Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä? Eikö helsingissä pysty maksamaan bussimatkaa lähimaksulla?

Vierailija
10.06.2023 |

Lueskelin fb-keskustelua ja sielä törmäsin tällaiseen tietoon.
Olin kuvitellut, että sielä tuo on onnistunut jo vuosikaudet.

Jos pitää paikkansa, niin hyvä että tuli ilmi.
Olen menossa helsinkiin muutaman viikon kuluttua ja olin ajatellut maksaa sen pari bussimatkaa helposti lähimaksulla, joka kyllä on tähän saakka onnistunut kaikkialla muualla, missä olen käynyt.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä takapajuista ettei voi! Tampereella on voinut jo pitkään ja just tuli muutos että Kuopiossakin voi (ajatelkaa nyt, Savon perukoilla ollaan edistyneempiä!!!).

Voiko apilla, jos ei oo kortti mukana?

Kuopiossa ainakin voi. Ja siihen on jopa QR-koodin lukija eikä vaan näytetä kuskille niinku Hki.

Vierailija
22/29 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun kävin helsingissä tulin asukkaiden tummapaahtoisuudesta siihen tulokseen että siellä maksellaan varmaan tiikerintaljoilla. Lähdin heti pois.

Kiitos kun lähdit. Kummakos kun täällä on ollutkin niin kivaa.

Kunhan uhoat. Jäisit kavereitteisi kanssa yksin, tulisiko kantiksia ikävä?

Keneen turvaudut hädässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan ottaa polkupyörä mukaan.

Vierailija
24/29 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tiistaina tai keskiviikkona radiossa naureskeltiin, et on meillä pääkaupunki.... Eniten turisteja ja lippu pitää ostaa jostain helve..tin parkkiautomaatista(en edes tiennyt tätä ennen ohjelmaa).

Minä en ainakaan lataa mitään äppejö, jos tarvitsen lippua pari kolme kertaa vuodessa

No tämä!

Viimeksi kun kävin helsingissä ja viivyin pidempään, julkisia tuli käytettyä useamman kerran, silloin kyllä latasin appin.

Mutta nyt tosiaan tarve on kahdelle matkalle, eikä jaksaisi mitään appeja latailla tai etsiä lippupisteitä.

Ap

Onhan se hirveetä, kun olet jollekin asemalle Helsinkiin tullut, etkä tajunnut ostaa HSL:n lippua sieltä. R-kiskoja on joka paikassa ja suuremmilla juna- ja metroasemilla on automaatitkin. Mutta kun appinkin lataaminen on niin vaikeaa. Voi voi.

Kyl o nykynuoriso toistaitoista ja poispilattua.

Vierailija
25/29 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Hsl-sovellushan on näppärä ja nopea!

Vierailija
26/29 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa ihmetellyt. Lisäksi ihmettelen, miksei voi ladata netissä matkakorttia.

Kyllä netissä voi ladata arvoa tai kautta tai vuorokausilipun matkakortille.

Vierailija
27/29 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko myöntää, että HSL on varmasti maailman heikoin julkisen liikenteen yhtiö asiakkaan kannalta, kaikin puolin.

T. Helsinkiläinen

NO ei todella ole. Älä nyt hassuja puhu.

Vierailija
28/29 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaan ottaa polkupyörä mukaan.

Eikös ne landepaukut tule Stadiin hevosella ja kärryillä?

Vierailija
29/29 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin käymään 90-vuotiaan sukulaisen luona stadissa. Hän kävi etukäteen tiedustelemassa, voiko ladata matkakorttiinsa (jossa on kk-lippu) arvoa ja maksaa sillä minun kertalippuni. Tämä kuulemma onnistui. Menimme junaan, vaan eipäs onnistunutkaan. On melkoisen sekavaa. No, pummimatkahan siitä tuli.

Keskustasta poistuessamme menimme taksitolpalle, mutta ulkomaalaiset taksikuskit tappelivat keskenään siitä, kenen kyytiin saamme mennä, molottivat ja huitoivat meillekin jotain absurdia, joten lähdimme sittenkin junalla. Eipä tarvitse keskustaan enää yrittää, kun on noin vaikeaksi tehty.

Asuin stadissa lapsena, kun oli sellaiset 10 kerran pahviliput, joista leimauslaite haukkasi palasen. Ja valokuvalliset kuukausiliput.

Mun kännykkään ei mahdu enää yhtään appia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi