HELPS! Mies siivosi viikonloppuna mökillä kuolleita lintuja. Nyt posahti melkein 41 asteen kuume ja keuhkoja polttelee ja kamala yskä. Onkohan myyräkuume tuollainen vai mikä ihmeen tauti on kyseessä?
Päänsärky on kanssa tosi kova ja koko kroppa on kipeä kuin "poralla menisi pitkin luita". Kolme koronatehtiä tehty itse kahden päivän sisällä ja negatiivisia.
Mistä on noin rajusti alkaneen taudin saanut keskellä kesää? Eihän nyt pitäis olla influenssaa.
Kommentit (53)
Koronatestaaminen on btw yksi turhimpia asioita maailmassa.
Tutun mies sai myyräkuumeen ja joutui olemaan sairaalassa pari päivää munuaisten takia. Pissaa ei tullut juurikaan.
80 luvulla luokkakaveri oli pitkäänkin sairaalassa myyräkuumeen takia. Muistan kun pelättiin , että selviääkö edes.
Eristä miehesi. Jos kuolee, niin polttohautaus. Kyseessä voi olla ihmiskunnan tuhoava uusi lintuinfluenssa. Mutta ei hätää, meillä on uusia rökötteitä, olemme testanneet niitä hiirillä ( puolet kuoli ).
-Gates
toivottavasti ei käy samanlaiste kuin walking deadissa
Einstein998 kirjoitti:
Itsellä oli tammikuun alussa aika kova kuume (reilu 39 astetta kovimmillaan), jota kesti 4 päivää ja veti aika huonoon kuntoon. Jalkapöytiin ilmestyi pieniä verenpurkaumia (petekioita), olin yhteydessä YTHS:ään, josta käskivät minun ottaa viipymättä yhteyttä terveyskeskukseen (mahdollisesti syynä olisi voinut olla esim. verenmyrkytys).
Soitin sitten tk:lle varaten akuuttiaikaa, niin puhelimeen vastasi paikallinen portinvartija "Justiina", joka sanoi about sanasta sanaan näin; "JAAHAS JA TÄNNEKKÖ SITÄ PITÄISI SITTEN HETI PÄÄSTÄ!" Kerroin sitten mikä minulla oli, myös sen että YTHS:ltä sanottiin että pitää ottaa yhteyttä tk:n. Tähän "Justiina" kysyi heti oliko koronatesti tehty, johon erehdyksissä vastasin kieltävästi. Alkoi möykkääminen että se pitää olla tehtynä! (Mitähän jos olisin tehnyt testin, ja olisi ollut positiivinen? Olisiko minut jätetty hoitamatta?)
Sovittiin lopuksi, että Justiina konsultoi lääkäriä, ja minä teen tällä välin koronatestin. Sitten kun Justiina soitti takaisin minulle, oli hänellä eri ääni kellossa. Olisikohan lääkäri kertonut hänelle, että minun tilani voi viitata johonkin vakavampaakin? Sain seuraavalle päivälle lääkärin ajan (jos oloni olisi ollut tässä vaiheessa vielä huono, niin silloin olisi pitänyt mennä sairaalaan päivystykseen), jossa lääkäri oli sitä mieltä, että petekiat oli influenssan aiheuttamaa, ja olo olikin paranemaan päin tässä vaiheessa.
Mutta Justiinalle vielä terveiset, toivottavasti asiakas kohtaamiset jatkossa olisivat asiakkaiden kannalta mukavempia kokemuksia.
39 astetta on kuume kyllä mutta ei vielä kova kuume. Onneks sinulla ei sitten ollut mitään vakavaa, perusinfluenssa vaan. Turha reissu taisi olla sitten?
Ei kuulosta myyräkuuneelta. Myyräkuumeessa harvemmin tulee yskää, munuaisoireet sitä vastoin ovat yleisiä (virtsaamisen ongelmat jne). Myös näköhäiriöt ovat yleisiä.
Nimimerkillä myyräkuuneen sairastanut.
Ehdottomasti lääkäriin eikä vauvapalstalle.
Myyräkuume on tarttuva munuaistulehdus ja verenvuotokuume. Munuaistulehdus voi aiheuttaa selkäsärkyä, ja pissa voi jäädä tulematta. Yskä on myös myyräkuumeen oire, mutta yskä ei ole flunssan kaltaista.
Jos nämä ei ole provoja niin minkä hlvetin takia ette ole jo päivystyksessä tai menneet sinne jo heti oireiden alkaessa??!! Pakkoko niitä siellä mökillä/kotona ihmetellä ja täältä kysellä, itse mennyt päivystykseen paljon vähemmästä.
Oliko yhtään Harpyijaa? Se puuttuu vielä kokoelmastani. On voinut ahdistella Niilinhanhen näille nurkille