Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetushallitus päiväkotien ohjeeksi: "Pojilla voi olla pimppi"

Vierailija
09.06.2023 |

"Sukupuolen moninaisuudesta voi jakaa ikätasoisesti tietoa lapsille kertomalla esimerkiksi, että joillain pojilla on pimppi tai on mahdollista kasvaa aikuiseksi naiseksi, vaikka olisi syntymässä määritelty pojaksi."

Kohdassa "Sukupuolen moninaisuus": https://www.oph.fi/fi/opettajat-ja-kasvattajat/osallisuus

Kommentit (1338)

Vierailija
81/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lasten kouluissa on transnuoria. Ei se ole niille mikään juttu. Kukin on mitä on ja so what. Maailma muuttuu ja dinosauruksia se on aina ärsyttänyt ja tulee aina ärsyttämään.

🤷

Siinäs on, mutta tällainen aivopesu on ihan sairasta. Ei niistä lapsista pidä väkisin yrittää tehdä muusuja.

Vierailija
82/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te kauhistelijat vastaatte lapsillenne näihin kysymyksiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lasten kouluissa on transnuoria. Ei se ole niille mikään juttu. Kukin on mitä on ja so what. Maailma muuttuu ja dinosauruksia se on aina ärsyttänyt ja tulee aina ärsyttämään.

🤷

Kyllä se valitettavasti on juuri nimenomaan niille nuorille "se juttu". Tämän hetken trendi. Jonka vuoksi jotkut jopa käyvät syömään hormoneja ja hankkiutuvat silvottaviksi.

Monet nuoret eivät todellakaan voi hyvin. Avaa silmäsi.

Vierailija
84/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤷

Siinäs on, mutta tällainen aivopesu on ihan sairasta. Ei niistä lapsista pidä väkisin yrittää tehdä muusuja.

Mikä aivopesu? Asioiden kieltäminen ja leimaaminen sairaaksiko on jotain muuta?

Vierailija
85/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en opeta aineita, joissa nämä asiat voivat tulla esille. Kaikesta aiheeseen perehtymisestä huolimattani en osaisi selittää tätä aihetta ns. oikealla tavalla, koska en rehellisesti sanottuna ymmärrä, mistä tässä kaikessa on kyse. Pystyisin toistamaan mitään oppimateriaalissa sanotaan, mutta jos joku pyytäisi selittämään syvemmin, en kykenisi siihen, koska en itsekään ymmärrä.

Minua häiritsee tässä asiassa suuresti se, että nykyään pitäisi ymmärtää kaikki. En minä ymmärrä monia muitakaan asioita. Teoriassa voin joo keksiä ihmisten toiminnalle eri tilanteissa erinäisiä syitä, mutta en sanoisi sitä ymmärtämiseksi.

Vierailija
86/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä just luin?

Aivopesun ulottamista tahoon, joka ei vielä ymmärrä koko asiaa.

Lapsia saa kyllä ihan vapaasti aivopestä uskomaan milloin mihinkin jumalaan ja niiden vaihteleviin tahtoihin ja vaatimuksiin ihmisiltä. Mutta auta armias jos lapselle sanoo että saat olla mitä haluat niin eihän sellainen käy.

On vähän eri asioita uskonasiat ja ihmisen biologia. Saan kai haluta olla 180-senttinen, vaikka olen 160-senttinen, mutta ei se tee minusta 180-senttistä. Liioin ei lapsille tai missään tule uskotella, että olet sen pituinen kuin haluat olla. Tai että biologinen sukupuolesi on se mitä haluat sen olevan. 

Eihän siitä tässä puhuta vaan sukupuoli-identiteetistä.

Sitäpaitsi minusta on huomattavasti huolestuttavampaa että uskonto saa opettaa lapsille että he joutuvat helvettiin jos vaikka harrastavat seksiä ennen avioliittoa tai ovat homoja kuin että joku kertoo että on ok tuntea itsensä pojaksi vaikka on pimppi.

Pysy asiassa. Whataboutismi on huonon argumentoinnin kivijalka. Laita vielä joku persu -olkiukko perään.

