Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saliohjelma - onko tämä ok vai puuttuuko jotain oleellista?

Vierailija
08.06.2023 |

Olen palaamassa salille todella pitkän tauon jälkeen. Ajattelin lähteä liikkeelle tälläisellä helpolla ohjelmalla, mutta puuttuukohan tästä nyt jotain todella oleellista? Jotenkin tuntuu, että puuttuisi, mutten keksi mitä. :D Eli 2-jakoinen ohjelma ja tarkoitus käydä 4x vk. Lisäksi käyn kerran-pari uimassa joka viikko.

PUSH
Kyykky 4 x 10 
Penkkipunnerrus käsipainoilla 3 x 10 
Arnold Press 4 x 10 
Istumaannousu penkissä 3 x 15-20

PULL
Maastaveto 4 x 10 
Takareisi laitteessa 3 x 12 
Leuanveto 3 x maksimi
Kulmasoutu käsipainoilla 4 x 10 

Miltä vaikuttaa? Mitä lisäisit tai jättäisit pois? Vaikuttaako sarjojen ja toistojen määrät sopivilta?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuverryttelynä jonkun punttikarjun munanluputtaminen.

Vierailija
2/25 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maastaveto 4x10??? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuverryttelynä jonkun punttikarjun munanluputtaminen.

Just niin! Slirps slurps...

Vierailija
4/25 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa tässä on? Paljonko olisi sopiva? :)

Painothan noista siis puuttuu kaikista, kun en nyt kokeilematta lähde mitään heittämään. Liikuntaa olen harrastanut nämä vuodet vaikken salilla olekaan käynyt, niin vaikea arvioida paljonko nousee.

-ap

Vierailija
5/25 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on kyllä sitten typeriä.

Eihän tuosta nyt voi sanoa yhtään mitään.

Mikä on sinun "pitkä" tauko?

Osaamistaso?

Lihaskunto nyt?

Tavoitteet?

Toivottavasti tajuat edes lämmitellä kunnolla ennen noita

Vierailija
6/25 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painothan noista siis puuttuu kaikista, kun en nyt kokeilematta lähde mitään heittämään. Liikuntaa olen harrastanut nämä vuodet vaikken salilla olekaan käynyt, niin vaikea arvioida paljonko nousee.

-ap

Mikset vain ota jotain hyväksi todettua aloittelijaohjelmaa kuten Starting Strength?

Vierailija
7/25 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä on

Vierailija
8/25 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mene salille ja toteuta tuo ko treeni! Tule sitten kertomaan kokemuksesi.

Vierailija
9/25 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mikset vain ota jotain hyväksi todettua aloittelijaohjelmaa kuten Starting Strength?

Nopealla googletuksela tämä ei ainakaan näytä ollenkaan sopivalta omaan treeniin. Noin vähillä toistoilla pitäisi nostaa maksimeita, eikä se kiinnosta ollenkaan. Muita hyväksi todettuja ohjelmia katsoisin kyllä mielelläni, jos on heittää vinkkejä :) 

Nykyisen kokosin siis niistä liikkeistä, jotka osaan tehdä. 

-ap

Vierailija
10/25 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tehdä ohjelmia, joissa on eri toistot eri liikkeissä? 3x12 ja 4x10 kehittää ihan samoja ominaisuuksia niin on aivan sama laittaa kaikki liikkeet vaikka 3x10. Lataa vaan niin paljon painoa, ettei edes jaksa sitä neljää sarjaa.

Vierailija
11/25 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on kyllä sitten typeriä.

Eihän tuosta nyt voi sanoa yhtään mitään.

Mikä on sinun "pitkä" tauko?

Osaamistaso?

Lihaskunto nyt?

Tavoitteet?

Toivottavasti tajuat edes lämmitellä kunnolla ennen noita

Pitkä tauko on 3-4 vuotta, veikkaisin. Osaamistaso on, että aloituksessa mainitut liikkeet olen osannut tehdä hyvällä tekniikalla, on katsottu PT:n kanssa moneen kertaan joskus aikanaan. Ja nytkin sellaiseen on tietenkin mahdollisuus, jos ei lähde muuten luistamaan. 

Lihaskunto tällä hetkellä on sitten vaikeampi arvioida. Olen käynyt uimassa säännöllisesti, joten lihasta on kyllä. Ei kuitenkaan siinä määrin kuin saliaikoina. Toisaalta taas uinnin ansiosta kropassa on melko tasapainoisesti lihasta.

Lämmittelen tottakai! Olen entinen kilpavoimistelija, joten jonkinlainen ymmärrys treenaamisesta sentään on... Kuntosali vain ei ole se kaikista tutuin paikka :)

Niin ja tavoitteet. Oikeastaan olen palaamassa salille lähinnä, kun uinti kyllästyttää. Salilla käymisestä tulee hyvä olo, sitä on ikävä. Mutta ei mitään sen ihmeempää tavoitetta kuitenkaan. 

-ap

Vierailija
12/25 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin nämä pois.

Kyykky 4 x 10 

Arnold Press 4 x 10

Maastaveto 4 x 10 

Leuanveto 3 x maksimi

Arskaa en tiedä mikä ees on niin tuskin tarvitsen.

Vierailija
13/25 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän vika tossa on? Neljä sarjaa ja 10 toistoa on ihan hyvä basic, josta lähteä liikkeelle.

Vierailija
14/25 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää tehdä ohjelmia, joissa on eri toistot eri liikkeissä? 3x12 ja 4x10 kehittää ihan samoja ominaisuuksia niin on aivan sama laittaa kaikki liikkeet vaikka 3x10. Lataa vaan niin paljon painoa, ettei edes jaksa sitä neljää sarjaa.

En itse osaa vastata tähän lainkaan! Katselin jotain vanhoja merkintöjä aiemmista treeneistä ja niistä otin vähän mallia. Joskus ollut siis PT:n tekemä ohjelma, mutta sitä alkuperäistä en löytänyt mistään. Ehkä tuo 3x10 olisi ihan ok. Helpottaisi ainakin laskuissa pysymistä. 

-ap

Vierailija
15/25 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäisin nämä pois.

Kyykky 4 x 10 

Arnold Press 4 x 10

Maastaveto 4 x 10 

Leuanveto 3 x maksimi

Arskaa en tiedä mikä ees on niin tuskin tarvitsen.

Pelkkää penkkipunnerrusta siis päivästä toiseen vai oliko sulla jotain lisäysehdotuksia? :D

-ap

Vierailija
16/25 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin mavea lyhyemmät sarjat ja ehkä vain kerran viikkoon. Ottaisin lisäksi eristävät ojentajille ja hauiksille. Muuten näyttää hyvältä.

Vierailija
17/25 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin mavea lyhyemmät sarjat ja ehkä vain kerran viikkoon. Ottaisin lisäksi eristävät ojentajille ja hauiksille. Muuten näyttää hyvältä.

Kiitos asiallisesta vastauksesta! Mikä olisi sopiva toistomäärä maastavetoon? 

Lisään ojentajat ja hauikset. :)

-ap

Vierailija
18/25 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän vika tossa on? Neljä sarjaa ja 10 toistoa on ihan hyvä basic, josta lähteä liikkeelle.

Kahdeksan kymppiä mavessa per viikko kuulostaa siltä, että aloittajalle tulee taas pidempi treenitauko.

Vierailija
19/25 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdeksan kymppiä mavessa per viikko kuulostaa siltä, että aloittajalle tulee taas pidempi treenitauko.

Mä teen ekan sarjan aina ihan kevyellä, että saa kropan liikkeelle. Sit riippuen tavoitteista, 3x10 on ihan ok, jos ei tavoittele maksimien kasvatusta vaan rasvanpolttoa.

Vierailija
20/25 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Nopealla googletuksela tämä ei ainakaan näytä ollenkaan sopivalta omaan treeniin. Noin vähillä toistoilla pitäisi nostaa maksimeita, eikä se kiinnosta ollenkaan. Muita hyväksi todettuja ohjelmia katsoisin kyllä mielelläni, jos on heittää vinkkejä :) 

Nykyisen kokosin siis niistä liikkeistä, jotka osaan tehdä. 

-ap

No vaihda vitoset kaseihin tai kymppeihin. Tuo ohjelmasi on muutenkin todella loukkaantumisherkkä, jos teet maven kyykyn ja vatsojen jälkeisenä päivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi