Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi ura digitaalisessa markkinoinnissa? Kysymys ammattilaisille

wanna be marketer
11.06.2023 |

Haluaisin suuntautua digitaalisen markkinoinnin pariin ja olen miettinyt, olisiko avoimen yliopiston digimarkkinoinnin tutkinnosta mitään hyötyä? Tein jo 6kk F.E.C koulutuksen alalla ja mulla on vaikka mitä analytiikan sertfikaatteja ja SEO osaamista lisäopiskeltuna, mutta silti työnantajat ei kiinnostu edes junioripaikan tarjoamisesta minulle. Vaikka teen osa-aikaisena markkinoinnin assistenttina hommia teknologia alan yritykseen.
Saan kyselyihin vain kannustavia viestejä siitä miten he mielellään palkkaavat minut aikaisemman työtaustani takia kunhan ensin vaan saan kokemusta lisää. Sitä kokemusta nyt vaan ei näy tulevan kun jostakin syystä en saa jalkaani oven väliin. Minulla on aikaisemmat tutkinnot: muotoilija AMK ja Medianomi AMK. Myyntikokemustakin yli 10 vuoden verran ja viimeiset vuodet ennen uranvaihtoa olen työskennellyt graafisen suunnittelun parissa.

Koen että olisin niin hyvä osaaja moneenkin toimistoon, sillä hallitsen sosiaalisen median, digitaalisen markkinoinnin työkalut ja perusperiaatteet sekä graafisen suunnittelun eli olen käytännössä yksi ihminen joka voi vastata monesta työtehtävästä, mutta silti ei kiinnosta ketään. Kerron todella hyvin taustoistani ja miten yritys voisi minua hyödyntää, mutta ilmeisesti markkinoinnissa ei joko ei tiedetä mihin minun taustalla oleva ihminen aidosti kykenee pienellä mentoroinnilla tai työntekijöiden toivotaan suuntautuvan niin pieneen spesiaaliseen lokeroon, että laaja-alaisuuteni tulkitaan etten osaa oikein mitään.

Mitä ajatuksia teille tulee jotka kyseisellä alalla työskentelette? Mitä väykää pitkin voisin päästä uudelle uralleni?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/5 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

A.I. valloittanut jo tuonkin alan, riippuu tietysti mihin aiot suuntautua.

Videot, copyt, grafiikat, web-sivut, kaiken voi jo tehdä edullisten softien kera.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin data-analytiikkaa ja maksettua mainontaa, eli hoitaisin vaan asiakkaiden kampanjoita ja konversioiden seurantaa/parantelua.

Vierailija
4/5 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin alan ikuinen paradoksi: työnantajat eivät halua ottaa töihin, koska ei ole työkokemusta, mutta kokemusta ei pääse kerryttämään, koska työnantajat eivät ota töihin, koska ei ole työkokemusta...

Hakijoita on niin paljon, että työnantajilla on varaa nirsoilla. Viime viikolla sain sähköpostin, että entry-tason hommaan oli valittu joku, jolla oli 10 vuotta työkokemusta.

T. Työtön markkinonnin KTM

Vierailija
5/5 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mäkin kun noita Linkedin työilmoituksia olen katsellut niin junior markkinoijalla piti parhaimmillaan olla jo 5 vuoden kokemus alasta. No mullehan toi vain näyttäytyy sellaisena et halutaan ammattilainen aloittelijan palkalla. Toivon totisesti ettei kukaan ammattilainen noita hakisi, että jäävät näppejään nuolemaan ja alkavat hakea työntekijöitä oikeilla nimikkeillä.