Pitääkö seksi suhteen kasassa, jos ei muuten tulla toimeen
Takana neljän vuoden suhde/avioliitto. Monet asiat miehessä ärsyttää ja riidellään paljon. Meillä ei ole kovin paljon yhteistä ja kaikenlaista ongelmaa on ihan tarpeeksi. Tilanne on todella kuormittava.
Mutta saan niin paljon ja hyvää seksiä ja tykkään miehestä sängyssä niin paljon, etten pysty olemaan edes kahta päivää erossa.
Mitä mä teen, apua?
Kommentit (38)
Kantapään kautta opittua ettei hyvä seksi vaan riitä pitemmän päälle, eikä sitä kannattaisi käyttää suhteen mittarina, kuten nuorempana taisi itse tulla tehtyä, kun ei kai halunnut luopua hyvästä seksielämästä niin yritti painaa villaisella muut ongelmat, muttei se toiminut. Toisaalta ei mulle tulisi suhdetta jossa seksi ei olisi hyvää, koska onhan se tärkeä asia mutta kuitenkin vain yksi osa toimivaa ihmissuhdetta.
Voit miettiä tilannetta, jossa jompi kumpi teistä sairastuu (fyysisesti tai vaikka masennukseen ja joutuu syömään lääkkeitä jotka kadottaa himot) ja seksielämä loppuu. Mitä tapahtuu? Riittääkö empatia toisen tukemiseen, jos suhde on perustunut pelkästään seksiin?
" Seksi ja fyysinen kemia ovat tärkeämpiä juttuja."
No tietenkään näin ei ole. Tällainen suhde ei ole mikään parisuhde vaan pelkkä seksisuhde, jossa riippuvaista ihmistä todennäköisesti käytetään raaasti hyväksi. Hän ei saa suhteesta sitä mitä haluaa, mutta suhteen loppumisen pelosta alistuu runkkupatjaksi ihmiselle josta ei pidä. Sairas kuvio.
Vierailija kirjoitti:
" Seksi ja fyysinen kemia ovat tärkeämpiä juttuja."
No tietenkään näin ei ole. Tällainen suhde ei ole mikään parisuhde vaan pelkkä seksisuhde, jossa riippuvaista ihmistä todennäköisesti käytetään raaasti hyväksi. Hän ei saa suhteesta sitä mitä haluaa, mutta suhteen loppumisen pelosta alistuu runkkupatjaksi ihmiselle josta ei pidä. Sairas kuvio.
Sano tämä minun kumppanille, jonka kanssa ollaan oltu monta vuotta naimisissa:D ehkä ymmärsit asian väärin. Ihan tässä molemmat käyvät töissä, hoidetaan skidit, on omat harrastukset ja menot... mutta kyllähän se sellainen keskinäinen flirtti, kiusoittelu, kemia ovat tosi koossapitäviä voimia ja tekevät tyytyväiseksi. Toki pidän kumppania myös ystävänä, mutta kyllä se energia meidän välillä on tärkein. Kyseessä kaikkea muuta kuin riippuvuus tms. :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se silläkin tavalla toimii. Seksi on parisuhteen liima.
Jos muu yhdessä olo on hankalaa, niin seksi inhottaa sellaisen ihmisen kanssa.. 👍
Vastasit itse kysymykseesi: kyllä se pitää.
Seurustelin aikanaan miehen kanssa, joka oli aivan älyttömän komea ja todella taitava sängyssä. Vaikka hän petti minua jatkuvasti, ja oli muutenkin aika myrkyllinen tyyppi, niin en yksinkertaisesti pystynyt eroamaan, koska se seksi oli kuin huume johon olin täysin koukussa.
Lopulta hän sitten löysi "paremman" ja jätti minut.
Vierailija kirjoitti:
Mulle seksissä nimenomaan on tärkeää myös se henkinen yhteys ja itseäni ei ainakaan kiinnostaisi harrastaa seksiä sellaisen tyypin kanssa joka ärsyttää ja jonka kanssa vain riidellään.
Ja kun on kumppani jonka kanssa kaikki toimii, niin seksin määräkään ei vähene siitä alkuvuosien huumasta, koettu on.
En kyllä harrastaisi seksiä jos en tule toimeen ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin aikanaan miehen kanssa, joka oli aivan älyttömän komea ja todella taitava sängyssä. Vaikka hän petti minua jatkuvasti, ja oli muutenkin aika myrkyllinen tyyppi, niin en yksinkertaisesti pystynyt eroamaan, koska se seksi oli kuin huume johon olin täysin koukussa.
Kertomuksesihan todisti asian päinvastaiseksi. Suhdehan loppui. Ilmeisesti se seksi ei miestä pitänyt suhteessa kuitenkaan.
Mä taas en ymmärrä miten joku voi haluta seksiä sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa on kaikki muu vaikeaa. Mun halut kyllä haihtuu todella nopeasti, jos parisuhteen tila on huono.
Olin avioliitossa 17 vuotta. Seksiä oli mutta se yksistään ei pidä suhdetta kasassa kun henkisesti aletaan olla valovuosien päässä toisistaan.
Pitää kasassa, mutta kyllä se luottamus on vielä tärkeämpi! Eli sain todella hyvää seksiä mieheltä ja paljon, mutta kun yhtään ei voinut luottaa. Olisin mennyt ihan rikki, niin pakko oli lopettaa.
Jaaajaa nyt se asia on taas kommenttien perusteella näin. Mutta siis aseksuaalithan voi olla keskenään vain kavereita kun eivät pane
Vierailija kirjoitti:
Voit miettiä tilannetta, jossa jompi kumpi teistä sairastuu (fyysisesti tai vaikka masennukseen ja joutuu syömään lääkkeitä jotka kadottaa himot) ja seksielämä loppuu. Mitä tapahtuu? Riittääkö empatia toisen tukemiseen, jos suhde on perustunut pelkästään seksiin?
Jos parisuhteen seksielämä loppuu, niin suhde kuivuu kasaan ja jatkuu joko ystävyytenä / kämppäkaveri suhteena, tai päättyy kokonaan. Joka tapauksessa, kun seksi loppuu niin kyllä se suhde vanhassa muodossaan loppuu myös, oli empatiaa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertomuksesihan todisti asian päinvastaiseksi. Suhdehan loppui. Ilmeisesti se seksi ei miestä pitänyt suhteessa kuitenkaan.
No joo, ei se tosiaan häntä pitänyt siinä suhteessa, vaan ainoastaan minut.
T. sama
Varmaan aika yksilökohtaista. Mun tapauksessa hyvä seksi piti kasassa yhtä suhdetta vuosia, vaikka makuuhuoneen ulkopuolella oltiin täysin yhteensopimattomia ja tapeltiin kuin kissat ja koirat. Loppujen lopuksi toki erottiin, mutta suhde kesti melkein 5 vuotta. Muistelen edelleen sitä seksiä kaiholla.
Varmaan se jonkin aikaa pitää suhteen kasassa, mutta ajan kanssa tuollainen suhde käy todella raskaaksi. Parempi puuttua asiaan ajoissa, joko yrittämällä korjata ongelmat tai eroamalla. Hyvin toimiva seksielämä voi kyllä viivästyttää sitä eroa, mutta ei se loputtomiin kannattele.
Ei pidä, seksi on yhdentekevää, jos toista ei voi sietää muutoin.