HELPS! Mies siivosi viikonloppuna mökillä kuolleita lintuja. Nyt posahti melkein 41 asteen kuume ja keuhkoja polttelee ja kamala yskä. Onkohan myyräkuume tuollainen vai mikä ihmeen tauti on kyseessä?
Päänsärky on kanssa tosi kova ja koko kroppa on kipeä kuin "poralla menisi pitkin luita". Kolme koronatehtiä tehty itse kahden päivän sisällä ja negatiivisia.
Mistä on noin rajusti alkaneen taudin saanut keskellä kesää? Eihän nyt pitäis olla influenssaa.
Kommentit (53)
No ei nyt ainakaan kannata terveydenhuoltoon olla yhteydessä.
AP provoilee Porvoosta. Sellaista tänään 0/5.
Onkoha saanut lintutaudin? myyräkuume tulee ihan aidoista myyristä.
Hyvästele miehesi nopeasti, se on menoa.
Teologi kirjoitti:
Onkoha saanut lintutaudin? myyräkuume tulee ihan aidoista myyristä.
Typerys.
Myyräkuume tai lintuinfluenssa. Heti lääkäriin ja otattamaan selvää mikä pöpö syynä.
Ootko sä keksinyt tän jutun kun äskettäin löydettiin lintuinfluenssa tapaus Heinolassa haukalta.
äälkää nyt ainakaan missään nimessä menkö lääkäriin. Saattavat vielä saada oikean syyn selville ja hoidon.
jättitekä papukaijat vai kesä kanat kuolemaan mökille miten muuten monikossa eläin rääkkääjälle toivon hidasta kuolemaa.
älä ainakaan niele nyt ettei siirry sulle
Mun miehellä epäiltiin aikoinaan juuri myyräkuumetta, kun oli pinonut puita mökillä puuliiterissä
Osottautui puutiaisaivokuumeeksi. Yhtä kaikki, kaksi viikkoa sairaalaasa.
Millaisessa dystopiassa mökki sijaitsee? Onko ihan Kingin romaanista vai mikä juttu? Jos mökin kevättöihin kuuluu kuolleiden lintujen siivous.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kirjoittele noin kovassa kuumeessa palstalle.
No ei, mutta eihän aloittajan mies tänne kirjoittelemaan
Kahdeksan kottikärryllistä kuolleita lintuja, 42 fasaania, 177 sorsaa, räkättirastaita yli sata... Tunturipöllö, Niilin hanhi..
Lintuinfluenssa? Se on tappavampi kuin korona.
Voi hyvin olla korona. Minulla oli juuri nuo oireet ja testi positiivinen vasta neljäntenä sairaspäivänä, sitä ennen tein kahdesti negatestin.
Einstein998 kirjoitti:
Eikös myyräkuumeessa tavallisesti ole 2-4 viikkoa itämisaika? Mutta varmaan kannattaa olla yhteydessä päivystykseen, vauva palstalla ei ole paikalla päivystävää lääkäriä.
Minulla meni todennäköisestä altistumisesta liki 4 viikkoa ennen kuin tauti aiheutti oireita. Tällä kokemuksella ja tiedolla epäilen, että kysyjän miehellä on joku muu kuin myyräkuime. Ellei ole saanut tautia aiemmin.
Minulla myyräkuumeen vasta-aineet näkyi veressä vasta 2 viikkoa oireiden alkamisesta. Alkuun epäiltiin koronaa, mutta vähän myöhemmin veriarvot viittasi myyräkuumeen suuntaan. Mutta ennen myyräkuumeen vasta-aineiden ilmestyttyä tauti varmistui myyräkuumeeksi. Sitä ennen diagnoosi oli " tunnistamaton kuumetauti".
Oli kyllä varsin kova tauti. Toipuminen vei pari kuukautta. Ankaraa heikotusta ja sydän hakkasi jos vähänkään rasitti itseään.
Sellanen satu taas, bongasit sitten uutisista lintuinfluenssan. Sori, mutta huono yritys, 0/5.