Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ennakkovalmisteluita voisin tehdä perintöriitaa ajatellen voisi tehdä, vai ei mitään?

Vierailija
11.06.2023 |

Toinen vanhemmista on kuollut, toinen ei. Leski omistaa esim. kiinteistön.

Yksi sisaruksistamme puhuu jo nyt, että aiomme viedä perinnön häneltä. Olemme kuulema saaneet jo rahaa. Tätä ei kerro tarkemmin mistä näin päättelee, niin emme oikein voi edes mitään todistaa vaan vain sanoa, ettemme ole.

Toivon, että elossa oleva vanhempi elää vielä kauan, mutta jo nyt ahdistaa. Tällä hetkellä tilanne näyttää siltä, ettei ilman riitaa selvitä, ei selvitä edes lesken eläessä.

Voiko tässä tehdä muuta kuin odottaa, että paska osuu tuulettimeen? Leskelle en lähde ehdottamaan testamenttia tms, ei ole minun asia. Ja olen kyllä sitä mieltä, että tälle sisarukselle yhtä lailla osuus kuin meille, mutta en vain haluaisi tapella. Pitäisikö itselle palkata asianajaja, sitten kun hetki on?

Turha varmaan sanoa, ettei olla enää muutenkaan väleissä tämän yhden kanssa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska leski elää ja ilmeisesti ei ole vielä edes varsinaista aihetta pelätä hänen kuolemaansa ihan lähitulevaisuudessa, niin ehdotan että unohdat koko asian toistaiseksi. Se ei ole ajankohtainen.

Olen samaa mieltä, turha murehtia kun ei tiedä mitä on tulossa. Jospa leski elää satavuotiaaksi niin ongelma voi ratketa itsestään.

Vierailija
22/22 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt sattuisi olemaan niin, että vanhempi jakaa rahaa jo nyt esim. Sen takia, että toinen lapsista tarvitsee, on siitä syytä pitää kirjaa.

Miksi. Saa kai omia rahojaan antaa kenelle tahansa.

Jos vanhempi haluaa olla tasapuolinen? Tai se lapsi?

Minä sain nuorena äidiltä ruokarahaa, kun en tullut omillani toimeen. Laitoin ne rahasummat kaikki muistiin ja itselleni oli selvää, että hyvitän sen veljilleni, kun äiti kuolee. Sitten kun äiti kuoli ja saatiin perintöä, niin maksoin veljilleni ne saamani ruokarahat inflaatiokorjattuna. Eikä tarvinnut riidellä yhtään mistään. (Eikä meille kyllä muutenkaan tullut perinnönjaosta riitaa, eikä myöskään kärkytty perintöä etukäteen.)

Eli käytännössä veljesi sai ruokarahojen verran enemmän ja sinä vähemmän. Puolet ko. ruokarahoista olisi ollut tasapeli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä