Riita miehen kanssa juhannuksesta, mikä on paras ratkaisu?
Eli miehen vanhemmilla on pieni ja alkeellinen mökki viiden tunnin ajomatkan päässä meiltä. Miehen vanhemmat on mökillään juhannuksena ja mies haluaa meidänkin menevän sinne. Meillä on pieni lapsi, majoitus olisi teltassa, ruoat appivanhempien varassa (pieni jääkaappi, pieni keittonurkkaus ja se anopin valtakuntaa), viiden tunnin liian ajo raskas pienelle. Sanoin että en voi lähteä sinne juhannukseksi. Mies aikoo mennä nyt yksin. Ja jättää minut ja lapsen kaksistaan kerrostaloon kaupunkiin. Kaikki tuttavat on mökeillään tai ulkomailla, meillä ei ole tässä tietenkään edes mitään pihaa, vain ankea pieni taloyhtiön leikkipaikka, ja miehellä siis tietenkin auto kun hän sen siihen kulkemiseen tarvitsee. Vedin tästä vähän hernettä nenään, koska ei tämä ihan reilulta tunnu. Sanokaa mikä on oikea ratkaisu tähän riitaan, ärsytykseltä on vaikea ajatella nyt itse viisaasti.
Kommentit (489)
Antakaa mökin omistajien mökkeillä ja viettää juhannusta rauhassa. Päiväkyläily on vielä ok, mutta ei pienille alkeellisille mökeille mahdu yövieraita.
Lapsesta voisi kyllä olla kivaa telttailla. Eikö miehesi voi ottaa häntä mukaan? Sinä pidät rentouttavan spa-päivän ja olet hehkeä ja hyväntuulinen kun tulevat takaisin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pieni lapsi on, ettei jaksa viiden tunnin automatkaa? Tietenkään sinun ja lapsen ei ole pakko lähteä, mutta jotenkin nuo ongelmasi ovat tekemällä tehtyjä. Jos oikeasti haluaisi, niin joku ratkaisu löytyy kyllä.
Kaksivuotias. Viisi tuntia on pitkä istuminen paikallaan noin pienelle. Kärsii lievästä matkapahoinvoinnista, eikä oikein nuku autossa. Toki voi pitää taukoja, mutta matka pitenee sitten viidestä tunnista aika paljon.
ApNo miksi se mies ei saa mennä sinne yksin? Sä haluat olla kaupungissa, mies alkeellisella mökillä. Miten tästä saa riidan?
Mies ei halua tarjota lapselleen ihanaa telttailujuhannusta isovanhempien seurassa.
Mä
Lähtisin ilman muuta sinne mökille.
En oikein ymmärrä tätä juhannusongelmaa. Juhannus!
Perhe. Tietty menisin sinne.
Jussina on vähän vaikea vuokrata kohtuuhintaista mökkiä.
Vuokratkaa mielummin mummonmökkireissulle asuntoauto tai -vaunu. Ne on miellyttäviä jos kaipaa "ylellisyyksiä" ja yksityisyyttä.
Itse nukun mielelläni luonnon helmassa teltassa mutta minulla on siitä kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
We have a Winner!
Minun piti toukokuun lopussa aprikoida julkisesti, että milloin tulee ensimmäinen "miespilasijuhannuksen"-stoori,
silloinhan jauhettiin yo-juhla fiktioiden kanssa.
No, tässä se nyt on ja vieläpä kaksi viikkoa ennen Jussia!
Onnittelut voittajalle, muut yrittäkööt keksiä vielä surkeampia tarinoita, mutta eka on aina eka!
Tätähän se on, seuraava aihepiiri miesten huonoudesta on todennäköisesti grillaaminen, nehän tekevät siinäkin väärin.
Outoa vikinää, kun on tarjolla perinteinen Juha mua. Aika perinteisen ongelmankin vetäsi.
Entäs, jos katsoit vähän laajemmin? Saat viettää suvun kanssa ja lapsikin oppii perinteitä.
Voi olla kuva vaihtoehto. Tuo on niin näkökulmasta kiinni.
Itse menisin mökille, mutta aapee on omansa.
Ei voi toisen puolesta valita.
Minusta vaan kuulostaa, ett teillä on sellainen perinteisen valtataistelu. Entäs jos puhuisitte toisillenne?
Vierailija kirjoitti:
Antakaa mökin omistajien mökkeillä ja viettää juhannusta rauhassa. Päiväkyläily on vielä ok, mutta ei pienille alkeellisille mökeille mahdu yövieraita.
Ai että ap matkustaa autolla pienen lapsen kanssa ensin 5-6h mökille, viettää siellä pari tuntia ja ajaa toiset 6h takaisin? Kuulostaa todella rentouttavalta.
tulipas kirjoitusvirheitä🤪 sori.
Mökille!
Kaksi viikkoa aikaa juhannukseen ja mökkiprovojen virta on jo alkanut. Tästä tuleekin varsin pitkäveteinen pariviikkoinen, sekä ennen että jälkeen juhannuksen.
Vierailija kirjoitti:
Jussina on vähän vaikea vuokrata kohtuuhintaista mökkiä.
Vuokratkaa mielummin mummonmökkireissulle asuntoauto tai -vaunu. Ne on miellyttäviä jos kaipaa "ylellisyyksiä" ja yksityisyyttä.
Itse nukun mielelläni luonnon helmassa teltassa mutta minulla on siitä kokemusta.
Ei näillä tolvanoilla mihinkään vuokravehkeisiin ole varaa. Sesonkihinnat on niin paljon normiviikkoja ja -viikonloppuja kalliimpiakin.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi viikkoa aikaa juhannukseen ja mökkiprovojen virta on jo alkanut. Tästä tuleekin varsin pitkäveteinen pariviikkoinen, sekä ennen että jälkeen juhannuksen.
Juu ja nää pösilöt vielä antavat tosissaan elämänvinkkejä tuolle novellikirjailijalle, huoh...
Vierailija kirjoitti:
Voit vielä löytää varakkaan herrasmiehen jolla on kunnollinen kartano tiluksineen.
miksi varakas herrasmies tyytyisi käytettyyn yh:seen?
Vierailija kirjoitti:
Lapsesta voisi kyllä olla kivaa telttailla. Eikö miehesi voi ottaa häntä mukaan? Sinä pidät rentouttavan spa-päivän ja olet hehkeä ja hyväntuulinen kun tulevat takaisin. :)
jotenkin sain käsityksen, ettei ap koskaan ole hyväntuulinen
Menkööt appivanhemmat telttaan ja te pienen lapsen kanssa mökkiin.
Vierailija kirjoitti:
Varasin matkan Pariisiin ja lähtisin kaiken varalta pari päivää ennen kuin mies ehtii kaasuttaa mökille
:DD
Vierailija kirjoitti:
Outoa vikinää, kun on tarjolla perinteinen Juha mua. Aika perinteisen ongelmankin vetäsi.
Entäs, jos katsoit vähän laajemmin? Saat viettää suvun kanssa ja lapsikin oppii perinteitä.
Voi olla kuva vaihtoehto. Tuo on niin näkökulmasta kiinni.
Itse menisin mökille, mutta aapee on omansa.
Ei voi toisen puolesta valita.
Minusta vaan kuulostaa, ett teillä on sellainen perinteisen valtataistelu. Entäs jos puhuisitte toisillenne?
Pienet, ahtaat mökit, ilman mukavuuksia ovat puhdasta painajaista. Asiaa ei paranna nyreä isäntäväki.
Sano miehellesi, ettet halua katsella kun tämä astuu äitinsä ulkohuoneessa.