisperuna -nimitys. Vuosikymmenet ja -sadatkin on puhuttu kesäisistä perunoista uusi peruna -termillä, kaikki ovat tienneet, mistä asiasta on kyse. Ilmeisesti milleniaalit ja lumihiutaleet ovat sen verran vajaita ymmärrykseltään, että tämäkin asia on pitänyt vääntää uusiksi.
Mä keitän ne kypsäksi suolalla maustetussa vedessä. Sitten bbq pintaan ja grilliin ottamaan rapeutta ja väriä.
Vierailija kirjoitti:
Possun vai naudan ribsit?
Possun.
Uudet perunat ovat eteläisessä Euroopassa paljon paremman makuisia. Olen aikaisemmin pitänyt kotoisia maailman ykkösinä (erityisesti järvikalan kanssa syötynä), mutta useamman vuoden kokemuksella on pakko kääntää takkia. Pitäkää loppilaiset hiekkamaanne, mutta parempaakin on tarjolla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhoat maapallon tuolla lihansyönnilläsi. Olet meitä vegaaneja huonompi ihminen.
Mulla ei ole autoa, kuljen kävelten tai pyörällä joka paikkaan tai junalla kauemmas, en lennä koskaan, kierrätän kaiken tunnontarkasti, suosin kotimaista ja olen tarkka sähkön ja veden kanssa. Suon itselleni lihaa. Tein kerran testin ja ilmastohiilijalkajälkeni oli minimaalinen. Revi siitä. Ap
Ei auta. Olet silti huonompi kuin me vegaanit.
Vierailija kirjoitti:
Kovin oli pientä rimpulaa ribsit cittarissa. Odottelen jos löytyisi isompia luita. Ihan herkkua!
Ota sellainen mahdollisimman iso. Siinä kilon paketissa on riittävästi lihaa suhteessa luihin.
Oliko ainakin HK:lla sellainen paketti, en muista kenen se oli...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön mies kirjoitti:
Syön uusia perunoita ja paistettua ahven fileitä tänään. Kävin nostamassa verkot ja siellä oli 14 ahventa.
Uusia perunoita!? Miksi et syö varhaisperunoita? Satokausi juuri parhaimmillaan.
Nykyajan kotkotuksia tuo varhaisperuna -nimitys. Vuosikymmenet ja -sadatkin on puhuttu kesäisistä perunoista uusi peruna -termillä, kaikki ovat tienneet, mistä asiasta on kyse. Ilmeisesti milleniaalit ja lumihiutaleet ovat sen verran vajaita ymmärrykseltään, että tämäkin asia on pitänyt vääntää uusiksi.
Uusin villitys oli tämä neitsytperunat. Vieläkö nämä ylimieliset tv-kokit termiä käyttävät??
Mä ostin supparista ruotsalaisia varhaisperunoita ja oli tosi pettymys. Pieniä ja multaisia, hirveä homma niitten pesussa, eikä maistuneet juuri miltään. En osta enää toista kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruumiin osia, juu ei kiitos.
Ihminen on peto vaikka sinä vassu ehkä muuta kuvitelmaa saatat elätelläkin...
Vierailija kirjoitti:
Ruumiin osia, juu ei kiitos.
Ribsit näyttää sua kuitenkin kiinnostavan.
Mikä oli osoite? :)
On vain niin totta kulunut lause "hyvä ruoka, parempi mieli". Olisi ihanaa päästä valmiiseen pöytään nauttimaan kaikilla aisteilla kattauksesta, tuoksuista, väreistä, rauhallisesta puheensorinasta ja yhteisestä hiljaisuudesta hyvän ruuan syömisen ohella...
Itse yritän virittäytyä miettimään, mitä valmistaisin tänään alati nälkäisille teineilläni, jotka kohtapuoliin osoittelevat heräämisen merkkejä...
Mukavaa päivää kaikille!
Eikö toiset keitä noita ribsejä vähän aikaa ? Sen jälkeen maustetaan ja uuniin. Mitkä on hyvät mausteet ? Cocis ja muuta ?
Vierailija kirjoitti:
Eikö toiset keitä noita ribsejä vähän aikaa ? Sen jälkeen maustetaan ja uuniin. Mitkä on hyvät mausteet ? Cocis ja muuta ?
Keittäminen on Ok, mikäli tarkoitus on grillata ja on paksuja lihoja.
Kuten joku sanoi jo, niin keitä kypsäksi maustetussa vedessä, ja grillissä otat vain pinnat ja laitat ihan lopuksi grillikastikkeet päälle. Tulee takuukypsää ja mureaa.
Uunissa kypsennyksessä ei lihoja kannata esikeitellä. Ihan turhaa puuhaa. Sama asia tulee haudutuksella folion alla ja lopuksi pinta ilman foliota.
Eihän noissa ribseissä ole kuin hyvä jos 5 mm lihaa luun päällä, ei kai niitä tuntikausia paistella?
Vierailija kirjoitti:
Eihän noissa ribseissä ole kuin hyvä jos 5 mm lihaa luun päällä, ei kai niitä tuntikausia paistella?
Se on sitkeää lihaa. Jos siitä haluaa mureaa, niin se vaatii pitkän kypsennyksen.