Vierailija
87/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

%3D

kannatti lähteä hyökkäilemään.

sama kohtalo oottaa nyt venukkeja ukrainassa.

hommat lähteet kiihtymään kun ne posauttaa

zaporizzan ydnivoimalan

Vierailija
88/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvää lasten aivopesua. Eikä se muuksi muutu vaikka kuinka mode poistaa tämän kommentin.

Vierailija
89/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä erottaa uskonnon tieteestä? Tiedettä kohtaan voi ja pitää olla kriittinen sekä pystyä perustelemaan ja kritisoimaan. Pystyykö tätä "pojilla on pimppi" ideologiaa kritisoimaan ilman, että saa tappouhkauksia, cancelointia ja muuta kivaa? Johan meillä on uskonnollisen hömpän tyrkytys kielletty kouluissa, miksi tätä ei kielletä?

Vierailija
90/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se toisille kuuluu, millaisia muut ovat. Antakaa nyt jo olla.

Vierailija
91/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäminen voi olla ymmärtämättömyyttä, kuten tässä hyvin huomaa.

Vierailija
92/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeet& entinen hallitus+ muumimamma tavja havonen niin tässä tulos

Vierailija
93/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, lähettäkää juttuvinkkejä medialle.

Vierailija
94/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää onkin hauskoja juttuja selittää pienille lapsille, joilla ei ole vielä minkäänlaista kykyä abstraktiin ajatteluun. :D Saati ryhmien autisteille, jotka ottavat kirjaimellisesti jokaisen asian. Voin vaan kuvitella sitä vääntämisen määrää...

Vierailija
95/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en opeta aineita, joissa nämä asiat voivat tulla esille. Kaikesta aiheeseen perehtymisestä huolimattani en osaisi selittää tätä aihetta ns. oikealla tavalla, koska en rehellisesti sanottuna ymmärrä, mistä tässä kaikessa on kyse. Pystyisin toistamaan mitään oppimateriaalissa sanotaan, mutta jos joku pyytäisi selittämään syvemmin, en kykenisi siihen, koska en itsekään ymmärrä.

Minua häiritsee tässä asiassa suuresti se, että nykyään pitäisi ymmärtää kaikki. En minä ymmärrä monia muitakaan asioita. Teoriassa voin joo keksiä ihmisten toiminnalle eri tilanteissa erinäisiä syitä, mutta en sanoisi sitä ymmärtämiseksi.

Ei kaikkea tarvitsekaan ymmärtää. Eikä pidä. 

Tämä vähemmistösekoilu ei ole näin pitkällä kaikissa Euroopan maissa, Pohjoismaat johtavat tätä 6-0. Ja jos ajatellaan että noin 10 vuotta sitten kukaan ei tiennyt koko tr.a.nsagend.asta, ja nyt muka heitä on sitten kaikkialla, niin...

Olen huolissani etenkin autistisista tytöistä. Heillä on suuri riski vajota tähän kuoppaan, koska usein eivät koe olevansa samanlaisia tyttöjä kuin muut ikäisensä. 

Vierailija
96/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen pojilla on pippelit ja pojilla pimpit. Jos päiväkodin paksupers eet yrittää lapsilleni tyrkyttää olen valmis tästä heidän kanssa keskustelemaan. Meidän naperoille ei täyttä sontaa opeteta.

Vierailija
97/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioiden henkinen ymmärtäminen on kaiken lihallisen tiedon yläpuolella.

Näitä asioita ei maan- ja biologian tunneilla opita.

Vierailija
98/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheen pojilla on pippelit ja pojilla pimpit. Jos päiväkodin paksupers eet yrittää lapsilleni tyrkyttää olen valmis tästä heidän kanssa keskustelemaan. Meidän naperoille ei täyttä sontaa opeteta.

Sorry...tytöillä ne pimpit. Liian pieni näyttö.😎

Vierailija
99/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuohon perhetilanteeseen juuri ko. opetus sovi erinomaisesti?

Vierailija
100/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤷

Kyllä se valitettavasti on juuri nimenomaan niille nuorille "se juttu". Tämän hetken trendi. Jonka vuoksi jotkut jopa käyvät syömään hormoneja ja hankkiutuvat silvottaviksi.

Monet nuoret eivät todellakaan voi hyvin. Avaa silmäsi.

Tiedän kyllä että monet nuoret eivät voi hyvin. Olkaapa siis armollisia ja hyviä kaikenlaisille nuorille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan