Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän auttaminen todella vaikeaa

Vierailija
09.06.2023 |

Minun ystävä monen vuoden takaa alkaa nyt pikku hiljaa käymään hermon päälle. Hän ottaa yhteyttä muutaman kerran vuodessa ja pyytää aina apua. Aina tekstiviestillä, ei koskaan soita. Avunpyynnöt voi olla joko ihan täsmällisiä tai aivan mystisesti muotoiltuja.
Sitten alan vastaamaan hänelle, että autan/mitä apua tarvitset. Hän ei vastaa puhelimeen kuin ihan satunnaisesti niin tekstiviesteillä yleensä mennään. Ihan riippumatta siitä, kuinka pitkälle päästään, jossain kohtaa yleensä hän peruu/pyörtää/ kieltää puheensa/ suunnitelmat. Joskus on jopa tuntunut siltä, että hän on laittanut viestin väärään numeroon!
Nyt hän laittoi taas huolestuttavan viestin. Ei vastaa puhelimeen. Vastasin viestiin, että soitan. On lukenut, mutta ei vastaa. Olen soittanut päivän mittaan 4 kertaa. Ei soita takaisin.
Hän on kyllä rakas ystävä, on joku mt-ongelma. Hyviäkin aikoja ollut, viimeisestä kyllä useampi vuosi.
Mutta nyt alkaa ärsyttää. Mitä teen?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko hän soittaa sulle tai sä hänelle, kun sovitte kellonajan. Vaikka iltapäivä, ilta tms.

Ap:n ystävä ei halua puhua puhelimessa..

Vierailija
22/22 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, nyt ehkä selkeni minulle. Eli lähden vaikeimman kautta ja tekstailen hänen kanssaan kunnes ilmenee, että apuani ei tarvitakaan.

Sillä lailla ikävästi minulla on omia ehtoja tässä että en tiedä kauanko jaksan tätä. Toisaalta ymmärrän että on mt-ongelma. Tässäpä dilemma. Ehkä lopputulos ei ole tärkeä, vaan tekstaileminen matkan varrella? Kuluttavaa on kyllä..

Asenteesi kuulosta ikävältä. Sinun ei tarvitse jaksaa eikä olla ystävä mutta älä myöskään esitä sitä jos et aidosti ole. Ystävän mt-ongelmilla draamailu ja marttyrointi ei ole aitoa välittämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän