Äidin ja isän työnjako vauvan kanssa
Hei
Meillä on vauva 4kk imetyksellä ja korvikkeella. Olen kotona, mies käy töissä. Miehen työ vuorotyötä 3-4 vuoroa viikossa.
Eli aika paljon on kotonakin. Silti tuntuu että kaikki vauvan hoidossa jää pääsääntöisesti minulle. Toki olen meistä se, joka enempi varmaan nauttiikin vauvan hoidosta. (Mies tuskin edes nauttii, vaikka vauvasta tykkää ja rakastaa) en ole vielä koko vauvan olo aikana saanut nukkua kokonaista yötä, vaikka on kaksi vanhempaa. En myöskään ole saanut nukkua aamusta pitkään. Mies on muutaman kerran hoitanut ensimmäisen syötön yöllä, ja se on ollut mukavaa, mutta yleensä siinä ei silti tule yli 3 tunnin pituista aikaa yhtenäistä unta minulle. Olen sanonut että haluaisin aamusta välillä nukkua. Mies kumminkin saa aina nukkua 10-11asti niin kauan kun haluaa. En herätä häntä.
Miten teillä muilla jaetaanko öitä, jos vauva juo pullosta tai jos se periaatteessa olisi mahdollista.
Ei tässä joka viikko tarvisi pitkiä yö unia tai aamuja, mutta joskus. Alkaa muisti olla todella huono ja päivisin on "krapulainen olo" tärisyttää ja huimaa.